Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsesi saanut koskaan aivotärähdystä?

Vierailija
29.09.2012 |

Poika 9v sai tänään kopsun ja on lääkärissä käynyt, ei hälyttävää mutta pääkipuinen ja oksenteleva on. Millaisella aikataululla yleensä toivutaan? Mietin että pääsenkö töihin ehkä jo keskiviikkona? Myös muut kokemukset kiinnostaa, siis millaisilla oireilla tärähdys on ilmennyt? Onko miten yleistä että vaikka puoleen päivään ei ole neurologisia oireita niitä yöllä tulee?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin riittää, että tarkkaillaan 24h lasta. Herätellään välillä yöllä ja kysytään jotain, johon odotetaan jotan järkevää vastausta.

Antoiko lääkäri jotain ohjeita seurailuun?

Vierailija
2/6 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut, kun olin lapsi.

Oksentelin, päätäni särki. Halusin olla makuuasennossa, hämärässä huoneessa ja ilman taustahälyä ja varsinkin ilman yllättäviä ääniä. Silmät kiinni. Muutama päivä meni näin. En muista, että montako. Alussa oli huimaustakin.

Sain kopsusta migreeninkaltaisen päänsäryn, joka toistui muutaman viikon välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei vastaa fiksusti kysymyksiin lähdetään lääkäriin. Tuo oli kuitenkin ihan kunnon kopsu vaikka lievä olikin, mua pelottaa mennä nukkumaan, jos vaikka herään liian myöhään herättelemään..

ap

Vierailija
4/6 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet voivat paheta myöhemminkin ja siksi ainakin ekan yö ja joskus jopa toinen iskun jälkeinen yö sun tarttee herätellä lasta 2 tunnin välein.

niin että saat kontaktin lapseen ja näät että on tajuissaan. mä itse olen nukkunut lapsen huoneessa ja kuulostellut itkeekö unissaan ym. esim alkaako oksentamaan.

Lääkäriin on mentävä takasin jos kuhmu muuttuu pehmeäksi tai kiiltäväksi.Tai lapseen ei saa kontaktia.Silmän pupillit eivät reagoi valon muutoksiin.

jos isku on osunut toiselle puolelle päätä niin verenvuoto korvan sisältä on todella hälyttävä merkki.

Anna lääkettä reilusti ohjeen mukaan tottakai, mutta niin että lapsi saa nukutuksi. Yritä saada lapsi nukahtamaan kyljelleen ...oksennuksen tullessa se ei mene kurkkuun vaan tulee ulos suusta helpommin.

En antaisi mennä vielä maanataina kouluun jos isku on ollut kova. liikunta tai välitunnilla voi tulla uusi kolaus ja sitte nse pää onkin kipeä.!!!

Vierailija
5/6 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vielä ei pysy mikään sisällä, voi siis pahoin. Heräsin kahden tunnin välein ja ihan vastasi fiksusti.

Ap

Vierailija
6/6 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa, koska siina oli uuden tarahdyksen riski. Toistuvat tarahdykset on vaarallisimpia.