Reilua opettajilta?
Lapseni kaveri on jäänyt tehtäviä tekemättä ja kirjat kotiin jo useita kertoja lukukauden aikana. Hänelle ei ole tullut siitä mitään muuta kuin Wilmamerkintöjä.
Lapseni taas unohti toista kertaa nyt tehtävän tekemättä ja heti joutui jäämään ne koulun jälkeen tekemään .
Mikä logiikka tässä on, kertokaa oi palstaviisaat.
Kommentit (30)
Se narttu vihaa sun lastasi ja on ottanut hänet silmätikukseen. Lapsen kaveri taas on opettajan lellikki. Kylmä fakta. Ota lapsi kotiopetukseen, ettei se bitch pääse häneen enää ikinä käsiksi. Jaksuja!
Mutta mulla on toinen reiluuskysymys. Yläasteen saksanopettaja peruu juuri ennen joululomaa olevan kokeen pari päivää ennen koetta sairauslomansa takia. Tammikuussa ensimmäisenä koulupäivänä on saksaa, mutta koska kokeesta ei ole ilmoitettu eikä asiasta ole yleistä käytäntöä oppilaat eivät ole lomallaan valmistautuneet kokeeseen. Opettaja pitää kokeen silti ja haukkuu oppilaat laiskoiksi kun he huomauttavat asiasta. Meniköhän tää ihan oikein?
opettaja sinulle itse kertoi, että on toiminut lapsesi kaverin kanssa näin??
Aina ei kannata uskoa mitä lapset kotona kertoilevat.
tulee sanktio, mutta ihmettelen mikä se opettajien logiikka on? vai onko sitä.
Aika pitkään on kyllä teidän perheessä kipuiltu tämän trauman kanssa. Jaksuja teillekin.
3 elikkäs opettaja
Mutta mulla on toinen reiluuskysymys. Yläasteen saksanopettaja peruu juuri ennen joululomaa olevan kokeen pari päivää ennen koetta sairauslomansa takia. Tammikuussa ensimmäisenä koulupäivänä on saksaa, mutta koska kokeesta ei ole ilmoitettu eikä asiasta ole yleistä käytäntöä oppilaat eivät ole lomallaan valmistautuneet kokeeseen. Opettaja pitää kokeen silti ja haukkuu oppilaat laiskoiksi kun he huomauttavat asiasta. Meniköhän tää ihan oikein?
3
tulee sanktio, mutta ihmettelen mikä se opettajien logiikka on? vai onko sitä.
Aika pitkään on kyllä teidän perheessä kipuiltu tämän trauman kanssa. Jaksuja teillekin.
3 elikkäs opettaja
Ehkä mä nyt pääsen tästä asiasta jotenkin yli.
opettaja sinulle itse kertoi, että on toiminut lapsesi kaverin kanssa näin??
Aina ei kannata uskoa mitä lapset kotona kertoilevat.
perhe on läheinen , joten ei ole kyllä syytä epäillä ketään. Perheen vanhemmat eivät ole ihmisiä, jotka valehtelisivat lapsen unohtelevan:D
että häiriköihin ei puututa, koska ala-asteen opettajat haluaa niistä eroon ja siksi työntävät ne väkisin luokalta toiselle, ettei ne jäis luokalle.
Meillä oli myös sama tilanne. En viitsi kertoa niitä juttuja, mitä sattui tänne, koska meidät tuntisi niistä tarinoista ehkä jos joku tuttu lukisi.
Se on etuoikeus, että saa opettajan ohjauksessa tehdä läksyjä. Jospa toisen unohtamat läksyt eivät olleet kovin tärkeitä tai vaikeita tai jospa unohtelijalle on pantu rima alemmas, koska hänen kykynsä eivät parempaan riitä... Syitä voi olla monia.
Lisäksi voi olla, että kyse on eri opettajista ja aineista.Useimmiten myös luokanopettajat jakavat tunteja niin, että yksi opettaa enemmän historiaa, yksi ei opeta lainkaan englantia jne.
että häiriköihin ei puututa, koska ala-asteen opettajat haluaa niistä eroon ja siksi työntävät ne väkisin luokalta toiselle, ettei ne jäis luokalle.
Meillä oli myös sama tilanne. En viitsi kertoa niitä juttuja, mitä sattui tänne, koska meidät tuntisi niistä tarinoista ehkä jos joku tuttu lukisi.
puututtiin hanakasti. Jokainen unohdus piti vanhemman kuitata ja myöskin tehdä heti tehtävät.
ap.
Laita viesti, jossa kerrot, että lasta on ripitetty siitä, että on ollut jo toistamiseen huolimaton. Sitten kerrot, että lapsi on kertonut kaveristaan, joka on jättänyt enemmän läksyjä tekemättä eikä ole saanut rangaistusta. Perään kysymys, onko tässä perää. Kaipa se opettaja osaa tunnustaa virheensä, jos asiassa on perää.
