Ärsyttää niin että savu nousee korvista! "Työttömät ei halua töitä"
Omahyväiset paskiaiset aina väittää että työttömillä on miljoona tekosyytä miksi ei ota jotain paskahommaa vastaan.
No, minä olen ottaisin kaikki vastaan, mutta kun ei mitään tarjota!
Olen hakenut montaakin paikkaa johon olisin ihan pätevä ja suoriutuisin hyvin, mutta ei sitten viitsitä edes ilmoittaa mitään että ei valittu.
En toki hae mitään sellaisia paikkoja turhaan joihin ei ole mitään pätevyyttä tai taitoa.
Kyllä viiksettää ja lujaa!
Kommentit (36)
puhelinmyynti. Sitä tuskin kovin moni osaa hyvin.
Osa-aikaisiakaan en ole nähnyt kuin siivouksessa ja myynnissä.
Mä olen haaveillut vuosia lyhyemmästä työpäivästä, mutta aina kosahtaa vähintään 38 viikkotuntia.
Tosin en ole koskaan ollut työtön, joten näkökukma voi olla väärä
Ihan lähisuvussa on tälläisiä jotka laskee todella tarkkaan "kannattaako" ottaa työpaikka ja haastatteluunkin on lähdetty joko suoraan sanomaan ettei ota häntä vaan valitsisi jonkun toisen tai tekeytyy niin oudoksi ettei häntä palkata.
Itselleni on ollut aina tärkeää että on työtä. Tahdon kehittää osaamistani ja itse taas mietin että vaikka se saamani rahallinen hyöty ei olisi kovin kummoinen verrattuna tukiin niin siitä saa kokemusta ja hyvät arvostelut jos menen ja hyödyn siitä myöhemmin.
Itse mielummin soittelen ja olen yhteydessä hakemaani työpaikkaan ja utelen asiaa niin ettei minulle edes tule tilannetta että jään odottamaan jos joku soittaa saanko paikan vai ei. Koska tuollainen ettei soita ja kysele näyttää myös osaltaan sen paljonko sinua kiinnostaa kyseinen työpaikka. Jos on kaksi tasavahvaa hakijaa niin viimeistään silloin häviät kun et soita hakemuksen tai tilanteen perään.
miettiä kannattaako se töihinmeno, jos rahaa jää vähemmän käteen kuin kotona ollessa. Kerran olen joutunut töistä kieltäytymään, kun käteen olisi jäänyt 100e vähemmän kuin työmarkkinatuella kotona ollessa.
Joten kyllä minusta on täysin normaalia ja hyväksyttävää hylätä työ, josta ei rahallisesti mainittavasti hyödy.
Ihan lähisuvussa on tälläisiä jotka laskee todella tarkkaan "kannattaako" ottaa työpaikka ja haastatteluunkin on lähdetty joko suoraan sanomaan ettei ota häntä vaan valitsisi jonkun toisen tai tekeytyy niin oudoksi ettei häntä palkata.
Itselleni on ollut aina tärkeää että on työtä. Tahdon kehittää osaamistani ja itse taas mietin että vaikka se saamani rahallinen hyöty ei olisi kovin kummoinen verrattuna tukiin niin siitä saa kokemusta ja hyvät arvostelut jos menen ja hyödyn siitä myöhemmin.
Itse mielummin soittelen ja olen yhteydessä hakemaani työpaikkaan ja utelen asiaa niin ettei minulle edes tule tilannetta että jään odottamaan jos joku soittaa saanko paikan vai ei. Koska tuollainen ettei soita ja kysele näyttää myös osaltaan sen paljonko sinua kiinnostaa kyseinen työpaikka. Jos on kaksi tasavahvaa hakijaa niin viimeistään silloin häviät kun et soita hakemuksen tai tilanteen perään.
Välillä tuntuu että mikään palkka ei ole kohtuullinen. Niinä päivinä otetaankin saikkua. Saikku on parasta lääkettä.
Kaikille saakutin lusmuilijoille töitä perustoimeentulonsa eteen. Tai sitten päivärahan suuruinen harrastusraha joka jampalle tuloista riippumatta.
Olen yrittäjä enkä kyllä työttömänä ollutta enää palkkaa. Enkä haluaisi veroistani kustantaa kotona löllyvien mammojen löhöilyä.
Eiköhän tuo Hollannin malli tännekin rantaudu, ensi vaalikaudella viimeistään!
En usko, että saat provikkaa vauvapalstalla istumalla.
tai osa-aikaisia. Kunnon kk-palkkaisia kokopäivätöitä ei juuri ole...
Provikka palkka on oikeudenmukainen työ. Jos ei tee työtä ei saa rahaa. Jos ei osaa ei saa rahaa. KK palkka on todella epäoikeudenmukainen. Ihminen saa palkaa vaikka hän ei tekisi juuri mitään.Monesti vanhat työntekijät eivät tee juuri mitään kun on varmistettu työ. Monesti vanhemmilla työntekijöillä on suurempi palkkakin kuin nuorilla, mutta nuoret tekee työt.
Ainoa oikeudenmukainen palkka on provikkapalkka ja oikea työsuhde ostopalvelu. Koska silloin työntekijän pitää koko ajan ansaita rahansa. Eikä vaan nostaa palkkaa ja istumalla.
Tienaan aivan tarpeeksi.
puhelinmyynti. Sitä tuskin kovin moni osaa hyvin.
Osa-aikaisiakaan en ole nähnyt kuin siivouksessa ja myynnissä.
Mä olen haaveillut vuosia lyhyemmästä työpäivästä, mutta aina kosahtaa vähintään 38 viikkotuntia.
