Lapsi 1v3kk, onko ok jättää isälleen
Mitä arvon mammat olette mieltä: voisitteko jättää 1v3kk lapsen kahdeksi yöksi (ke aamu-pe ilta) isälleen. Olen ollut pojan kanssa 24/7, siksi mietityttää..
Kommentit (24)
Eikö isä ole hoitanut lasta ollenkaan? Miksi olet jättänyt isän vähän ulkopuolelle lapsen hoitamisesta? Muutenhan sinun ei tarvitsisi kysellä tuollaisia.
Lapsi ei mene rikki vaikka olisi yön pari mummolassakin.
minkälainen mies tuo isä on.
Mä en uskaltanut jättää omaani tuon ikäisenä isälleen, mutta veljelleni jätin.
Mutta itse pääasiassa ja kovasti poika on minun perään. Vieläkin jonkinlaista eroahdistusta päällä...
Miten usein lapsi on nähnyt isäänsä? Tunteeko lapsi isän? Onko ennen ollut yökylässä missään, onko ollut isällään?
kun omalle kohdalle sattuu, niin täytyy kyllä miettiä kovasti, että raskiiko jättää, vaikka isä on osallistunut todella paljon lapsen hoitoon.
Kai nyt oma isä osaa hoitaa omaa lastaan???
Jos ei osaa niin sitten pitää "harjoitella" ensin.
Siis meillä tyttö oli 4kk 1 yön mummolassakin ja kaikki meni ok.
En pystyisin olemaan kenenkään kanssa 24/7 yli vuotta...tulisin hulluksi vaikka lapsiani rakastankin.
Kyllä sitä omaa aikaakin tarvitsee...edes joskus ja taas jaksaa arkea.
Ja mies on hoitanut lasta, mutta siis tuo eroahdistus vieläkin päällä.
Jospa antaisit sille lapsen isällekin mahdollisuuden hoitaa oman lastaan.
Voi kuule käydä hyvin niin, ettei se lapsi edes sinun perääsi itke kun olet poissa.
Ehkä se sitten olen minä joka yritää pitää tuosta napanuorasta liiankin tiukasti kiinni:) tekee varmasti hyvää pojan ja isän suhteelle. Ap
että jättää isälleen kokonaan, mutta ei ollutkaan nyt siitä kyse. No et varmaan imetä enää? Muutoin en näe mitään syytä miksei voisi jättää, jos isä on ihan normaali ja osaa lasta hoitaa.
Jätän itse ensiviikolla saman ikäisen lapsen isälle yhdeksäksi vuorokaudeksi (kyllä, näin pitkäksi aikaa) ja lähden ala-aste ikäisen lapsen kanssa reissuun. Meillä ei varsinaisesti ole ollut eroahdistusta lapsella, mutta johtuneen siitä, että mies on ollut kohta vuoden päivät työttömänä kotona, kun firma jossa oli töissä meni konkkaan.
Ja kun itse käyn vielä ilta koulussa, niin on lapsen kanssa nykyisin enemmän kuin minä. Enkä tosiaan usko, että lapsen maailma siitä järkkyy, että olen pois noinkin pitkään (mutta en tietenkään voi sitä varmaksi sanoa) ja kotiin päin ollaan yhteydessä videopuheluin...vaikkakaan en usko, että toinen tajuaa, miten se äiti on sinne tietokoneeseen mennyt ja miksi ei tule sieltä pois...
Mutta sumsummarum, todennäköisest tekee hyvää isälle, että saa olla kaksin lapsen kanssa.
Kysymyksestä ajatteli kyllä heti, että isä asuu toisaalla ja epäilet, osaako hoitaa lasta. Omaani en jättäisi juuri siksi, että isä ei asu täällä eikä ole ollut riittävästi lapsen kanssa, mutta parin viikon harjoittelulla onnistuisi kyllä.
eikä tarvinnut edes miettiä. Kävivät sukuloimassa.
