Synnytin perätilassa olleen esikoiseni alateitse. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (13)
että synnytät alateitse vai harkitsitko sektiota?
Jännittikö synnytys?
huh! Tuohon en kyllä itse olisi lähtenyt missään tapauksessa.
Ihmettelen vaan kun itse synnytin pienen (2980g) esikoisen normaalisti alateitse ja repesin aika pahasti ja ei ollut edes nopea synnytys...
että synnytät alateitse vai harkitsitko sektiota?
Jännittikö synnytys?
ennen asian varmistavaa ultraa, että vauva on perätilassa. Aavistelin siis, että tämä tässä on pää jne. Vauva oli perätilassa ainakin kolmisen kuukautta, aluksi en ajatellut mitään, kun odottelin josko vauva kääntyisi. En harkinnut tosissani sektiota missään vaiheessa, toki mietin sitä mutta kallistuin kuitenkin alatiesynnytyksen puolelle.
Synnytys jännitti etukäteen, mutta niin varmaan kaikkia ensisynnyttäjiä. Kun synnytys oli käynnissä, en niissä kivuissa osannut edes pelätä, että jotain tapahtuisi. Jotenkin kuitenkin luotin, että kaikki menee hyvin ja niin onneksi menikin.
Ihmettelen vaan kun itse synnytin pienen (2980g) esikoisen normaalisti alateitse ja repesin aika pahasti ja ei ollut edes nopea synnytys...
Eppari tehtiin ja kolme tikkiä. En tosin ole vielä sen kummemmin alapäätäni tarkastellut, mutta ihan normaalilta tuntuisi.. Vauva painoi vähän päälle 3kg, eli ei mikään iso. Ap
verrattuna sektioäiteihin?
No en yhtään. Olisinhan minäkin voinut joutua sektioon, jos lantioni olisi ollut liian ahdas. Olen kuitenkin hyvin tyytyväinen, että päätin synnyttää alateitse, palautuminen on ollut tosi nopeaa. Ap
on hieman turvallisempaa syntyä sektiolla kuin alateitse? Äidille taas alatiesynnytys on hieman turvallisempi.
Jos et tiennyt tätä, mutta jos olisit tiennyt, olisitko silti valinnut alatiesynnytyksen?
on hieman turvallisempaa syntyä sektiolla kuin alateitse? Äidille taas alatiesynnytys on hieman turvallisempi.
Jos et tiennyt tätä, mutta jos olisit tiennyt, olisitko silti valinnut alatiesynnytyksen?
että minä tiesin tuon ja synnytin alateitse. Se riski ei ole yhtään isompi JOS edellytykset on hyvät ja synnytystapa-arvio on tehty oikein. Riskiä nostaa yllätysperätilat ja väärät kokoarviot.
Mutta. Lantioni kuvattiin, mitat olivat kuulemma oikein hyvät ja vauvalla hyvin tilaa tulla. Vauva oli muutenkin hyvissä ajoin tosi alhaalla. En näe todellista syytä, miksen olisi voinut synnyttää alateitse. Ap
on hieman turvallisempaa syntyä sektiolla kuin alateitse? Äidille taas alatiesynnytys on hieman turvallisempi. Jos et tiennyt tätä, mutta jos olisit tiennyt, olisitko silti valinnut alatiesynnytyksen?
Mutta. Lantioni kuvattiin, mitat olivat kuulemma oikein hyvät ja vauvalla hyvin tilaa tulla. Vauva oli muutenkin hyvissä ajoin tosi alhaalla. En näe todellista syytä, miksen olisi voinut synnyttää alateitse. Ap
kuvattiin ja tilavaksi todettiin, mutta silti päädyin sektioon. Aluksi harkitsin alatiesynnytystä tosissaan, mutta lopulta saamani tietojen valossa kallistuin sektion puolelle. Ja olen myös tyytyväinen. Paranin tosi nopeasti ja heti pystyin täysillä hoitamaan vauvaa ja kaikki sujui hyvin. Tokihan en voi tietää miten alatiesynnytys olisi mennyt eli olisi voinut myös olla hyvä kokemus.
Tuolla se lapsi nukkuu, eli kyllä synnytin.
Muita?