Vammainen lapseni maksaa puolet meidän asuntolainasta
Saan siis lapsestani tukia yhteensä 600e kuukaudessa (lapsilisä, vammaistuki, omaishoidontuki) ja tuo summa on puolet siitä mitä maksamme asuntolainaa kuukaudessa.
Lapsesta ei kuitenkaan ole mitään ylimääräisiä kuluja, päinvastoin. Ei tarvi ostaa polkupyörää, kännykkää, kalliita harrastuksia kuten tavislapsille.
Jotain positiivista sentään tässä tilanteessa.
Kommentit (12)
ja tilillä tallessa kaikki synttäri- ja joululahjarahat. EI juurikaan saa tavaralahjoja, koska kukaan ei keksi hänelle mitään.
Ja mikään ei estä minua rahoittamasta hänen tarpeitaan myös aikuisena.
Mulla 3 tervettä lasta ja jestas mikä summa uppoaa kännyköihin, pyöriin ja muihin vempeleisiin.
Helppoa se sulla kun on vaan kuolaava kasvi joka ei kännyköitä kaipaa.
Ei kyllä silti käy kateeksi vammainen lapsi, vaikka sillä kuinka tienaisi. Ei ole lapsen terveydelle hintaa.
on paperit kuolintapauksia varten ettei vammainen lapsesi joka on asuntoa maksanut jää ilman perintöä.Riippumatta siitä montako lasta sinulla on, tälle yhdelle kuuluu isompi osuus asunnosta.Mieluusti heti täytettyään 18 annat hänelle osuutensa tai muutat itse pois.
Että Risto-elokuvan malliin vai?
mitä siinä oli?
on paperit kuolintapauksia varten ettei vammainen lapsesi joka on asuntoa maksanut jää ilman perintöä.Riippumatta siitä montako lasta sinulla on, tälle yhdelle kuuluu isompi osuus asunnosta.Mieluusti heti täytettyään 18 annat hänelle osuutensa tai muutat itse pois.
Jättää sen keharin yksinään siihen asumaan?
Helppoa se sulla kun on vaan kuolaava kasvi joka ei kännyköitä kaipaa.
Jättää sen keharin yksinään siihen asumaan?
Tarkoitin kuitenkin et toivon vammaisen lapsen josta tulee aikuinen saavan sen mikä hänelle kuuluu.Olisiko reilua et hän viettää loppuelämän jossain laitoksessa kun äiti asuu hänen tukirahoilla maksetussa asunnossa?
eikä sille lapselle itselleen. Ei normaalit lapsetkaan saa itselleen lapsilisää (paitsi jos vanehmmat hyvää hyvyyttään haluaa ne lapselle säästää).
Vammaistuki on tarkoitettu vanhemmallaevaivanpalkaksi, koska vammainen lapsi teettää työtä. Ja omaishoidontuki on ihan palkkaa, josta maksetaan verot ja siitä kertyy eläkettä.
Kun vammainen lapsi täyttää 16v hänelle voidaan hakea eläkettä. Ne on sitten hänen omia rahojaan.
Ei kuluta sähköä, vettä, vaatteita, hygieniatarvikkeita jne? Ette osta hänelle koskaan mitään esim. lahjoja, leluja, askarteluvälineitä tai käy koskaan missään mikä maksaa mm. matkustelu, huvipuistot tms?
aikuisuus hänelle tulee varmaankin olemaan melko vaikeaa. Hän tulee saamaan vammastaan riippuen erilaisia tukia, mutta ne ovat riittämättömiä tällä hetkellä vammaisen aikuisen ihmisen hyvään arkeen ja niiden taso tulee tippumaan rankasti siihen mennessä, kun lapsesi on aikuinen.
Oletkos tuumannut asiaa sinne asti?