Pakollinen vanhustenhoitopalvelu naisille?
Olisiko siinä ratkaisu vanhustenhoito-ongelmaan? Jokaisen pitäisi sukupuoleen katsomatta suorittaa valintansa mukaan joko vuoden asepalvelus tai vuoden vanhustenhoitopalvelus!
Kommentit (11)
Vaippoja, jotka vetää 3 litraa kusta ja paskat päälle.. Teepä se ihan vaan kansalaisvelvollisuudesta. Minä en tekisi, palkkatyöksi kyllä teen.
T. hoitaja
Vaippoja, jotka vetää 3 litraa kusta ja paskat päälle.. Teepä se ihan vaan kansalaisvelvollisuudesta. Minä en tekisi, palkkatyöksi kyllä teen.
T. hoitaja
Ei kai se märästä metsässä ryynääminenkään herkkua ole ilman palkkaa tehdä.
T. hoitaja
Ei kai se märästä metsässä ryynääminenkään herkkua ole ilman palkkaa tehdä.
kokemuksella
on se herkumpaa.
No mutta tuossahan ehdotettiin, että saisi vapaasti valita jomman kumman...
on se herkumpaa.
Ei vanhusten hoito ole mitään kunhanjotainduuniaintinsijaan vaan raskasta ja vastuullista työtä. Ei tuo saa edes olla vaihtoehto ja onneksi ei ole.
on se herkumpaa.
Ei vanhusten hoito ole mitään kunhanjotainduuniaintinsijaan vaan raskasta ja vastuullista työtä. Ei tuo saa edes olla vaihtoehto ja onneksi ei ole.
Onhan inttikin raskasta ja vastuullista.
Niin tyhmä ettei pitäisi edes vastata.
Pakollinen vanhustenhoitopalvelu naisille? Olisiko siinä ratkaisu vanhustenhoito-ongelmaan? Jokaisen pitäisi sukupuoleen katsomatta suorittaa valintansa mukaan joko vuoden asepalvelus tai vuoden vanhustenhoitopalvelus!
ristiriidassa keskenään. Otsikossa vaadit vanhustenhoitopakkoa naisille ja tekstissä kirjoitat ettei sukupuoleen katsota.
Jo slättäjaloill asaa vapautuksen armeijapalvelusta niin millähän vaivalla vanhustenhoitopalvelusta.
Pakollinen vanhustenhoitopalvelu naisille? Olisiko siinä ratkaisu vanhustenhoito-ongelmaan? Jokaisen pitäisi sukupuoleen katsomatta suorittaa valintansa mukaan joko vuoden asepalvelus tai vuoden vanhustenhoitopalvelus!
ristiriidassa keskenään. Otsikossa vaadit vanhustenhoitopakkoa naisille ja tekstissä kirjoitat ettei sukupuoleen katsota.
Jo slättäjaloill asaa vapautuksen armeijapalvelusta niin millähän vaivalla vanhustenhoitopalvelusta.
Pakkasallergiallakin saa vapautuksen... kuten muuan puolustusministeri.
Huhhuh mikä ehdotus! Vanhustenhoito ja hoitotyö ylipäänsä on raskasta, eikä todellakaan sovellu kaikille. Itse olen hoitoapulaisena ollut yhden kesän ja minun mielenterveyteni ei sitä työtä kestäisi. Sattuu olemaan sen verran rajuja kokemuksia taustalla, jotenkin ne siellä nousi pintaan. Myös työilmapiiri oli hirveä, en ole missään törmännyt vastaavanlaiseen. Muutama vanhempi lady haukkui, kyykytti ja nöyryytti muita.
Hoitotyö on vastuullista ja vaatii paljon osaamista. Pelkkä ajatus siitä, että kenet tahansa laitettaisiin ilman koulutusta sitä tekemään kauhistuttaa. Niin asiakkaiden kuin itse työhön laitettavien puolesta. Hoitajapula tuskin ratkeaa sillä, että pistetään osaamattomia ihmisiä ja kenties jopa vastentahtoaan sinne pistämään pakkaa sekaisin.
Inttiinkään minusta ei olisi, fyysisten syiden takia. Jonkinlainen elämäntaitokoulu sen sijaan olisi ihan hyvä idea meille naisille. Monilla nuoremmilla on perustaidot kateissa, enkä toisaalta ihmettele. Monia vanhempia ei kiinnosta lastensa ja nuortensa tulevaisuus ja kotoa ei saa kummoisia eväitä elämään.
töihin tulevalle sakille annetaan riittävä koulutus esim. väkivaltatilanteisiin (agressiiviset dementikot), tukehtumisvaaraan (nielemisvaikeudet joita useimmilla on) ja yleensäkin ensiapukoulutus. Ei.. tuo ei toimi. Teetkö itse vanhustyötä? Mitä ylipäätään tiedät alasta?
T. vanhustyöntekijä