Minkä ikäisen vauvan kanssa olet poistunut kotoa?
Meillä nyt vähän yli viikon vanha vauva, ja haluaisin käydä jossain, esim. vanhempieni luona. Mihinkään kauppaan tms en ehkä noin pientä vielä raahaisi... Miten te muut olette toimineet?
terv. ehkä hieman hysteerinen esikoisen äiti :D
Kommentit (23)
Minulla nyt 12 viikkoinen poika, ja nykyään ei käydä muualla kuin kaupassa silloin, kun kaveri nukkuu... Tuntuu että seinät kaatuvat päälle. Kun oli 2 vkoinen kävin usein ostoskeskuksessa meni todella kivasti (ihan vain kävelin ja kävin kahvilla), mutta jossain 7 vkon jälkeen on moinen toiminta muuttunut mahdottomaksi. Poika herää, huutaa, syö Menee siis ihan tummanpunaiseksi, henki salpautuu jne.. Eli nyt vain ruokakaupassa käyn, sielläkin pikaisesti ja jatkuvasti vauvaa tarkkaillen... Miten tästä nyt pääsisi eteenpäin, neuvoja?
Kai tuon ikäisellä jo on suht säännölliset ruokavälit - onhan siinä 2-3 h aikaa käydä missä vaan! Jos rupeaa nitisemään niin ota vaunuista pois syliin ja anna katsella maailmaa, hyppyytä sylissä tai keksi ohjelmaa!!Ei tuon ikäinen tyydy enää makaamaan selällään vaunuissa...
Meillä jo reissattiin maailmalla tuon ikäisen kanssa;) Ehkä juuri siksi lapset on niin sopeutuvaisia ja nauttivat kaikesta
4.n äiti
oli esikoinen 5 päivää vanha ja samana päivänä käytiin kaupassa ja lenkillä. Tasan viikon ikäisenä oli ensimäinen kyläily siskoni luokse.
Mun mielestä ihan hyvin voi lähteä kyläilemään sitten kun itsestään siltä tuntuu, kunhan tosiaan kyselee että onko ollut flunssaa tms. siellä kyläpaikassa. Eikä ne pöpöt siellä kaupassakaan niin helposti oikeasti tartu kuin annetaan uskoa. Meilläkin mitä ihmiset halusivat vauvaa kurkata, kurkkasivat vain nopeasti ja ihan hyvän matkan päästä, eivätkä tunkeneet naamojaan vauvaan kiinni tms.
Ja kyllä ne pöpöt sitten tiensä siihen lapseen löytää lopulta. Meilläkin tuli esikoiselle korvatulehdus sinä aikana kun jouduimme olemaan pelkästään kotona, kun oli liian kovat pakkaset. =D
Nuorempi oli 4-päiväisenä kauppakeskuksessa, kun piti hakea mulle mekko äidin hautajaisiin.