Onko joitakin sanoja, joista erityisesti pidät?
Itse tykkään sanoista cucumber ja porcupine. Kotimainen sana sammakko sopii myös suuhun sopivasti.
Kommentit (35)
vasaran SAHVARA. Mukavan kuuloinen sekin.
Lempisanat.Myös sana poliisi on kiva,terkut kundikaverille Helsinkiin.Sinua odotellen,T
mutta nämä ovat hassuja nämä sanojen tykkäämiset. Sillä ei ole juuri merkitystä mitä sana tarkoittaa, vaan se, miltä se kuulostaa ja millaista se on sanoa. Jokaisella nämä vähän vaihtelevat.
Olen varmasti tosi outo, mutta musta sitä on ihana lukea ja hokea. Siinä lukee "puite tuettava avattaessa alhaalta" =)
Silta ja ilta, myös sillalla ja illalla
mehiläinen (lentävä hyönteinen)
aubergine (ranskalaisittain lausuttunua)
Kuhmoinen (paikkakunta)
judo (kamppailulaji)
de la Vallette (sukunimi)
Uhtua (paikkakunta)
kuikka (lintu)
onomatopoeettinen (adjektiivi)
kissankello
tosiaan monella kukalla on kaunis nimi
Sen sijaan suopursu on minusta ihan kammo sana. Mikäs siellä suolla pursuaa ja tursuaa? No suopursuhan se. ;)
Makuasioita. :)
Pienempi puhuu silkkeristä (sirkkeli). Se on kiva sana, kuulostaa silkkiseltä koiralta tai joltain täytteeltä.
Aboriginaaleilla on hauskoja paikannimiä, woolloomooloo. Samoin maoreilla ja havaijiaisilla, kalakaua ja waimea... Humuhumunukunuku- apua'a:sta puhumattakaan.
forgetmenot sitten menis suomeks..äläunohdamua..joo ei niin kaunis.:)
no mut mulla olis yks lause mistä tykkään:
Kokko.Kokoo kokko!Koko kokkoko?Koko kokko!
Taivaanvuohi! Minustakin se on ihana linnunnimi monestakin syystä, tosin muitakin kivoja lintumaailmasta löytyy, ja luonnosta kyllä muutenkin. Ne sanojen mielikuvat.
29