Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalainen ihmettelee miksei suomalainen nainen käytä korkokenkiä.

Vierailija
09.10.2012 |

Pelkäättekö näyttävänne liian naisellisilta?

Minusta on ihana kopsutella koroilla menemään ja saada perääni katseita.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta on 176 cm ja olen jo matalilla koroilla kaikkia lähipiirini ihmisiä pidempi.

Vierailija
2/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan epänormaali asento jalalle, tajuaahan sen hölmömpikin kun ajattelee missä asennossa jalka sellaisessa kengässä on.

Eikä pelkästään jalkaterä vaan koko jalka, lonkkaa myöten.

Siksikö pitäisi pilata jalkansa, että näyttäisi "naiselliselta"? Niin kuin ennen, kun piti kiristää itsensä korsettiin olakseen naisellinen ja kaunis.

Mitähän vastaavia olisi keksitty miehille, mihin voisivat sulloa omat jalkansa että olisivat miehekkäitä? No eipä kai mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan alimpia kylkiluitakin leikattu, että oltaisiin miesten mieleen, kuten revitty poskihampaita.

Vaikka kuinka virolaiset ja ulkomammat haukkuisi suomalaista naista, että se on epänaisellinen ja ruma kun ei kulje korkkareissa ja ajele alapäätä ja pidä hametta ym.

olen tytölleni ostanut järkeviä matalakantaisia kenkiä, enkä ole opettanut 12 vuotiaana eka karvojen kasvaessa, että ne on miesten mielestä ällöttäviä ja ostin juuri uudet toppahousut sille.

Eiköhän tyttönikin paikkansa löydä tässä maailmassa, vaikka häntä ei olekaan kasvatettu miellyttämään miehiä.

Ihan epänormaali asento jalalle, tajuaahan sen hölmömpikin kun ajattelee missä asennossa jalka sellaisessa kengässä on. Eikä pelkästään jalkaterä vaan koko jalka, lonkkaa myöten. Siksikö pitäisi pilata jalkansa, että näyttäisi "naiselliselta"? Niin kuin ennen, kun piti kiristää itsensä korsettiin olakseen naisellinen ja kaunis. Mitähän vastaavia olisi keksitty miehille, mihin voisivat sulloa omat jalkansa että olisivat miehekkäitä? No eipä kai mitään.

Vierailija
4/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta on 176 cm ja olen jo matalilla koroilla kaikkia lähipiirini ihmisiä pidempi.

Valitsen kengät tilanteen mukaan. Töissä käytän usein korkokenkiä, vapaalla enemmän lenkkitossuja, koska olen paljon liikkeellä metsässä tai muuten vaan lenkillä. Kaupungille valitsen kengät sen mukaan mitä siellä teen. Koko päivän shoppailuretkelle laitan matalakantaiset mukavat kengät, joilla jaksaa kävellä pitkään.

Ja tuohon pituutee vielä. Mieheni on saman mittainen kuin minä, mutta hän kannustaa käyttämään korkokenkiä, koska hän pitää pitkistä naisista.

Vierailija
5/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä ihminen on erehtyväinen.

Vierailija
6/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että saisin varmaan vain huvittuneita/sääliviä katseita perääni, jos kopsuttelisin menemään korkkareilla loskaisella hiekkatiellä saattaessani lasta kerhoon tai käydessäni ruokakaupassa. Kävelen paljon ihan siksikin, ettei minulla ole ajokorttia, ja kengiltä toivon ensisijaisesti kestävyyttä ja mukavuutta. Tietysti ei ole pahitteeksi, jos ovat kauniitkin. Juhlissakaan en ole tottunut korkkareita pitämään, vaikka muuten kengät ovat tietysti juhlavat. Silloin se ei kuitenkaan olisi mahdotonta toisin kuin arjessa.

Vierailija
7/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kopseet eikä katseet. Ei sovi korot mun tyyliin.

Vierailija
8/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksen käytä niitä. Matalakantaisilla voin kävellä pitkiä matkoja eivätkö jalat kipeydy tai väsy. En myöskään ole erityisen innostunut meikkaamisesta tai muusta itseni puunaamisesta. Minut saisi kulkemaan korkokengissä ja pukeutumaan epämukavasti, mutta naisellisesti se, jos en pystyisi itse elättämään itseäni, vaan minun pitäisi miellyttää jotain miestä saadakseni rahaa ja hyödykkeitä.

Vierailija
9/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmisten ilmoille lähtiessäni meikkaankin, laitan hiuksia ja käytän naisellisia vaatteita. Asun maalaispitäjässä (alle 4000 asukasta koko kunnassa, kylällä varmaan jotain 1000), ja monet kyllä tuijottaa. Jotkut työkaverit jopa pitävät asianaan huomauttaa ulkonäöstäni, erityisesti naiset. Korkokengistä ja talvisaapikkaista kysellään, että miten noilla pystyy kävelemään tai ajamaan autolla. Minulle ne ovat kuin toinen luonto.

Arvelen siis, että useimmat eivät halua herättää huomiota. Minä olen oikeastaan lakannut välittämästä, minulla on paljon parempi olo siistinä ja naisellisena kuin nuhjuna sukupuolettomana.

Vierailija
10/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka vien lapset puistoon, olisi aika huvittavaa sipsuttaa sinne stiletoilla.

Ap on tietty provo tai muuten vaan tyhmä.

Vierailija
11/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no mä en sitten vissiin ole suomalainen nainen. Näin sitä ihminen on erehtyväinen.

Kiitos :D.

Vierailija
12/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kopsuttelin koroilla ihan vaan näyttääkseni naiselliselta ja viehättääkseni. Sitten elämä laittoi realiteetit kuntoon sen suhteen mikä todella on tärkeää.

Toki joskus vieläkin käytän mutta AINOASTAAN jos se tuntuu VAIN itsestäni mukavalta tai asu sen esim. juhlissa välttämättä vaatii.

Kopsutelkaa te siellä ulkomailla puolestani ihan rauhassa ja täällä Suomessakin ketkä tykkäävät!

Vierailija
13/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en käytä korkokenkiä siksi, että niillä on ikävä kävellä. Korkeat korot eivät ole hyväksi ihmisen fysiikalle, ihan siksi.

Vierailija
14/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ovat vahvoja eivätkä tee jotain mielistelläkseen muita! Olemme mieluummin älykkäitä ja käytännöllisiä ja saamme arvostuksen muulla tavoin kuin katseilla.

Vierailija
15/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kauniita, mukavia ja omantyylisiäni kenkiä.

Vierailija
16/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokengät laitan vain juhlavaatteiden kanssa, koska niin paljon parempiakin kenkiä kävelemiseen on olemassa.

Minusta ei ole mukavaa kopsutella koroilla.

Vierailija
17/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en jaksa "ihmetellä" suomalaisten tapoja. Enkä käytä korkokenkiä ikinä, tosin en olekaan persjalkainen.

Aika sääli jos aloittajan perään katsellaan vain niiden kenkien takia, luultavasti syy on siinä että se kopina kuulostaa todella ärsyttävältä. Minä saan ihailevia katseita ilman korkokenkiäkin.

Vierailija
18/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle terveys tulee ennen tyyliä tässä asiassa, hyvät kengät ovat hyvinvoinnin a ja o. Haluan olla toimintakykyinen ja pystyä kävelemään, pitkiäkin matkoja.

Ei kait se naisellisuus ole kengistä kiinni? Sitä paitis minun ammattipiireissä aika monet käyttävät matalia kenkiä, olennaisempaa kuin kengät on se mitä on yläpäässä.

Vierailija
19/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäättekö näyttävänne liian naisellisilta? Minusta on ihana kopsutella koroilla menemään ja saada perääni katseita.

juuri siksi kun nuorena pidin korkokenkiä ja kopsuttelin niillä.

Toisaalta, ei se haittaa jos joku ei katso perääni kenkien takia. Jos katsotaan niin silloin katsotaan ihan minun kauneuden takia, eikä kenkien.

Vierailija
20/24 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla ku kesät talvet fillaroi kelillä ku kelillä, niin koomisen näköstähän se olisi kuravermeitten kans korkkareita käyttää. Kypärästä puhumattakaan.

Duunissakaan en voi käyttää korkkareita, pitää aina välillä pyrähtää oppilaiden perään.

En pelkää näyttäväni liian naiselliselta. Mä saan niitä katseita siinä kurapuvussakin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan