APUA! Nokian Lumia ja internetin käytön estäminen ulkomailla olon ajan
Hei rakkaat av:läiset, auttakaa!
Olen siis lähdössä sunnuntaina ulkomaille viikoksi ja haluaisin viedä mukanani puhelimeni (Nokian Lumia) lähinnä kuvien ottamista varten. Minulla on liittymä, johon kuuluu kiinteähintainen internetti.
Tuttuni kertoi, että vaikka en puhelimella ulkomailla nettiä selaisikaan tai käyttäisi mitään internetin kautta saatavia toimintoja (sähköposti, facebook..) niin nämä uudemman sukupolven "älypuhelimet" käyttävät internettiä huomaamattomastikin kaikkiin päivityksiinsä jne. Onko tämä totta ja jos on niin miten saan internetin "pois päältä" loman ajaksi? Kuulin, että Suomen ulkopuolella netin käyttäminen (suomalaisella liittymällä) on todella kallista ja jo muutaman tunnin käytöllä saa aikaan tuhansien eurojen laskun :/
Kommentit (5)
Koskeeko se myös kaikkia teksti viesti ja puhelin soittojuttuja eli data pakettia eli voisiko esim DNA lähettää laskun perään
Mulla on ihan operaattorin kautta estetty datan käyttö ulkomailla.. Itse olen eston omasaunalahdessa laittanut.
tietty summa (muutamia kymppejä) on kulunut datamaksua.
Mutta tee näin: asetukset->matkapuhelinverkko->datayhteys ja laita ei käytössä ja datayhteyen verkkovierailuasetukset estetty
Mutta tee näin: asetukset->matkapuhelinverkko->datayhteys ja laita ei käytössä ja datayhteyen verkkovierailuasetukset estetty
Paljon kiitoksia sinulle vastauksesta! Onhan kaikki internet-toiminta varmasti tuon datayhteyden käytöstä poisottamisen jälkeen mahdotonta? Voin siis rauhallisin mielin ottaa kuvia ja käyttää puhelinta muuten (kalenteria yms)?
Koskeeko se myös kaikkia teksti viesti ja puhelin soittojuttuja eli data pakettia eli voisiko esim DNA lähettää laskun perään