Mika asia on vaikuttanut parantavasti elamanlaatuusi kaikkein eniten?
Pysytaan nyt sellaisissa asioissa, jotka ovat elamaasi helpottaneet jollain tapaa :) Lapset ja puolisot siis jaavat nyt pois laskuista.
Kommentit (29)
olin ennen aikamoinen tuhlari, kaikki meni mitä tulikin, olin jatkuvasti PA. Olen olosuhteiden pakosta joutunut opettelemaan tarkkaa taloudenpitoa, ja nyt siitä on tullut toinen luonto. On niin paljon helpompi olla kun tietää että on rahaa maksaa kaikki laskut ja pahan päivän varalle pankissa.
Sitten toinen juttu on rutiinit, joilla saa arjen rullaamaan. Olen tätäkin opetellut tietoisesti, että en jätä huomiseksi mitä voi tehdä jo tänään. Tekemättömät työt painavat.
Liikunta!
Eli syömishäiriöstä irti pyristely. Miten vapauttavaa onkaan olla ahdistumatta enää ruoasta. :)
viisas mies (vaikkei saisi sanoa...mutta tämä on vaikuttanut paljon...mahtavaa kun ei tarvitse säätää miehen kanssa ruohonjuuritasolla turhista)
rutiinit
maslowin tarvehierarkia
hellämielinen ja armollinen suhtautuminen itseensä ja muihin
miehen kanssa. Enemmän aikaa lapsille, enemmän aikaa elämälle. Itse olen tehnyt osa-aikatöitä viimeiset vuodet, on jäänyt aikaa paljon muuhunkin!
Tietty rytmi elämässä, rutinoituneet tavat. Esim. arki on hirmuisen helppoa, koska on tietyt rutiinit, viikonloppuna voikin vaihtaa vapaalle ja nauttia.
Nukun mhyös todella hyvin, uni on aina ollut tärkeää minulle.
karsiminen pois elämästä. Jatkuvat valituksen ja marmatuksen kuuntelu vaikutti hyvin negatiivisesti omaan elämääni ja kun viimein päätin katkaista välit näihin itsetunto- ja mielenterveysongelmaisiin valittajiin, oma elämäni on ollut todella positiivista. Välillä olen ihmetellyt, kuinka tyytyväinen olenkaan nyt omaan elämääni, mahtava fiilis!