Joku on muuttanut luokseni asumaan!
Olen yksinhuoltaja ja vauvani on määrä syntyä alkutalvesta. Muutin juuri kuukausi sitten uuteen asuntoon yksin asumaan.
Hain kelasta lapsilisää yksinhuoltajakorotuksella. tänään sain kelasta vastauksen että korotusta ei voida myöntää koska samassa osoitteessa asuu maistraatin mukaan vuonna 81 syntynyt mieshenkilö.
Soitin maistraattiin eivätkä suostuneet kertomaan mitään muuta kuin että eivät ole erehtyneet osoitteestani ja henkilötunnukseni on oikein.
Miksi ihmeessä joku siirtää muuttokirjansa jonkun tuntemattoman ihmisen asuntoon!? En vaan ymmärrä!? Mistä ihmeestä saisin tietää kuka tämä mies on?
Ylimääräistä postia ei kuitenkaan tule laatikkooni. En edes äkkiseltään tunne ketään samana vuonna syntynyttä miestä. Ei voi kuin ihmetellä!
Kommentit (23)
Itselläni oli sama homma kun kelalta hain äitiystukia.. Asun siis avopuolisoni kanssa kahdestaan, mutta tukia haettaessa tulikin kelalta ilmoitus että joudun tarkistamaan lomakkeet koska asunnossani asuu 3 ihmistä ja olen ilmoittanut vain 2.
Kävin kelassa puhumassa asiasta, ja kerroin ettei täällä asu kuin minä ja avopuolisoni. Vastaus yllätti, koska sielä kerrottiin että kelan tietojenmukaan asuntooni on muuttanu heinäkuussa 2012 kolmas osapuoli? Olemme itse asuneet vuoden tässä asunnossa, ja tietämättämme täällä asuukin nyt kolmas henkilö joka estää tukien saannin....
kun ei oman miehenkään tulot vaikuta?
En tiedä miksi olisi vaikuttanut, kelalta vain tuli ilmoitus jossa pyydettiin selvitystä asiaan.
Ja kun paikanpäällä sanottiin että heinäkuussä tänne on muuttanut kolmas osapuoli, ei kelassa kerrottu nimeä eikä mitään. Kysyttiin vain näin "kumpi kyseisistä henkilöistä on ilmoitettu isäksi hakemuksessasi". Kun vastasin että ei täällä asu kuin minä ja avopuolisoni, niin kelatäti sanoi että joudun lähettämään selvityksen siihen ja siihen päivään mennessä..
kun ei oman miehenkään tulot vaikuta?