Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää niin että savu nousee korvista! "Työttömät ei halua töitä"

Vierailija
11.10.2012 |

Omahyväiset paskiaiset aina väittää että työttömillä on miljoona tekosyytä miksi ei ota jotain paskahommaa vastaan.

No, minä olen ottaisin kaikki vastaan, mutta kun ei mitään tarjota!

Olen hakenut montaakin paikkaa johon olisin ihan pätevä ja suoriutuisin hyvin, mutta ei sitten viitsitä edes ilmoittaa mitään että ei valittu.

En toki hae mitään sellaisia paikkoja turhaan joihin ei ole mitään pätevyyttä tai taitoa.

Kyllä viiksettää ja lujaa!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka ovat olleet koko ikänsä samassa työpaikassa eivätkä ole joutuneet hakemaan epätoivoisesti työpaikkaa ja kulkemaan haastattelusta haastatteluun (jos yleensä kutsu tulee), ovat varmasti pahimpia tässä asiassa.

Vierailija
2/36 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki työsopimukset määräaikaistetaan, maksimi pituus vaikkapa viisi vuotta. Ei olisi enää varmoja eläkevirkoja ja työpaikoiltakin saataisiin helposti pois ne jotka eivät sinne syystä tai toisesta sovi.

Ne, jotka ovat olleet koko ikänsä samassa työpaikassa eivätkä ole joutuneet hakemaan epätoivoisesti työpaikkaa ja kulkemaan haastattelusta haastatteluun (jos yleensä kutsu tulee), ovat varmasti pahimpia tässä asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä sanoa kun oma perse on turvassa.

Ja jokaisella hyvä tarina miten oli kerran vähän aikaa työttömänä, ja haki vaan töitä ja heti sai, kun marssi firmaan ovesta sisään ja sanoi että tässä mää ny oon, tulin töihin!

Vierailija
4/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toihinmeno kiinnosta sitten patkaakaan.

Ihana lammin syksy.

USA-mamma

Vierailija
5/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät tosiaan halua edes hakea töihin, vedotaan masennukseen, ei vaan pysty ku on liian vaikeeta. Jos mä olisin tehnyt samoin nuorena, etten ois palannut koulun penkille vakavan masennuksen takia, vaikka kuinka en ois jaksanut kun nukuin vain 3-4 tuntia yössä, ei mulla olis vieläkään koulutusta. Sain koulutuksen ja töitä. Kiitos kuuluu niille, ketkä potki muo aamuisin ylös sängystä.

Vierailija
6/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 10 vuotta työskennelleenä, täytyy kyllä sanoa, että iso osa työttömistä ei todellakaan halua töitä. Eikä sieltä seasta kovin äkkiä erotu ne, jotka haluavatkin

Vierailija
7/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten on saatu karenssia, kun on kieltäydytty työstä, kun työmatka on ollut liian pitkä tai työajat alkaneet hankaliin aikoihin. Kyllä ihan oikeasti silloin pistää miettimään, että ei taida siinä työnhakijalla olla arvot kohdallaan.

Mutta hyvä, jos olet poikkeus.

Vierailija
8/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten on saatu karenssia, kun on kieltäydytty työstä, kun työmatka on ollut liian pitkä tai työajat alkaneet hankaliin aikoihin. Kyllä ihan oikeasti silloin pistää miettimään, että ei taida siinä työnhakijalla olla arvot kohdallaan.

Nimenomaan tällä palstalla töistä kieltäytyneet ovat yleensä pienten lasten äitejä, jotka ovat työttömiä työnhakijoita päivärahan ja toimeentulon vuoksi.

Pitäisi teidän tietää, että kotiäideillä on todella kädet täynnä työtä, jos on yksikin lapsi kotona.

Niiden työttömien lapset ovat päivähoidossa, jotka ovat todella valmiit lähtemään töihin puolen tunnin varoitusajalla. Siinä sitten kakistellaan, että kuinka se nyt näin, kun äiti on kotona.

Mutta ihan oikeasti, luulisi jopa av-mamman päättelykyvyn riittävän siihen, että jo paikkakunnalla on 3720 työtöntä työnhakijaa + koulutuksessa olevat ja muut piilotyöttömät, ja 29 julkisesti avointa työpaikkaa, niin ihan jokaiselle työttömälle ei tyhjästä ilmaannu palkkatyötä.

Eikä löydy muista kunnistakaan, kun koko valtakunnassa on paha työttömyys.

Vierailija
9/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai osa-aikaisia. Kunnon kk-palkkaisia kokopäivätöitä ei juuri ole...

Vierailija
10/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain jossain 25v paikkeilla tarpeekseni työnteosta. Nyt 32v. Useita eri töitä kokeillut. Tunsin itseni tyhmäksi ja orjaksi aina aamuisin. Noh, en tiedä olenko viisastunut niistä ajoista mutta enpähän tunne itseäni orjaksi enää. Orjuus ei sopinut minulle, otti se millaisen muodon hyvänsä. Olen pahoillani.

Ymmärsin, että olen vain yksi ihminen enkä mitenkään tärkeä. Olisi julmaa turmella oma onnensa raa'alla työnteolla. Koska yhteiskunta on sellainen kuin on, työtä on tehtävä reilusti tai sitten ei ollenkaan. Noiden vaihtoehtojen välillä lepää vain tyhmyyden tunnetta ja kädestä-suuhun elämäntyyliä.