Tosin en ole koskaan ollut työtön, joten näkökukma voi olla väärä
Moni myyntityö on provisiopalkkaista. Esimerkiksi asunnonvälitys.
Sitten on urakkapalkka. Saat kiinteän summan. Jos et teen töitä niin tienestit huononee kun aikaa kuluu.
Osa-aikaisia on joka alalla. Melkein ainakin
Kaikille saakutin lusmuilijoille töitä perustoimeentulonsa eteen. Tai sitten päivärahan suuruinen harrastusraha joka jampalle tuloista riippumatta.
Olen yrittäjä enkä kyllä työttömänä ollutta enää palkkaa. Enkä haluaisi veroistani kustantaa kotona löllyvien mammojen löhöilyä.
Ensin vaahtoot että kaikki lusmut töihin.
Ja sitten kieltäydyt ottamasta työtöntä töihin...
Jos kaikki olis niin kuin sinä, niin mahdotontahan se olisi töihin mennä.
Jotkut eivät tosiaan halua edes hakea töihin, vedotaan masennukseen, ei vaan pysty ku on liian vaikeeta. Jos mä olisin tehnyt samoin nuorena, etten ois palannut koulun penkille vakavan masennuksen takia, vaikka kuinka en ois jaksanut kun nukuin vain 3-4 tuntia yössä, ei mulla olis vieläkään koulutusta. Sain koulutuksen ja töitä. Kiitos kuuluu niille, ketkä potki muo aamuisin ylös sängystä.
ovat oppineet elämään rahatta ilman ulkoisia virikkeitä.
Ei sellainen ihminen kaipaa muuta kuin pullon perjantaina. Ei elokuviin tai teatteriin ole varaa ja ei sellaista opi arvostamaankaan, kun on tullut köyhistä oloista. Liian vähän virikkeitä ja ei niitä virikkeitä kaipaa. Oma betonineliö ja pullo kainaloon riittää.
ei ihme jos työntekijää ei kiinnosta olla kulutustavarana ja työn jälkikin on sitä itseään. Ei tarvitse tehdä hyvin, kun ei kukaan muista pian työsuhde on ohi.
ei ihme jos työntekijää ei kiinnosta olla kulutustavarana ja työn jälkikin on sitä itseään. Ei tarvitse tehdä hyvin, kun ei kukaan muista pian työsuhde on ohi.
Ammatilla ei ole arvoa ja mennään riman ali. Oppilaitokset joutuvat luistamaan löyhän moraalin edessä. Eihän sille mitään voi, kun ketään ei kiinnosta ammattiylpeys, kun ylpeys on poljettu työmarkkinoilla alas.
Kaikille on ihan sama mitä tehdään, kunhan saa vähän tehdä töitä ja loisia työmarkkinatuella muutaman kuukautta.
Työnjälki on järkyttävää ja työnatajat peittelee paskaa kirkkain silmin. Silti kokoajan käryää.
Työläisten pitäisi ottaa valta käsiinsä.
Nyt työväki on äänestänyt jaloillaan ja ei ota työtä vastaan vaikka tulisi karenssi. Aivan sama. Huono palkka, huono työsuhdesopimus, huono työnantaja, huono huono. Huono asenne muuten sinulla.
Toivottavasti et saa ketään töihin niin kaatuu sinunkin puljusi. Pian joudut nuolemaan työväen jalkoja että saat rengin ja piian hoitamaan hommiasi. Se tulee maksamaan hunajaa. Ai saakuti miten makeaa hunajaa se tulee olemaan. Sitten juhlitaan ja tehdään simaa.
Sinä et sitä simaa tule maistamaan. Työväenjuhla se. Työväki äänestää jaloillaan tuollaisessa lafkassa!
Moni ihminen elää sellaista elämää. Sellaista työelämää. Sitten moni elää muunlaista elämää jota työllä rahoitetaan.
Monesti jää säästöjä ja sitten eletään sitä muunlaista elämää vapaa-ajalla.
Työssä käydään vain rahan takia. Se on acient pointti. Maata viljeltiin viljan takia. Viljaa syötiin ja myytiin. Sitten ostettiin lihaa.
Jos kaikki on hyvin niin miksi helvetissä pitäisi herätä jokaisena ikisenä elämänpäivänä klo 5 töihin? Todella sisällyksetöntä elämää. Moni muuten ajattelee että työtön vain löhöää sohvalla? Tämä kuvitus tulee siitä että työväki löhöää työpäivän päätteeksi sohvalla, kun ei muuta jaksa. Työ vie voimat muusta.
Työttömät eivät makaa sohvalla!
Eihän se käkikään kuku puussa. Tajusitteko?
Miettiköön meressä sitten haluavatko laivan kannelle töihin vai jäädä mereen.
-Kalan ruuaksi
yli 10 vuotta työskennelleenä, täytyy kyllä sanoa, että iso osa työttömistä ei todellakaan halua töitä. Eikä sieltä seasta kovin äkkiä erotu ne, jotka haluavatkin
Itse olen ollut määräaikaisissa töissä 20-30 vuotiaana, ja aina siinä välissä kuukauden, pari ehdin olla työttömänäkin. Joka ikinen kerta kun jouduin ilmoittautumaan työkkäriin, minua kohdeltiin kuin vajaaälyistä. Ja kuin olisin laiska työnvieroksuja... Kyllä on melkoinen asennevamma monella työvoimatoimiston virkailijalla, kun lähtökohta on se että työtön tekee kaikkensa työltä välttyäkseen.
Minua on työnantajien toimesta pompoteltu välillä työttömäksi, kun se on heille edullisempaa (lomat jne).
Onneksi nyt on ollut vakipaikka jo useamman vuoden... Ei tarvitse mennä nöyryytettäväksi työkkäriin.