Saksan opesta: kenen piti ilmoittaa seuraavasta koepäivästä? Löytyikö Wilmasta? Itselleni kävi niin, että muuttuneesta kokeesta kerroin itse joukolle oppilaita ja sitten vielä toinen opettaja kertoi oman tuntinsa alussa mutta silti yksi oppilas oli vihainen, kun ei ollut kuullut koko juttua. Oli siis paikalla, kun kerroin muuttuneesta koepäivästä mutta ei kuulemma "kuunnellut" eikä toisen open selityksistä ollut saanut selvää... Laitoin tekemään kokeen, ja oppilas kantaa siitä varmaan tänäkin päivänä kaunaa.
toivottavasti lapsi ottaisi opikseen. Mutta halusin näkemyksen joltain palstaopelta, kun täällä niitä aina pyörii kaikki illat miljoonia.
lapsi onkin salaa jokin "erityislapsi", jolle unohtamiset kuuluu kuvaan. Esim. keskittymisvaikeuksista kärsivät lapset unohtavat helposti tavaroita ja läksyjä, koska heiltä on jäänyt esim kuuntelematta opettajan antamat läksytehtävät, haahuilivat omiaan samaan aikaan kun opettaja kertoi läksyt jne.
Opettajallahan on vaitiolovelvollisuus, eikä voi paljastaa, että ei voi rangaista samalla tavalla keskittymisvaikeuksista kärsivää lasta kuin normilasta. Sama jos esim. rankaisisi kuuroa siitä että ei vastaa kysyttäessä. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan?
Ei kannata luottaa, että ne kaveriperheen vanhemmat kertovat kaiken elämästään ja lapsistaan. Monet vanhemmat piilottelevat juuri näitä lastensa poikkeamia lapsen saaman leimauksen pelossa...
lapsi onkin salaa jokin "erityislapsi", jolle unohtamiset kuuluu kuvaan. Esim. keskittymisvaikeuksista kärsivät lapset unohtavat helposti tavaroita ja läksyjä, koska heiltä on jäänyt esim kuuntelematta opettajan antamat läksytehtävät, haahuilivat omiaan samaan aikaan kun opettaja kertoi läksyt jne.
Opettajallahan on vaitiolovelvollisuus, eikä voi paljastaa, että ei voi rangaista samalla tavalla keskittymisvaikeuksista kärsivää lasta kuin normilasta. Sama jos esim. rankaisisi kuuroa siitä että ei vastaa kysyttäessä. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan?
Ei kannata luottaa, että ne kaveriperheen vanhemmat kertovat kaiken elämästään ja lapsistaan. Monet vanhemmat piilottelevat juuri näitä lastensa poikkeamia lapsen saaman leimauksen pelossa...
mutta tietysti tuo on mukava helppo perustelu.
Tilanne 1: Mico-Jelmeri huutaa kesken aamunavauksen tylsistyneenä ja huomionhakuisesti "saatana", kun koko koulu on ympärillä viettämässä harrasta hetkeä papin johdolla.
Tilanne 2: ADHD-Nicoliina säheltää ja koheltaa sillä seurauksella, että tönäisee Pekan alas portaita, jolloin hänen ranteensa murtuu kipeästi. Pekka huutaa tuskissaan: "Ai, saatana"
Kysymys: sama rikkomus (=kiroilu), pitääkö näitä lapsia rangaista samalla tavalla?
ja ymmärtämättömille vielä väännetään rautalangasta:
TILANTEET EIVÄT USEINKAAN OLE VERRATTAVISSA TOISIINSA!! Siksi opettajat kasvatustalan ammattilaisina TOIMIVAT LASTEN kavattamiseksi PARHAALLA KATSOMALLAAN TAVALLAAN. Fiksut vanhemmat ymmärtävät tämän, että kun lapsi töppäilee, se on aivan sama, mitä muiden kanssa on tehty, pääasia että hommat tulevat tehdyksi!
Ehkä Vilma-viesti menee niiden vanhempien kotiin, joissa vanhemmat huolehtivat läksyunohdukset tai kuljetukset estävät kouluun jäämisen.
Ehkä koulun jälkeen jäävät ne, joiden vanhemmilta opettaja ei saa tukea omaan työhönsä.........
ja oppilaat siinä sitten kopioivat ne vastaukset saman tien. Miten niitä sitten voisi edes jäädä tekemään koulun jälkeen? Minä tosin olen joskus teettänyt samasta aihepiiristä muita tehtäviä, jos kotiläksyt on tarkastettu ja korjattu jo tunnilla.
Jos opettaja on kaverin kohdalla tunnilla tentannut kotitehtäviä tarkastettaessa asioita ja kaveri on osannut siinä tunnilla suullisesti vastata asioihin, ei ole ollut ongelmaa. Hän on hallinnut kotiläksyn mutta on kuitenkin saanut merkinnän tekemättömästä työstä. Ap:n oma lapsi sen sijaan on voinut olla tunnilla täysin pölöpää eikä ole osannut vastata yhteenkään kotitehtävään suullisesti, joten hän on joutunut jäämään koulupäivän päätteeksi tekemään tehtäviä ja harjoittelemaan asioita. Varsinkin, jos juuri on koe tulossa ja asia on kokeen kannalta merkittävä.
Itse olen joskus sairastunut äkillisesti juuri ennen koetta eikä sijainenkaan ole voinut koetta pitää, koska koenippu on ollut minulla kotona repussa odottamassa kouluun lähtöä. Silloin olen kouluun palattuani sopinut luokan kanssa yhdessä, milloin heillä on sellainen kokeeton päivä, että minun kokeeni voitaisiin pitää.
pitää teidän lapsenne oppimista tärkeämpänä, koska jäi lapsenne kanssa vielä vapaa-ajallaankin tekemään tehtäviä. Tuskin merkitsi sitä edes tukitunniksi vaan hyvää hyvyyttään teki senkin työn ilmaiseksi. Sellaisia ne opet on, mut ottakaa kohteliaisuutena.
eikö se ole vain hyvä, että joutui tekemään sen tehtävän? Ei siinä varmaan kovin kauan mennyt.