Kuluneiden etuhampaiden korjaus
Kävin hammaslääkärissä, ja todettiin kulumaa etuhampaiden reunoissa, menen ensi viikolla korjauttamaan ne. Onko teille jollekin tehty tällaista korjausta? Sehän tehdään paikka-aineella ja on käsittääkseni ihan helppo toimenpide, mutta miten mahtaa kestää?
Kommentit (5)
ole kokemusta, mutta olisi jos kehtaisin mennä hammaslääkäriin.
Miksi, miten hampaasi ovat kuluneet? Minulla colan ja tuoremehujen litkimisestä yms., ja siten että hampaan alareunat ovat "siksakkia", lohkeilleet epätasaisiksi. Ovat kärjistä myös läpikuultavat. Että minä häpeän... :(
Miksi, miten hampaasi ovat kuluneet? Minulla colan ja tuoremehujen litkimisestä yms., ja siten että hampaan alareunat ovat "siksakkia", lohkeilleet epätasaisiksi. Ovat kärjistä myös läpikuultavat. Että minä häpeän... :(
Kiille on osalla ihmisistä aina läpikuultavaa, itsellänikin on ollut lapsesta asti. Suomessa läpikuultavahko hammaskiille on hyvin tavallista, ei ole sellaista kuin jossain Intiassa että kiille olisi vahvasti liidunvalkoinen. Tämä ei tarkoita välttämättä mitään kulumista tai ongelmaa vaan on ihan luonnollinen väri.
Mulla kiille on läpikuultavan vaaleansinistä, ja hammasluu joka siinä keskemmällä paistaa läpikuultavan kiilteen alta taas ruskehtavankellertävää joten on hampaat oikein ruotsin väreissä, sinistä ja keltaista ;)
ja puren myös hampaita yhteen nukkuessa. Etuhampaat on alareunasta ohkaiset ja vähän läpikuultavat, sahalaitaiset. Ei vielä niin paljon että ulkonäkö mua haittaisi, mutta ne saattaa helposti lohjeta jos ei niitä nyt tueta.
Kiva kuulla että se paikka-aine voi pysyä ihan vuosiakin, ajattelin että pitääkö nyt sitten olla ekstravarovainen aina kun puree jotain. Punaviiniä en juo, en polta enkä paljon juo teetäkään, jospa ne pysyisivät valkoisinakin.
Kiitos kun jaoitte kokemuksenne! Ja sulle joka et kehtaa mennä hammaslääkäriin: yritä vaan rohkaistua ja ajatella että kun nyt vaan tämän kerran menet ja hoidat kaiken kuntoon, saat olla rauhassa ja hymyillä hyvällä mielellä pitkän aikaa.
Kiille on osalla ihmisistä aina läpikuultavaa, itsellänikin on ollut lapsesta asti. Suomessa läpikuultavahko hammaskiille on hyvin tavallista, ei ole sellaista kuin jossain Intiassa että kiille olisi vahvasti liidunvalkoinen. Tämä ei tarkoita välttämättä mitään kulumista tai ongelmaa vaan on ihan luonnollinen väri.
Mulla kiille on läpikuultavan vaaleansinistä, ja hammasluu joka siinä keskemmällä paistaa läpikuultavan kiilteen alta taas ruskehtavankellertävää joten on hampaat oikein ruotsin väreissä, sinistä ja keltaista ;)
osannut selittää oikein, läpikuultavat hampaani ovat kamalat. Muut kuin nuo etuhampani ovat valkoiset, tasaisen kokoiset ja suorat, kuin sokeripalat. Reikiintyvät erittäin helposti, ja lienevät pian korjauskelvottomat, koska pienetkään paikat eivät kestä, vaan lohkeavat irti vieden palan hammasta mukanaan.
Aamulla kun herään, ja illalla ennen nukahtamista, ensimmäinen ja viimeinen ajatukseni ovat romut hampaani.
mulla on vähän lohkeilleet joskus koiran kanssa leikkiessä kärjistään etuhampaat ja laiettiin tosiaan kärki (noin puolet hampaasta) muovipaikka-aineella. Ei porattu eikä mitään vaan siihen ihan pintaan ohuesti paikka-ainetta että näyttää tasaisemmalta (lohkeamat ei olleet niin syviä että niistä olisi muuta kuin esteettistä haittaa).
On kestäneet jo yli 10 vuotta, ainoa pieni miinus on että esim. punaviinistä ja teestä tuo paikka-aineosa tummuu paljon helpommin kuin paikattomat hampaat. Nyt alkaa jo vähän näkyä siksi paikan ja oman hampaan raja, kun paikka on tummunut enemmän.