Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä unilääke raskaana olevalle?

Vierailija
30.11.2005 |

Olen ihan alkuraskausessa, viikolla 8 ja risat. Mikä lääke olisi sopiva?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit saada varmemman neuvon. Vai ajattelitko mennä apteekkiin ja sanoa, että ne siellä AV:lla suosittelivat..

Vierailija
2/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistää simmua kiinni ilman lääkkeitä, mua ainakin väsytti raskaana ollessa niin että istualteenkin nukuin töissä joskus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Opamox ja Diapam yms bentsot. Keskiraskaudessa voit käyttää bentsoja, jos jaksan sinnitellä vielä muutaman viikon vähillä unilla.

Vierailija
4/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisena en itse käyttäisi raskausaikana mitään unilääkettä, ellei sitten ole todella niin ettei viikkoon nuku yhtään ilman lääkitystä. Mikään unilääke ei ole todistettavasti turvallinen raskausaikana. Monia kyllä käytetään, välillä liianin lepsusti, vaikka haitat tiedetään.

Vierailija
5/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sinulla on elämä kunnossa, eli säännöllinen vuorokausirytmi, ulkoilet tarpeeksi, syöt hyvin ja liikut. Jos mikä tahansa noista on pielessä, ei missään nimessä kannata vaarantaa sikiön terveyttä vetämällä nappia naamaan, vaan ensin itse kantaa tilanteesta vastuu.

Keski- ja loppuraskaudessa käytetään jonkin verran bentsoja, mutta niiden riskit sikiölle ovat kyllä tiedossa. Turvalliseksi todettua lääkettä ei ole.

Vierailija
6/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään rauhoittavana, mutta tätä annetaan synnärilläodottajille saadakseen unta.

Vierailija
7/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 10

Vierailija
8/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopussa ihan eriasia kun vauva on jo kunnolla kehittynyt

Tietävä

Vierailija
9/9 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisit mitä meillä vieroituspotilaat käyttävät, raskaanakin olevat... (subutex, oxepam, diapam, jne...)

Päihdehoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi