Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperoimettäjät hoi!

Vierailija
10.10.2012 |

Onko täällä taaperoimettäjiä? Minkä ikäinen lapsesi on? Kuinka kauan aiot vielä imettää? Onko vieroittaminen käynyt mielessäsi? Oletko välillä väsynyt imetykseen? Mikä saa sinut silti jatkamaan?

1v.1 kk tissilapsen äiti mielenkiinnolla odottaa vastaustasi! :)

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sylivauvoilla. Jos äiti pelkää lapsen rauhattomuutta ja itkua vielä myöhemminkin, kun lapsi jo on illalla kylläinen muista ruuista, nin tissitainnuttelulla lähtee oikein piiiitkä lahjontahistoria käyntiin. Varautukaa raivareihin ja varatkaa karkkia kaappeihin! (Mut siirtämällä se ongelma varmaankin poistuu?)

Vierailija
42/53 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin noin 2v 8kk, sitten olin uudelleen raskaana ja rinnat tulivat niin kipeiksi että vierotin sen takia (ovat vieläkin kipeät, nyt puolivälissä raskautta). Imetin loppuvaiheessa aamuin ja illoin jos olin paikalla, lapsi pärjäsi hyvin ilmankin. Välillä kyselee vieläkin tossun perään, mutta aika mukavasti vieroitus meni vaikka olikin minusta lähtöisin. Seuraavaa imetän varmaan samalla tavalla, jos se minusta on kiinni. Yövierotus tehtiin 1,5-vuotiaana, kun olin väsynyt heräilrmään öisin, kakkosen kanssa ehkä jo aiemmin jos arki kahden lapsen kanssa väsyttää enemmän. Tuskin kuitenkaan vielä puolivuotiaana, jos ei lapsi itse sitten nuku kokonaisia öitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pitkään imetetyt lapset ovat tasapainoisia eivätkä todellakaan saa mitään raivareita. Karkkia syödään kohtuudella kerran viikossa ja muuten syövät erittäin terveellistä.

Tuttavapiirissäkin pitkään imetetyt ovat yleensä muutenkin ns. hyvisät perheistä ja käyttäytyvät hyvin. Et sitten varmaan ota levotonta lasta syliinkään tai silittele häntä uneen, kun se on "lahjontaa". Eihän tuo imetys sen kummempi juttu ole kuin läheisyyttä ja terveellistä ravintoakin samaan syssyyn. Käytännössähän taapero syömisen jälkeen imaisee aika vähän maitoa eikä juo sitä enää nälkäänsä.

Vierailija
44/53 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa imetin 11 kk ikään ja imetys loppui oikeastaan siihen, että tulin uudestaan raskaaksi ja vauva ei myöskään enää halunnut rintaa. Toista imetin 1v6 kk ja hänkin vieroitti itse itsensä. Kävikin vaan esim päiväunille hyvin nukkumaan vaikka en tarjonnut rintaa, joten luonnollisesti sitten lakkasin vain tarjoamasta. Ei siis itkun itkua tai kiukun kiukkua asian vuoksi. Siinä vaiheessa kun lapsi oli vuoden eikä heräillyt enää yölläkään imemään, niin imetys muuttui aika helpoksi, eikä tuntunut sitovalta.

Alkuun mulla oli kyllä ajatus, että lopettaisin vuoden ikään tultaessa...mutta nyt näin jälkikäteen olen tyytyväinen, että lapsi sai itse vieroittaa rauhassa itsensä kun oli siihen valmis.

Vierailija
45/53 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa imetin 2v 6kk, lapsi lopetti kun itse päätti niin. Oli ihan huippua, oon tyytyväinen että hoisin ton homman just noin. Ei mulla ollut mitään pakottavaa tarvetta vieroittaa sitä eikä se halunnut lopettaa ennen kun oli siihen valmis. Joskus otti päähän, mutta loppuvaiheessa meillä oli aika pitkään jäljellä enää yks imetys (illalla) niin ei se tosiaan "rasittanut" mua millään lailla ja näin kuinka onnellinen lapsi oli siitä. Oli myös imetysaikana yökylässä kummeillaan ja kerran jopa viikonlopun yli mummolassa ja pärjäsi siis aina tosi hyvin ilman tissiä, ei siis kaivannut niitä nukahtamiseen ellen mä sit ollut läsnä. Niin ja mun mies sai lapsen hyvin nukutettua kanssa. Taisin lopettaa tissille nukuttamisen joskus 2-vuotiaana, siihen asti se oli ihan huippu tapa saada lapsi nukahtamaan. Ihanan helppoa!

Ja oli helppoa "vieroittaa" lapsi unitissistä kun sen sai tehdä juttelemalla ja lapsen kanssa sovittiin että tästä lähtien hän saa tissin sijasta lukea kirjaa nukkumaan mennessään ja nukahtaa sit omaan sänkyynsä kun on lukenut kirjansa. Eli sekin sujui tosi hyvin.

Tätä seuraavaa imetän vielä, ikää 10 kuukautta, ja aion antaa tämänkin vieroittua omaan tahtiinsa. Ei se oo multa pois. Eikä se isompana koko ajan tissillä oo (tosin niitäkin kausia voi tulla, emmä sitä sano) :D

Vierailija
46/53 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöimetykset lopetin kun lapsi oli noin kaksi vuotias. Olin ajatellut mennä lapsen tahtiin mutta kun menin töihin en enää vaan jaksanut öisin herätä imettämään. Väkisten olen myös imetyskertoja joutunut vähentämään lapsentahtisuus ei meillä täysin olisi toiminut tai ainakaan minä en jaksanut.

Jaksan imetystä hyvin (imetän yleensä 2krt/pv, joskus kolme kertaa) ja näin iso lapsi pärjää hyvin jos olen hänestä erossa ilmankin. Reilu vuorokausi on kyllä pisin aika kun on oltu erossa mutta ei ole esim ongelma jos olen itse iltamenossa tms. niin lapsi menee hyvin nukkumaan iltarintaa.

Mut on saanut jatkamaan mukava läheisyys ja ennenkaikkea se, mitä olen lukenut imetyksen kokonaisvaltaisista eduista lapselle. Myös se, että olen huomannut, että lapsi on aika terve edistää jaksamista. Toki en tiedä johtuuko vähä sairatavuus imetyksestä (pienempänä sairasti enemmän mutta kun aloimme lapselle ja itselleni allergiadieetin sairastelu on vähentynyt radikaalisti, en toki voi olla varma onko tämäkin sattumaa mutta luulen, ettei ole.

Meillä imetys oli vauvavaiheessa hankalaa ihan alussa ja tuntuu, että on kokoajan helpottunut vain siksi en oikein tiedä miksi tämä pitäisi tuntua erityisen hankalalta. Itseäni mietityttää lähinnä se, että jos tulisin uudelleen raskaaksi pitäisikö imetys sitten lopettaa hyvin äkisti. Muuten minulla on tarkoitus, että vieroitan lapseni väkipakolla jos ei muuten viimeistään ennen kouluikää muuten ei mielestäni ole mikään kiire.

Vierailija
47/53 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni 1v7kk ja imetän edelleen. Satunnaisesti päivällä, lähinnä jos ei päiväunille meinaa muuten saada rauhoittumaan ja kerhon tai uinnin jälkeen että jaksaa odottaa lounasta.

Yöllä yleensä 1x ja aamulla herätessä toisen kerran. Eli useimpina päivinä syö vain kahdesti.

Sitten on näitä hiivatin poikkeuksia kun lapsi ei syö iltapalaa ja yrittää tankata koko yön.

Lapseni jätti päiväimetykset sekä uni-imetykset itse pois, päiväunille tosiaan välillä on ihan hulinaa ja toivotonta unille saaminen jolloin äidin puolelta tarjoan rauhoittumishetken rinnalle.

Uskon luonnolliseen vieroittumiseen ja tällä pienellä kokemuksella se tulee kyllä toimimaan ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
48/53 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaaksi haukkuja. Muut ovat varmaan vielä nukkumassa;)

Vierailija
49/53 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on 1 v 2 kk ja imetän. Käyn myös töissä.

Vierailija
50/53 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon imettäny nyt 4,5v, ei mulla ole mitään säännöllisiä lääkityksiä? Joku kerran vuodessa otettu burana on ihan ok, enemmän lehmiä varmaan lääkitään ku mua. Musta tuo on siinä mielessä hassu kysymys, että ihan ku kaikki käyttäisi jotain lääkkeitä viikottain. Eiköhän säännöllinen lääkitys kuitenki ole vähemmistössä.

Vierailija
51/53 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luultavastikin viimeinen "vauvani" ja imetän niin pitkään kuin lapsesta ja itsestä tuntuu tarpeelliselta. Toisaalta välillä jo alkaa tympiä touhu, kun poika huutaa keskellä päivää "tittiä". Toisaalta meillä nukahtaminen iltaisin käy tosi vaivattomasti, kun tissitainnutus toimii yleensä ottaen aina tehokkaasti.

Kaikkiaan olen imettänyt kohta kymmenen vuotta elämästäni, niinpä samaistunkin aika vahvasti lehmiin...

Ei mitään pulloja tai tissejä jo hampaita saaneelle nukuttaessa! Yök mitä sillä pesii suussa koko yön.. Itsekkyydestähän tuota tehdään, päästään itse helpolla, viis lapsen terveydestä ja hygieniasta.

Vierailija
52/53 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v1kk, 1v3kk ja 1v8kk. Kahden ensimmäisen kohdalla vierotin suurimmaksi osaksi ympäristön paineen takia. Kolmannen kohdalla olin ajatellut jatkaa imetystä lapsentahtisesti tai noin 2v asti. Imetin loppuajat vain aamulla ja päikkäreiltä herättyä. Joudun sairaalaan, kun lapsi oli 1v8kk ja imetys jäi samalla.

Vierailija
53/53 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän 1v8kk poikaa..välillä on käynyt mielessä lopettaminen, kun on ollut tiehyttukoksia tms vaivaa. Toisinaan poika on takiainen, toisinan vähemmän. Mutta kun ei syö tuttia, niin antaa olla..ihan luonnollista ja kovin tärkeää pienelle herralle on tissittely. Välillä oikein nauraa hekottelee kun saa tissiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän