Mulla on ruvennut olemaan sydämen muljahduksia:/
En tiedä miksi, ekan kerran huomasin tuossa joskus parisen vkoa sitten ja nyt tänään ollut pitkin päivää. Enkä tiedä onko muljahtelua oikea sana mutta sellaista epämääräistä hieman havaittavaissa olevaa "niljahtelua" sydänalassa, parhaillaankin.
Voiko olla silti ok ja kyse vain väsymyksestä, arjen hektisyydestä vai jotain pahasti vialla?
Kommentit (10)
Loppuivat heti, kun elämäkin helpottui
Aikamoista tohinaa vaan on tämä elämä mutta sekin normalia aamulla töihin, siellä vipeltämistä ja nostelua, sitten kotiin ja kotihommia, omien lasten kanssa olemista jne.
Täytyy ruveta seuraamaan onko tätä tuntemusta enemmän näin aamuvuorojen jälk kun herään jo 05.30 ja en saa unta tarpeeksi.
ap
Loppuivat heti, kun elämäkin helpottui
tulee kofeiinistä ja joskus tosi pahasta univajeesta. Nyt kun on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja on siihen lääkkeet niin on kyllä vähentynyt todella paljon.
tulee kofeiinistä ja joskus tosi pahasta univajeesta. Nyt kun on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja on siihen lääkkeet niin on kyllä vähentynyt todella paljon.
että millä annostuksella aloitit? Tuliko sulle sivuvaikutuksia.
Minäkin sain vihdoinkin tänään( en ole vielä hakenutkaan niitä) mutta mua mietityttää toi aloitusannos : 0,5. Olen käsittänyt että kannattaisi aloittaa 0,25.
Minäkin sain vihdoinkin tänään( en ole vielä hakenutkaan niitä) mutta mua mietityttää toi aloitusannos : 0,5. Olen käsittänyt että kannattaisi aloittaa 0,25.
aloitin annoksella 0,5. Nyt annos on 1,5 ja vihdoin on tasapainossa (sama lääkitys nyt vuoden). Mulla ei ollut mitään ongelmaa, mutta tiedän kyllä monia, joille ei ole sopinut noin korkea aloitusannos. Kannattaa kuunnella omaa kehoaan.
aloitin annoksella 0,5. Nyt annos on 1,5 ja vihdoin on tasapainossa (sama lääkitys nyt vuoden). Mulla ei ollut mitään ongelmaa, mutta tiedän kyllä monia, joille ei ole sopinut noin korkea aloitusannos. Kannattaa kuunnella omaa kehoaan.
Täytyy tunnustella, ettei käy pian niin että lääke on kyllä oikea mutta aloitusannos liian suuri.
Ei missään tapauksessa ole vaarallista. terv. näitä työkseen hoitava sis.lääkäri
Onhan ne inhan tuntuisia mutta vaarattomia. Itselle tulee väsyneenä kaikenlaisia läpätyksiä, muljahduksia ja ihan tykytystäkin. Ja yksi mikä mulle noita aiheuttaa on kalaöljyn syöminen lisäravinteena. Aina kun aloitan "terveellisten" kalaöljyjen ottamisen kapseleina, alkaa järkyttävät muljahdukset muutaman päivän sisällä :(
Mulla on ollut muljahduksia joitain vuosia. On otettu useita EKG:tä ja yksi 24h:n Holter. Todettu vaarattomiksi lisälyönneiksi. Ikävän tuntuisia.
Mulla todettiin kanssa kilpirauhasen vajaatoiminta. Aloitusannos oli 0,5 joka osoittautui liian miedoksi. Nykyään annostus 1,25. Eli annostus riippuu vajaatoiminnan voimakkuudesta. Thyroxin hyppyyttää mulla sydäntä, se on kai aika yleinen sivuvaikutus. Virhe on silloin laskea annosta sivuvaikutusten takia, koska silloin ei vajaatoiminta vähene. Oikea tapa on lääkitä sivuoireita jos ne häiritsevät. Mulla niiden takia betasalpaaja, matala annos jo riittää korjaamaan tilanteen.
Pelkäsin aikanaan betasalpaajia, mutta sain kuulla ettei tarvitse. Ne paitsi vähentävät lisälyönnit pois, varmistavat sydämen hyvinvointia pitämällä verenpaineen alhaalla.
Lisälyönteihin vaikutti minulla Thyroxinin lisäksi kofeiini ja väsymys. Mutta koska olet aloittanut Thyroxinin, veikkaan niiden johtuvan ihan siitä. Jos ne häiritsevät, pyydä betasalpaajia. Voi olla että ne ajan myötä vähenevät itsestään, kun elimistösi tottuu Thyroxinin käyttöön.
ap