Saako sairaslomalla ryypätä?
Jos saa saikkua lääkäriltä esim. kuumeen, lunssan tai uupumuksen takia niin saako hyvällä omalla tunnolla ryypiskellä? Esim. pari pottua vinkkua kotosalla, ihan vaan ajan kuluksi.
Eikai lunssa estä ihmisen normaalia elämää?
Kommentit (12)
Soita nyt Kelaan ja tarkista asia, tai pomolle.
On ihan aikuisen ihmisen oma asia ryyppääkö saikulla va ei. Itse ryyppään kipeänä aina, kun silloin oireet ei haittaa pätkääkään ja aika kuluu nopeammin. Olen ryypännyt myös ihan baareissa ja yökerhoissa saikulla. Sellaista sääntöähän ei ole että sairaslomalla pitäisi maata kotona sängyssä. Työkyvytön työhönsä voi hyvin olla vaikka pystyisi käymään vaikka shoppailemassa tai baarissa.
Johan vanha sananlaskukin sanoo, että jos ei sauna, terva ja viina auta, niin tauti on kuolemaksi!
Ja jos on vituttaa, niin saa toki ryypätä muutakin.
on vain hyväksi, jos käy joskus ulkona!!
Työkyvytön työhönsä voi hyvin olla vaikka pystyisi käymään vaikka shoppailemassa tai baarissa.
jos siis ryyppää vasta sitten kun sairasloman on jo saanut, eikä ennen. Humalaiselle ei palkallista sairaslomaa myönnetä.
Mutta tosiasia on tietysti, että kyllä "lunssa" nimenomaan estää useimpien ihmisten normaalin elämän ja siksi he sairaaslomalla silloin ovatkin. ja vanhoista sananlaskuista huolimatta alkoholinkäyttö pahentaa jokseenkin kaikkia tauteja, myös tavallisia infektioita. Jopa luunmurtumien paranemista se vaikeuttaa. joten kaikkea, mitä teoriassa "saa" tehdä, ei kuitenkaan kannata.
Näin tosikkona provoon. Tämähän on taas selvästi ihan iltasanomakamaa, näinkin ajankohtaisesta aiheesta kn on kirjoitettu.
jos siis ryyppää vasta sitten kun sairasloman on jo saanut, eikä ennen. Humalaiselle ei palkallista sairaslomaa myönnetä. .
Eli jos ensin ryypiskelee, niin humalassa ei saa mennä sairaslomaa anomaan.
Sääntö menee: Ensin loma sitten ryyppy
Ei kuulu kellekkään.
Ei kannata kateellisten ihmisten takia ulkona näyttäytyä.
oon mäkin ryypänny sairaslomalla, samalla päänsäryllä se krappe sitten menee. vois nytkin korkata yhden sidukan.
Sairas loma.