Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmistuin hoitajaksi ja töitä on aivan jäätävän paljon. Niin paljon kun vain pystyy ja jaksaa tekemään.

Vierailija
15.09.2022 |

Ajattelin ensin, että keikkailen vain. Sitten sainkin jo vakisopimuksen mutta töitä tarjotaan jatkuvasti myös keikkapaikoista. Ihan minne menenkin, niin jatkoa saa.
En osaa valita yhtää. Vakityö tuo turvaa mutta palkka on paska, aivan paska. Joten ehkä pelkästään keikkailen jossain vaiheessa. Töitä todellakin riittää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän takia porukka alalta lähteekin, koska töitä on aivan jäätävästi liian paljon. Vakipaikka on rangaistus, ei palkinto.

Vierailija
2/21 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Ahneushan se sieltä heti pilkistää. Taisit rahan takia sinne hakeutua? ;)

No töitä tehdään rahan vuoksi? No mutta täytyyhän työstä myös tykätä ja pidänhän minä! Ikäihmisten parissa on aivan ihanaa, ainakin yleensä. En minä valita. Pidän työnteosta ja mahdollisuuksista kehittyä ja päästä etenemään. En minä kuitenkaan 12€/h palkkaa pidä kovin kummoisena hoitotyössä. Keikkailijana saa huomattavasti enemmän. 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana, joka ei halua vakipaikkaa voi keikkailulla tienata ihan mukavasti, ainakin suurimmissa kaupungeissa.

Vierailija
4/21 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senhän takia porukka alalta lähteekin, koska töitä on aivan jäätävästi liian paljon. Vakipaikka on rangaistus, ei palkinto.

Kieltämättä tältä se tuntui hetken päästä kun olin miettinyt asiaa muutaman päivän ja sain tarjouksia muualtakin. No, jos en viihdy niin lähden. 

AP

Vierailija
5/21 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mihin siinä nyt kehittyy muka? Ja 12€ on ihan liikaa toisten vaatteiden vauhdosta. Et sä mikään hyvä hoitaja ainakaan ole.

Vierailija
6/21 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaikkia työttömiä kouluteta lähäreiksi? Joka kuntaan voisi perustaa lähärikoulun missä työttömien olisi käytävä jos haluavat tukia.

Vierailija
7/21 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ala, jos on sopiva sille. Töitä riittää ja työ on kivaa.

Vierailija
8/21 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin myös vastikään ja todellakaan en aio ottaa kokoaikaista vakituista työtä vastaan: huonolla palkalla työnantajan sanelemin työvuoroin. Kun keikkailemalla voin itse valita työvuoroni ja saada parempaa liksaa. 

Vierailija
9/21 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Ahneushan se sieltä heti pilkistää. Taisit rahan takia sinne hakeutua? ;)

Mieluummin niin! Sä meet töihin jotta saisit vittuilla ihmisille, ei hyvä, ei ei .

Vierailija
10/21 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No töitä tehdään rahan vuoksi? No mutta täytyyhän työstä myös tykätä ja pidänhän minä! Ikäihmisten parissa on aivan ihanaa, ainakin yleensä. En minä valita. Pidän työnteosta ja mahdollisuuksista kehittyä ja päästä etenemään. En minä kuitenkaan 12€/h palkkaa pidä kovin kummoisena hoitotyössä. Keikkailijana saa huomattavasti enemmän. 

AP

Kuule, lähihoitaja ei etene mihinkään!

Vierailija
11/21 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valmistuin myös vastikään ja todellakaan en aio ottaa kokoaikaista vakituista työtä vastaan: huonolla palkalla työnantajan sanelemin työvuoroin. Kun keikkailemalla voin itse valita työvuoroni ja saada parempaa liksaa. 

Lomaa saa pitää milloin huvittaa ja miten pitkään vaan.

Muistaa vaan laittaa rahaa säästöön vapaita varten! Vaikka juuri sen vakituntipalkan ja keikkatuntipalkan välisen erotuksen.

Vierailija
12/21 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, lähihoitaja ei etene mihinkään!

Nimenomaan sitä aloin myös kirjoittamaan että etenemismahdollisuuksia ei ole yhtään.

Ei mitään mahdollisuuksia päästä paremmille ansioille. Kyllä tosi huono tilanne on myös sairaanhoitajien osalta näiden suhteen.

Kun oot tehnyt töitä 15 vuotta niin peruspalkka on noin 200e parempi. Siinä on sun ura ja ansio kehitys.