En tiedä millainen tämä maa on 50v päästä, sitten kun olen lopullisesti elämän kypsentämä ja valmis poistumaan. Teenkö viimeisinä päivinäni töitä koska sosiaalituet on lakkautettu vai onko tilalla jotain muuta?

Mut hei AP, voithan sä ite alkaa työnantajaksi, eli yrittäjäksi. Onko käynyt kertaakaan mielessä yrittäjyys?

Vierailija
11/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikea ymmärtää, että työttömät eivät ole yhteneväinen joukko? Joukossa on aktiivisia, työhaluisia ja työkykyisiä työnhakijoita. Joukossa on myös niitä, joilta kyky tai halu tai molemmat puuttuvat. Miksi ensin mainittuun ryhmään kuuluvat aina loukkaantuvat kamalasti, jos toisenkin ryhmän olemassaolosta mainitaan?

Vierailija
12/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko soittanut siivousfirmoihin, itse ainakin pääsin heti laivasiivoukseen. Aina on töitä piisannut kun ei ole ronkeli. Toivottavasti täälläkin otetaan käyttöön Hollannin malli jossa kaikki työtttömät pääsee siivoamaan kaupungin katuja yms.

Vierailija
13/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko soittanut siivousfirmoihin, itse ainakin pääsin heti laivasiivoukseen. Aina on töitä piisannut kun ei ole ronkeli. Toivottavasti täälläkin otetaan käyttöön Hollannin malli jossa kaikki työtttömät pääsee siivoamaan kaupungin katuja yms.

Vierailija
14/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärin sivuilta löytyy 0,5 % työpaikoista, vähän aktiivisuutta peliin.

Nimenomaan tällä palstalla töistä kieltäytyneet ovat yleensä pienten lasten äitejä, jotka ovat työttömiä työnhakijoita päivärahan ja toimeentulon vuoksi.

Pitäisi teidän tietää, että kotiäideillä on todella kädet täynnä työtä, jos on yksikin lapsi kotona.

Niiden työttömien lapset ovat päivähoidossa, jotka ovat todella valmiit lähtemään töihin puolen tunnin varoitusajalla. Siinä sitten kakistellaan, että kuinka se nyt näin, kun äiti on kotona.

Mutta ihan oikeasti, luulisi jopa av-mamman päättelykyvyn riittävän siihen, että jo paikkakunnalla on 3720 työtöntä työnhakijaa + koulutuksessa olevat ja muut piilotyöttömät, ja 29 julkisesti avointa työpaikkaa, niin ihan jokaiselle työttömälle ei tyhjästä ilmaannu palkkatyötä.

Eikä löydy muista kunnistakaan, kun koko valtakunnassa on paha työttömyys.

Vierailija
15/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömäksi mutta töitä olen aina saanut soittokierrokoksen aikana, tunnissa on ana lohjennut työpaikka mutta tosiaan en ole ronkeli vaikka olenkin korkeasti koulutettu. Menen töihin mitä saan.

Vierailija
16/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitten vastannut kysymykseen. Eli olet hakenut vain avoimia oman alan töitäsi, älä sitten valita'!!!!!!

Vierailija
17/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo hollannin systeemi jos palkkauskin olisi samaa tasoa.

Nyt palkkatyössä ja palkka n. 1000e/kk, heittäytyisin samantien työttömäksi ja osallistuisin tuohon systeemiin, nousis palkkakin 200e.

Vierailija
18/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä olen ihminen joka tarvitsee suunnitelmallisuutta enkä pysty lähtemään töihin puolen tunnin varoitusajalla. En kertakaikkiaan pysty elämään pidempään niin, että olisin koko ajan työhönlähtö valmiudessa. Hoitoalalla kun on se 3 vuorotyökin, niin ikinä ei voisi rentona relata, että nyt ei ainakaan tule töihin kutsua.

Joo, kyllä se mentävä on jos töihin kutsu tulee, ei niitäkään kutsuja ihan alvariinsa satele. Niin siksi en ilmoittaudu keikkalaiseksi. Ja vakipaikkoja ei ole.

Vierailija
19/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provikka palkka on oikeudenmukainen työ. Jos ei tee työtä ei saa rahaa. Jos ei osaa ei saa rahaa. KK palkka on todella epäoikeudenmukainen. Ihminen saa palkaa vaikka hän ei tekisi juuri mitään.

Monesti vanhat työntekijät eivät tee juuri mitään kun on varmistettu työ. Monesti vanhemmilla työntekijöillä on suurempi palkkakin kuin nuorilla, mutta nuoret tekee työt.

Ainoa oikeudenmukainen palkka on provikkapalkka ja oikea työsuhde ostopalvelu. Koska silloin työntekijän pitää koko ajan ansaita rahansa. Eikä vaan nostaa palkkaa ja istumalla.

Vierailija
20/36 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että saat provikkaa vauvapalstalla istumalla.

Provikka palkka on oikeudenmukainen työ. Jos ei tee työtä ei saa rahaa. Jos ei osaa ei saa rahaa. KK palkka on todella epäoikeudenmukainen. Ihminen saa palkaa vaikka hän ei tekisi juuri mitään.

Monesti vanhat työntekijät eivät tee juuri mitään kun on varmistettu työ. Monesti vanhemmilla työntekijöillä on suurempi palkkakin kuin nuorilla, mutta nuoret tekee työt.

Ainoa oikeudenmukainen palkka on provikkapalkka ja oikea työsuhde ostopalvelu. Koska silloin työntekijän pitää koko ajan ansaita rahansa. Eikä vaan nostaa palkkaa ja istumalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän