Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen olo tulee kun jättää e-pillerit pois? Parempi? :)

Vierailija
10.10.2012 |

Olen jättämässä piakkoin Cypretyl (Diane Novat) pois... toiveikkaana, jos vaikka alakuloisuus onkin pillereistä johtuvaa..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieskin virkistyi muutoksesta, parisuhde sai uutta sähinää. enää en suostu pillereitä syömään - vasta niiden lopettamisen jälkeen huomasin muutokset, jotka ne olivat aiheuttaneet.

Vierailija
2/16 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piristyin kummasti lopetettuani pillerit. Diane Novan aikana olo oli tasapaksu ja iloton. Libidokin kasvoi, pillereitten vaikutus oli ehkäisynä erittäin tehokas,mkun ei tehnyt mieli seksiäkään. Ihmiset on erilaisia, mulle ei hormonaalinen ehkaäisy sopinut, ainakin kolmet eri pillerit tuli kokeiltua, kunnes lopetin. Ainut hyvä puoli Diane Novassa oli ihon paraneminen, oli finnejä jonkin verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no. mulla ainakin seksihalut kimmahti kattoon

mieskin virkistyi muutoksesta, parisuhde sai uutta sähinää. enää en suostu pillereitä syömään - vasta niiden lopettamisen jälkeen huomasin muutokset, jotka ne olivat aiheuttaneet.

..ja tohon vois lisätä vielä et kuivuus katosi ja kiukkuisuus helpotti:)

Vierailija
4/16 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun raskauspahoinvointi alkoi. :)

Vierailija
5/16 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Diane Novat sopivat erittäin hyvin, sillä minulla on luontaisesti hankala pms ja kivulias ovulaatio sekä kivuliaat ja runsaat kuukautiset. Ei huvita viikon-kahden välein syödä särkylääkkeitä.

Vierailija
6/16 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä taas syödä. Olen ollut kuukauden ilman ja jesas mitä panetuksia on ollut :O. Normaalisti ei nappaa niin yhtään... Mutta mulla menee iho ihan järjettömän huonoon kuntoon ilman pillereitä, ihan selkää ja olkapäitä myöten, joten pakko kai ne on hakea :(

Vierailija
7/16 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää vaihtaa seksin ilo ehkäisyyn.

Olen syönyt pillereitä 10 vuotta putkeen enkä oikeastaan tiedä millaiset tuntemukset olisi jos en söisi. Ei kuitenkaan ole keksitty korvaavaa ehkäisymuotoa tilalle, kumeihin ei luoteta. :|

Vierailija
8/16 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no. mulla ainakin seksihalut kimmahti kattoon mieskin virkistyi muutoksesta, parisuhde sai uutta sähinää. enää en suostu pillereitä syömään - vasta niiden lopettamisen jälkeen huomasin muutokset, jotka ne olivat aiheuttaneet.

..ja tohon vois lisätä vielä et kuivuus katosi ja kiukkuisuus helpotti:)

Miinuksena, että iho on alkanut kukkia (mitä se ei tehnyt edes murrosiässä), mutta toivon mukaan tämä vaihe menee nopeasti ohi.

Vierailija
9/16 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIeliala alkoi nousta, seksihalut palasivat, energisyys lisääntyi.

Miinuspuolella että hiki alkoi taas haista, mulla ei pillerien aikana se haissut miltään, ja iho vähän rasvoittui. mutta pieniä miinuksia verrattuna siihen kun pillereillä oli masentunut itkuinen rääpäle.

Vierailija
10/16 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä taas syödä. Olen ollut kuukauden ilman ja jesas mitä panetuksia on ollut :O. Normaalisti ei nappaa niin yhtään... Mutta mulla menee iho ihan järjettömän huonoon kuntoon ilman pillereitä, ihan selkää ja olkapäitä myöten, joten pakko kai ne on hakea :(

Mulla kesti tuota ihon kukkimista parin-kolmen kuukauden ajan. Tosissaan olin kuin teinipoika; selkä, olat, jopa saakeli hiuspohjassakin näppyä. Mutta olin päätökseni tehnyt ... ikinä en enää hormonaaliseen ehkäisyyn palaa. Halut ja mieliala ovat aivan toista ;) Ehkäisynä nyttemmin kuparikierukka.

