Krooninen virtsatulehdus aina seksin jälkeen
Onko kellään sama juttu? Alkaa jo pahasti vaikuttaa meidän seksielämään, kun tietää, että seuraa epämukavaa oloa monta päivää sen jälkeen, eikä siinä olotilassa tee mieli ollenkaan. Lääkärissä monesti käyty. Estolääkitys ei auta ja muutkin kikat kokeiltu monesti (vessassa käynti ennen ja jälkeen, juominen ennen, erityinen huomio hygieniaan, happamien mehujen juominen...). Nyt raskauden jälkeen vaan pahentunut oireetkin. Onko kohtalotovereita ja onko jostain löytynyt apu? Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Kommentit (9)
Mulla auttoi e-pillerien lopetus, mutta jos et käytä hormonalista ehkäisyä alunperinkään niin en osaa auttaa. E-pillerit teki limakalvoista ohuet, kipeät ja haavaiset. En tiedä oliko minulla ihan niin jatkuvasti virtsatietulehduksia vaiko "vain" haavaiset limakalvot, mutta aina seksin jälkeen virtsaaminen sattui pari päivää... ja vähän muutenkin. Pillerien lopetuksen jälkeen ei ole ollut tuommoista kertaakaan.
Kaverini, joka käytti hormonirengasta valitti samaa, mutta hänelläkin oireet loppui kun vaihtoivat kondomeihin. Meillä minä vaihdoin kuparikierukkaan.
Vasta nyt hokasin, että olet raskaanakin. Sekin on yks iso hormonimyllerrys et voi vaikuttaa toki oloon. En ossaa auttaa :(
karpalo- tai puolukkamehua PÄIVITTÄIN? Se estää kolibakteerin kiinnittymistä rakossa.
Karvoituksella on tarkoituksensa: mm. suojata jatkuvilta tulehduksilta.
oli joskus sama ongelma. Yhdynnän jälkeen alkoivat virtsatulehdusoireet. Ostin luontaistuotekaupasta Lacto Lady tabletteja. Söin niitä ennaltaehkäisevästi jos tiesin että seksiä on luvassa. Oireet menivät tuolla ohi.
Mulla on tosiaan hormonikierukka ja sitä laittaessa lääkäri puhui herkistä ja vähän haavaisista limakalvoista. Ceridal öljyä olen käyttänyt. Tämä vaiva on tosin ollut pahana ilman kierukkaakin tai muuta hormonaalista ehkäisyä, mutta varmaan entisestään pahentuneet oireet saattavat olla osaksi kierukastakin. Eli kierukan poisotosta voisi olla apua. -ap-
karpalo- tai puolukkamehua PÄIVITTÄIN? Se estää kolibakteerin kiinnittymistä rakossa.
Tiedätkö muuten onko marjapitoisuudella mehussa miten iso vaikutus eli miten laimennettuna tiivisteestä tehtyä mehua kannattaa juoda? Onko sokeroimattomat parempi vaihtoehto kuin sokerilliset?
Mulla oli sama ongelma ja siihen auttoi niinkin yksinkertainen asia kuin suihkusaippuan vaihto hellävaraisempaan. Ja silläkin pesen vain tosi äkkiä, vedellä huuhdon hyvin. Lääkäri tätä ehdotti ja pidin ihan puupäänä mutta nyt ei ole 3 vuoteen ollut tulehduksia :)
Sokeri pahentaa. Eli sokeritonta mehua ehdottomasti
Mulla auttoi e-pillerien lopetus, mutta jos et käytä hormonalista ehkäisyä alunperinkään niin en osaa auttaa. E-pillerit teki limakalvoista ohuet, kipeät ja haavaiset. En tiedä oliko minulla ihan niin jatkuvasti virtsatietulehduksia vaiko "vain" haavaiset limakalvot, mutta aina seksin jälkeen virtsaaminen sattui pari päivää... ja vähän muutenkin. Pillerien lopetuksen jälkeen ei ole ollut tuommoista kertaakaan.
Kaverini, joka käytti hormonirengasta valitti samaa, mutta hänelläkin oireet loppui kun vaihtoivat kondomeihin. Meillä minä vaihdoin kuparikierukkaan.