Vierailija
13/21 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelatkaa jos meillä olis verotus kuin Virossa niin kovaa duunia tekemällä lähärikin voisi tienata mukavat summat ja verot olisivat kohtuulliset.

Vierailija
14/21 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa tai ahneutta se on jos haluaa kunnon palkan. Suuri osa ihmisistä käy töissä juuri rahan takia. Miksi ei hoitaja saa sanoa sitä. Vielä pari sukupolvea taaksepäin ei naisille maksettu mitään  vaikka teki töitä tilalla tai puutarhassa pitkiä päiviä. Nytkin on naisten eläkkeet samat kuin sen siskon joka ei  koskaan ollutkaan töissä.   Kansaneläkkeen verran saa sitä työeläkettä, jos on parisuhteessa saa vielä vähemmän. Kun on pieni palkka , seuraa siitä eläkeköyhyys.

Vierailija
15/21 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa että normaalissa esim toimistossa tehtävästä työstä saa edetä muihin hommiin ihan sen takia, että palkka ja työolosuhteet ovat paremmat. Mutta jos hoitsu haluaa samaa, on väki täällä moraalisaarnaamassa ja väittämässä ahneeksi. Kukaan ei tee työtään pelkästään hyvää hyvyyttään, VARSINKAAN jos työtahti on kohtuuton ja alkaa jo oma elämä laatukin siitä kärsimään.

Vierailija
16/21 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituisempaa paikkaa ei kannata ottaa vaikka työnantajat painostaa säästääkseen rahaa. Teet vain rahakkaimmat vuorot paremmin maksavien vuokrafirmojen kautta, eikä tarvitse ottaa ylimääräistä vastuuta.

Vierailija
17/21 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat onkin sitten peruttu loppuelämäksi ja olet oikeassa, töistä kyllä riittää kun töissä saa hoitaa noin 3-4 henkilön työt.

Älä myöskään ikinä suunnittele mitään viikonlopuiksi tai pyhäpäiviksi, sinut hälytettään töihin, kellonajasta riippumatta.

Ja jos vaihdat alaa, niin aina voidaan pakko kutsua takaisin jos tarvitaan, jos vaikka saisit jonkun isopalkkaisen työn ja hyvän uran, niin sille voi tulle hyvin nopeat hyvästit jos hoitajista on pulaa.

Vierailija
18/21 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kaikkia työttömiä kouluteta lähäreiksi? Joka kuntaan voisi perustaa lähärikoulun missä työttömien olisi käytävä jos haluavat tukia.

Onneksi näihin on taas nykyään soveltuvuuskokeet. Jossain vaiheessa ei ollut. Itselläni on persoonallisuushäiriö diagnoosi, jonka mukaan olen hengenvaarallinen, mutta koska persoonallisuushäiriö ei ole eläkkeeseen oikeuttava sairaus olen työtön. Olen ollut työpaikkakiusattu ja olen sitten alkanut tehdä ansoja töissä kiusaajilleni niin, että eräs mm. vammautui vaikeasti. Hyvinkin koen, että jos joku potilas alkaisi valittaa jotenkin niin huonosti kävisi. Haluatko minut hoitamaan läheistäsi?

Vierailija
19/21 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksei kaikkia työttömiä kouluteta lähäreiksi? Joka kuntaan voisi perustaa lähärikoulun missä työttömien olisi käytävä jos haluavat tukia."

Hyvä idea. Työvoimatoimiston tiloissa voisi pyöriä tauoton lähihoitaja koulutus ja mukaan kursseille voisi mennä milloin vain. Tehdään laki joka määrää kouluun jos työttömyyttä takana yli puoli vuotta. Saadaan ratkaisuja hoitajapulaan.

Vierailija
20/21 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi näihin on taas nykyään soveltuvuuskokeet. Jossain vaiheessa ei ollut. Itselläni on persoonallisuushäiriö diagnoosi, jonka mukaan olen hengenvaarallinen, mutta koska persoonallisuushäiriö ei ole eläkkeeseen oikeuttava sairaus olen työtön. Olen ollut työpaikkakiusattu ja olen sitten alkanut tehdä ansoja töissä kiusaajilleni niin, että eräs mm. vammautui vaikeasti. Hyvinkin koen, että jos joku potilas alkaisi valittaa jotenkin niin huonosti kävisi. Haluatko minut hoitamaan läheistäsi?

Poikkeustapauksia (eli niitä jotka eivät kelpaa lähäreiksi) varten voisi olla jotain muita koulutuksia. Esim. siivooja ja hitsaaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan