Ruokavalioni! Mielipiteitä :)
Aamupala:
- puuro 2 dl + mehukeitto 1 dl
- 2 leipäsiivua + leikkele + juusto + kasviksia
- viili tai jugurtti
- hedelmä
- kahvi
- lasi tuoremehua
Lounas:
- 3 kananmunan kokoista perunaa tai 3 dl pastaa, perunamuussia tai riisiä
- 1,5 dl kastiketta
- leipä kasviksilla
- 1,5 dl kasviksia ja salaattia
- lasillinen maitoa
Välipala:
- kahvi
- kahvileipä
- leipäviipale + leikkele ja kasviksia
Päivällinen:
- sama kun lounas, mutta lisäksi 2 dl jälkiruokaa ja yksi leipä
Iltapala:
- 2 leipäviipaletta + leikkele + juusto + kasviksia
- viili tai jugurtti
- tee
- hedelmä
Näin mua ruokitaan sairaalassa, kaikki on pakko syödä jos haluan pitää oikeuden ulkoilla. 2 x 30 min päivässä. Vitun vitun vittu sanon minä. 8 kg tullut 3 viikossa. Mä en tunnista itseäni enää peilistä ja iho kukkii. Kaikki mehukeitot + mehut + jugurtit on sokeroituja vaikka kotona söisin esim maustamatonta jugurttia marjojen kanssa. Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (10)
mut luinkin lopputekstin.
Karmee määrä sapuskaa ja mikä pirun mehukeitto? Aikuiselle ihmiselle=D
Onko sun pakko syödä?
Tuossahan on ihan sairaan paljon - anteeksi :) siis todella yltiöpaljon syötävää! Edes mun 88 kg/181 cm mieheni ei syö noin paljon!!
Onko sulla joku syömishäiriö tai sairaalloisen laiha, kun haluavat sairaalassa sua lihottaa?
Ystävyydellä :)
Niin sun on opittava syömään!!! Parane pian
Sairaalan kellarissa taitaa toimia Vaasan leipomo...
En ole mikään karppaaja vaan syön kyllä esim. pastaa ja leipää rajoittamatta mutta minustakin tuossa on melkoisia määriä hiilaria! Kyllä mulle taitaisi tulla jo huono ja pöhöisä olo jos pitäisi vetää noin paljon leipää päivässä ja lisäksi kahvileipää ja puuroa.
Mutta yritähän päästä sieltä sairaalasta ulos ettet joudu enää syömään moista moskaa...
Olin normaalipainoinen kun tänne osastolle tulin (bmi 20).
Sanoivat, että tarkoituksena on opettaa mun keho haluamaan ruokaa jo ennen ruoka-aikoja. Ongelma oli siis siinä, että olin päivät syömättä ja illalla söin jauhotkin kaapista kun lopulta tuli nälkä.
Sokerin lisäksi just toi leipämäärä on ihan järkyttävä..
- ap
Hyvä. Syö vaan vaikka vituttais. Tarviit sen energian, jonka on joku sulle laskenut. Muista, että ruoka=lääke. Ruoka parantaa. Jos et opi syömään uudestaan, kuolet!
Olin normaalipainoinen kun tänne osastolle tulin (bmi 20).
Sanoivat, että tarkoituksena on opettaa mun keho haluamaan ruokaa jo ennen ruoka-aikoja. Ongelma oli siis siinä, että olin päivät syömättä ja illalla söin jauhotkin kaapista kun lopulta tuli nälkä.
Sokerin lisäksi just toi leipämäärä on ihan järkyttävä..
- ap
Ai. No höh. Mä ajattelin et ois anoreksia.
Hyvä. Syö vaan vaikka vituttais. Tarviit sen energian, jonka on joku sulle laskenut. Muista, että ruoka=lääke. Ruoka parantaa. Jos et opi syömään uudestaan, kuolet!
Ymmärtäisin asian jos kyseessä olisi vakavasti alipainoinen anorektikko, silloinhan on tarkoitus saada äkkiä painoa.
Mutta kun on tullessa ollut normaalipainoinen ihminen ja tarkoitus olisi opettaa syömään päiväsaikaan niin mitä järkeä syöttää ruokia jotka henkilöä lähinnä tympäisevät. Eikö silloin voisi ihan rauhassa syödä terveellisempiä vaihtoehtoja ja vaikka vähän vähemmänkin esim. leipiä halutessa. Jotenkin pelkään että päivällä syömishalu ei yhtään kasva siitä että on pistetty pakolla syömään päivisin sokerisia mössöjä ja leipiä ja puuroja vaan...
Toisaalta toki on totta että jos ihminen on sairaalahoidossa niin jollain tapaahan tilanne on varsin vakava ollut, vaikka normaalipaino ap:lla onkin.
Tsemppiä vaan sinne!