Oletteko nähneet Babylon elokuvan?
Mulle tuo elokuva oli huikea elokuva kokemus.
Niin vauhdikas, yksityiskohtainen, rytmikäs, räävitön, sekasotkuinen ja silti niin tasapainoinen elokuva. Elokuva oli niin massiivinen, että se räjäyttää tajunnan.
Elokuva kertoo 1920 luvun hullunkurisesta elokuva bisneksen maailmasta. Tämä elokuva on yksi suurimmista elokuva kokemuksistani ikinä!
Kommentit (17)
Olen nähnyt ja en kyllä vaikuttunut yhtä syvästi. Vähän olisi kaivannut tiivistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Näytteleekö Margot Robbie siinä Babylonin porttoa?
Luulin etukäteen elokuvaa markkinoinnin takia musikaaliksi.
Elokuva on tosi musikaalinen ja elokuvan yksi biiseistä on soinut päässäni tänään koko päivän.
Sellaosta torvi musiikkia ja Margot Robbie näyttelee porttoa naista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt ja en kyllä vaikuttunut yhtä syvästi. Vähän olisi kaivannut tiivistämistä.
Näyttää jakavan ihmisiä kahtia, kun eräät sanoivat mulle, että eivät pitäneet elokuvasta tippaakaan ja monissa arvosteluissa elokuvaa ollaan kehuttu huolella.
Mä rakastin tuota elokuvaa, vaikka se myös osasi kuvottaakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oon menossa ens viikolla katsomaan! Odotan innolla 🤩
On todella adhd elokuva, että rauhallista elokuvaa ei kannata odottaa tippaakaan.
Elokuva sisältää myös materiaalia, mikä varmasti saa heikkohermoisen voimaan pahoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää jakavan ihmisiä kahtia, kun eräät sanoivat mulle, että eivät pitäneet elokuvasta tippaakaan ja monissa arvosteluissa elokuvaa ollaan kehuttu huolella.
Ap
Millä tavalla kuvottava? Olen aikonut mennä katsomaan, mutta jos se on jotenkin kuvottava ja ällöttävä elokuva niin en tiedä haluanko. Näytetäänkö ällöjä juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millä tavalla kuvottava? Olen aikonut mennä katsomaan, mutta jos se on jotenkin kuvottava ja ällöttävä elokuva niin en tiedä haluanko. Näytetäänkö ällöjä juttuja?
Ulostamista toisen päälle, orgiat, ihmisten vahingoittaminen ja vaikka mitä.
Mä oon nähnyt vaikka mitä elokuvia ja osittain tuntui hyvin vastenmieliseltä, mutta ne ovat vain pieni osa koko elokuvaa.
Ällöttävyydellä mässäilyä oli aika paljon, osa ihan on tarinan kannalta ja osa ihan turhaa. Musiikki hyvää ja casting suht ok - itse en lämmennyt Mannyn näyttelijälle ollenkaan.
Mutta kuten edellä joku totesi, oli aika pitkä ja tiivistäminen ei olisi ollut pahitteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Elokuva on inhorealistinen. Tunkkainen.
Noi antaa sille elokuvalle, kontrastia.
Ap
Odotin tätä leffaa suurin odotuksin, ja pääsinkin innoissani jo tänään katsomaan.
Mikä hirveä pettymys se olikaan!!! Äääh!! 😩😭
Aluksi ihan viihdyttävä, mutta puolesta välistä loppua kohden alkoi vaan ihmeellinen sekavuus, ja jotenkin "mässäily" kaiken lässähtämisellä, ja ihmisten rappiolla.
Leffa jossa ei oikeastaan ollut kunnollista juonta, lopussa muuttui sitten yhtäkkiä dokumenttimaiseksi ohjelmaksi, jonka seassa paloja eri leffoista, sekä päälleliimattuja "taiteellisia" välähdyksiä (kirjaimellisesti).
Todella bläääh-fiilikset ja iso pettymys.
T. 2
Vierailija kirjoitti:
Odotin tätä leffaa suurin odotuksin, ja pääsinkin innoissani jo tänään katsomaan.