Koska olet hoitanut lastasi noin intensiivisesti koko hänen elämänsä ajan, niin en yhtäkkiä jättäisi häntä isänsä kanssa noin pitkäksi ajaksi. En epäile tässä isän taitoja hoitaa, koska on kertomasi mukaan osallistunut lapsen hoitoon, mutta mietityttää se, miten lapsi kokisi asian.
Luin jostain, että lapsen ensisijainen hoitaja (yleensä äiti) voi jättää vuoden ikäisen hoitoon enintään yhdeksi vuorokaudeksi ilman että lapselle koituu tästä haittaa. Sanottiin, että lapsi kykenee tuon vuorokauden ylläpitämään muistikuvaa äidistään. Ja että mikäli lapsi joutuu pitkäksi aikaa eroon äidistään ja pääsee unohtamaan hänet, niin lapsen perusturvallsuus murtuu ja hän ikäänkuin kadottaa minuutensa, koska elää niin äitinsä kautta kaiken.
Kuulostaa hurjalle, mutta minä en ainakaan altistaisi lastani tuollaiselle. Niin, että vuoden ikäisen jättäisin vain yhdeksi yöksi hoitoon kerrallaan.
Tilannettasi helpottaa tietysti se, että isä hoitaisi lasta tietystikin kotonanne, eikö niin? Tällöin hänen olisi helpompi muistaa sinut ja ylläpitää olonsa turvallisena. Varsinkin kun tutut rutiinit toistuisivat samanlaisina kuin sinunkin kanssasi.
Ja voisihan isä puhua lapselle sinusta ja kuvasi voisi olla näkyvillä. Ja kyllähän tuota isä+lapsi aikaa voisi harjotella etukäteen.
Onko ok jos lapsi on oman biologisen vanhempansa hoidettavana?
Voinko jättää lapsen äidilleen yöksi? t. mummu
Osaako isä hoitaa omaa lastaan? t. biologia
Ei perkele.
Siis asutte samankaton alla ja mietit voitko jättää lasta kahdeksi yöksi isän kanssa kahden?
Me erottiin jo ennenkuin lapsi syntyi, mutta isä asui ensimmäisen puoli vuotta luonamme, jonka jälkeen kävi aika intensiivisesti meillä. Tuon ikäisenä lapsi on ollut jo jokatoinen viikonloppu isällään kaksi yötä.
Nyt kun lähestyy kahden vuoden ikää, ollaan mietitty isän kanssa voisiko lapsi mennä myös jokatoinen keskiviikko yöksi isälleen.
Joten vastaus kysymykseesi on, totta helvetissä voit jättää lapsen isälleen, onhan hän lapsen toinen vanhempi, joka vielä asuu samassa osoitteessakin.
Mulla on 2 lasta, 4-vuotias ja tasan 1-vuotias. En missään tapauksessa jättäisi nuorempaa noin pitkäksi aikaa isälleen (yhteiseen kotiimme), ellei olisi ihan pakko.
Yksi päivä/ilta on ok, mutta koko vuorokaudeksi poistuin esikoisen luotakin ensimmäisen kerran vasta kun hän oli 1,5-vuotias. Ja sekin tuntui jo pahalta.
Kahlitsette ja ympäröitte sen lapsenne itseenne ja sitten vuosien päästä valitatte, kun isä ei osallistu lasten hoitoon ja isällä ei ole kunnollista otetta lapsiin.
Onko tuo nyt ihme, kun ei uskalleta ISÄN antaa hoitaa niitä omia jälkeläisiään. Tekee ihan sille pienelle vauvallekkin hyvää ihan alusta saakka luoda sitä suhdetta isäänsä, niin, että äiti voi vaikka lapsen ollessa vuoden ikäinen, viettää pari yötä pois kotoa.
Mitäs sitten, jos joudutte mammat vaikka viikoksi sairaalaan makaaman? Meneekö teidän lapset pilalle, kun et ole pörräämässä hänen ympärillään 24/7?
niin ei kuulemma saa noin pientä jättää. Nää ämmät on sitä mieltä, et alle 10-v ei saa laittaa yöhoitoon