Vierailija
11/16 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti tuota ihon kukkimista parin-kolmen kuukauden ajan. Tosissaan olin kuin teinipoika; selkä, olat, jopa saakeli hiuspohjassakin näppyä. Mutta olin päätökseni tehnyt ... ikinä en enää hormonaaliseen ehkäisyyn palaa. Halut ja mieliala ovat aivan toista ;) Ehkäisynä nyttemmin kuparikierukka.

parantunut vaan pahentui

hirveitä ihonalaisia finnejä, ei kiitos enää

Vierailija
12/16 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan suostunut käyttämään pillereitä, tai muita hormonaalisia ehkäisykeinoja. Varmoilla päivillä (erittäin säännöllinen kierto) ja mekaanisella ehkäisyllä (kondomi) ollaan menty. Kaikki kumppanit on sopeutuneet, ei se että silloin tällöin joutuu kumia käyttämään maailmaa kaada.

Ihmeellistä että ihmiset suostuu tuollaisen asian kuin ehkäisyn takia mahdollisesti "pilaamaan" elämänsä jatkuvalla huonotuulisuudella. Olen todella useilta kuullut, että oma olo muuttuu täysin kun pillerit lopettaa.

Itselle on ollut ihan selvä asia, että en ala hormooneita käyttämään, jo koulutuksenkin puolesta tiedän liikaa siitä, miten paljon ne vaikuttavat kaikkeen elimistön toimintaan.

Vierailija
13/16 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaisia muutoksia. Tai ehkä tulin vähän huonotuulisemmaksi, mutta samoihin aikoihin siirryin vaativampiin tehtäviin ja stressi lisääntyi.

Niin, ja finnit tulivat takaisin, eivätkä ole nyt parin vuoden jälkeen mihinkään poistuneet :/

Vierailija
14/16 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luettuani tämän ketjun olen edelleen kahden vaiheilla. Mielialavaihtelut on ihan kauheita, kerran kuussa vähintään olen itkua tihrustamassa joka asiasta ja tuntuu, että maailma kaatuu päälle... Eikä ne seksihalutkaan huimat ole. Olen kuitenkin sen verran ulkonäkökeskeinen, että en millään haluaisi, että iho menee huonompaan kuntoon. Minulla oli reilun vuoden verran hormonikierukka, jolloin näppyjä oli jatkuvasti siellä täällä ja se oli yksi suurimmista syistä siihen, että vaihdoin kierukan takaisin pillereihin.

Kyllä tämä naisena olo on vaikeeta!!

Vierailija
15/16 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan suostunut käyttämään pillereitä, tai muita hormonaalisia ehkäisykeinoja. Varmoilla päivillä (erittäin säännöllinen kierto) ja mekaanisella ehkäisyllä (kondomi) ollaan menty. Kaikki kumppanit on sopeutuneet, ei se että silloin tällöin joutuu kumia käyttämään maailmaa kaada.

Ihmeellistä että ihmiset suostuu tuollaisen asian kuin ehkäisyn takia mahdollisesti "pilaamaan" elämänsä jatkuvalla huonotuulisuudella. Olen todella useilta kuullut, että oma olo muuttuu täysin kun pillerit lopettaa.

Itselle on ollut ihan selvä asia, että en ala hormooneita käyttämään, jo koulutuksenkin puolesta tiedän liikaa siitä, miten paljon ne vaikuttavat kaikkeen elimistön toimintaan.

En suostunut käyttämään pillereitä. Tosi monta vuotta käytettiin kumia ja varmoja päiviä (mulla oli tosi selkeät ovulaatiotuntemukset).

Kerran sitten meni laveaksi kun oli niin monta vuotta mennyt hyvin, tultiin kai vähän ylimielisiksi.

Abortin yhteydessä laitettiin hormonikierukka, oli tosi hyvä juttu, menkat loppuivat vuoden kuluessa kokonaan.

Hormonikierukasta ei tullut mitään koettuja haittavaikutuksia. Kierukan poiston jälkeen raskaus alkoi 3 kk kuluttua.

Vierailija
16/16 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin merciloneja. Alakulo hävisi ja seksiä teki taas mieli, muutenkin paljon parempi olo. Ton kokemuksen jälkeen en ikinä palaa hormoniehkäisyyn.

Ainoo miinus oli naaman kukkiminen, joka oli sellanen välitön seuraus pillerien lopetuksesta.. tasaantui kuitenkin muutamassa kuukaudessa.