Aluksi ihan viihdyttävä, mutta puolesta välistä loppua kohden alkoi vaan ihmeellinen sekavuus, ja jotenkin "mässäily" kaiken lässähtämisellä, ja ihmisten rappiolla.
Leffa jossa ei oikeastaan ollut kunnollista juonta, lopussa muuttui sitten yhtäkkiä dokumenttimaiseksi ohjelmaksi, jonka seassa paloja eri leffoista, sekä päälleliimattuja "taiteellisia" välähdyksiä (kirjaimellisesti).
T. 2
Ikävää kun et pitänyt.
Kommenttisi pisti ajattelemaan kuinka erilaisia olemme elokuvakatselijoina.
Mä ainaskin oon elokuvien suurkuluttaja ja yksi vahvemmista syistä miksi siitä pidin on, kun se ei ole niin perinteisen mallinen elokuva.
Mäpäs pidän Disneymaisia elokuvia pliisuina ja niitä on niin paljon niin tuossakin merkityksessä tämä elokuva on mukavaa vaihtelua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 2
Ikävää kun et pitänyt.
Kommenttisi pisti ajattelemaan kuinka erilaisia olemme elokuvakatselijoina.Mä ainaskin oon elokuvien suurkuluttaja ja yksi vahvemmista syistä miksi siitä pidin on, kun se ei ole niin perinteisen mallinen elokuva.
Mäpäs pidän Disneymaisia elokuvia pliisuina ja niitä on niin paljon niin tuossakin merkityksessä tämä elokuva on mukavaa vaihtelua.Ap
Joo, itse katselen myös paljon elokuvia, laidasta laitaan, eniten kylläkin trillereitä, historiallista draamaa, nordic noir - tyylistä, mutta aika laajasti kaikkea muutakin (paitsi kauhua ja romanttisia komedioita) mutta Disneymäisyys ei pure minuunkaan. Ei tosin tämäkään.
Babylonin lopusta tuli vähän samanlaiset fiilikset kuin Tree of Life - elokuvasta (Brad Pitt näyttelee siinäkin) ja se oli ehkä huonoin ikinä näkemäni leffa. Oli jo niin tekotaiteellinen että meni yli, katselu ei ollut enää nautinnollista. Oletko sen nähnyt, ja jos, niin mitäs siitä pidit? Meneekö mieltymyksemme siinäkin ristiin? 😅
T. 2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 2
Ikävää kun et pitänyt.
Kommenttisi pisti ajattelemaan kuinka erilaisia olemme elokuvakatselijoina.Mä ainaskin oon elokuvien suurkuluttaja ja yksi vahvemmista syistä miksi siitä pidin on, kun se ei ole niin perinteisen mallinen elokuva.
Mäpäs pidän Disneymaisia elokuvia pliisuina ja niitä on niin paljon niin tuossakin merkityksessä tämä elokuva on mukavaa vaihtelua.Ap
Joo, itse katselen myös paljon elokuvia, laidasta laitaan, eniten kylläkin trillereitä, historiallista draamaa, nordic noir - tyylistä, mutta aika laajasti kaikkea muutakin (paitsi kauhua ja romanttisia komedioita) mutta Disneymäisyys ei pure minuunkaan. Ei tosin tämäkään.
Babylonin lopusta tuli vähän samanlaiset fiilikset kuin Tree of Life - elokuvasta (Brad Pitt näyttelee siinäkin) ja se oli ehkä huonoin ikinä näkemäni leffa. Oli jo niin tekotaiteellinen että meni yli, katselu ei ollut enää nautinnollista. Oletko sen nähnyt, ja jos, niin mitäs siitä pidit? Meneekö mieltymyksemme siinäkin ristiin? 😅
T. 2
En ole nähnyt sitä elokuvaa. Mä tulkitsin Babylonin lopun, että sen tarkoitus oli kuvastaa elokuvamaailman kehitystä, eli mä pidin sitä irrallisena muuhun elokuvaan.
Ap
Näytteleekö Margot Robbie siinä Babylonin porttoa?
Luulin etukäteen elokuvaa markkinoinnin takia musikaaliksi.