Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun ravintolassa mennään pöytään ja tarjoilija kysyy "mitä joisitte"

Vierailija
09.10.2012 |

niin onko se alkupaljon juoma vai vaan joku alkujuoma.

Monesti jos sanoo "vettä" eivät kysele mitään viinistä ollenkaan.. aivan kuin kysyisivät alkuun tuon "mitä joisitte" -kysymyksen ajatellen koko ateriaa!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pyydat alkudrinkin tai vetta. Viinilistan tarjoilija varmaan antaakin ruokalistan kanssa. Viinin voit tilata samalla kuin ruoan.

Tietenkin, jos tiedat jo minkalaista viinia aiot juoda, ei mikaan esta sita tilaamasta hetikin.

Ja voit vinkkailla sen tarjoilijan *sinua palvelemaan* ihan milloin haluat.

niin onko se alkupaljon juoma vai vaan joku alkujuoma.

Monesti jos sanoo "vettä" eivät kysele mitään viinistä ollenkaan.. aivan kuin kysyisivät alkuun tuon "mitä joisitte" -kysymyksen ajatellen koko ateriaa!

Vierailija
22/31 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaalta että joko aiot juoda muuta kuin sitä vettä...asiakkaalla saattaa olla esim alkoholiongelma, jonka vuoksi pysyttelee vesilinjalla.

Et taida käydä kovin usein ravintolassa.

Kalliit viinit ovat useimmiten pullotavaraa, ei niitä avata yhden lasillisen vuoksi.

Suomessa saattaa olla se alkoholiongelma, täällä voi tilata vaikka tuoremehua lisäksi. Ei ole ongelma alkoholiongelmaisellekaan. Mitä varten ne tarjoilijat siellä sitten on?

Minä käyn ravintoloissa pari kertaa viikossa.

t. aiemmin vastaillut Keski-Euroopasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon aina valkoviiniä ruuan kanssa kun menen ulos syömään vähänkin paremmin. Tilaan sitä heti alkuunsa lasillisen tai joskus kuohuviiniä alkuun ja sitten viinin tilaan samalla kun ruuankin. Syön yleensä kanaa tai kalaa.

Vierailija
24/31 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinin tilaan aina vasta ruoan kanssa.

Vierailija
25/31 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastauksesi on silti junttimaisia, ei siihen asumispaikka auta.

Vierailija
26/31 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pönttö menee siihen vastaamaan "vettä", niin tarjoilija uskoo sen tarkoittavan koko ateriaa eikä sen vuoksi enää kysele viineistä mitään.

Vierailija
27/31 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon aina, että alkuun vesi riittää.

Ruokatilauksia kertoessani kerron sulavasti myös viinitoiveet samaan listaan.

Vierailija
28/31 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän nolotti.

Olimme äitini kanssa syömässä vähän tasokkaammassa ravintolassa (ei ihan Sundmans-tasoisessa mutta tasokkaammassa kuitenkin). Tarjoilija kysyi, mitä viiniä ottaisimme (ruoan kanssa). Vastasin, että minä kun en noita niin tunne niin valitse vaan meille joku kuiva valkoviini. Äitini ei kuullut, mitä sanoin, koska ympärillä oli niin kova melu. Kun tarjoilija kysyi sitten äidiltäni, onko tämä nyt molemmille sopiva, hän vain nyökytteli, koska ei ollut kuullut, mitä olin sanonut. Vaikutimme varmaan aika tolloilta sillä hetkellä!:D

Viihdyimme kuitenkin hyvin, ruoka oli hyvää ja erityisesti tarjoilijan valitsema viini oli myös hyvää eikä se ollut kallein viini (taisin kysyäkin valitessa).

En ainakaan itse osaa valita mitään alkudrinkkiä ap:n kuvailemassa tilanteessa. Joko otan olutta tai sitten jo viiniä, jos tekee mieli jotain alkoholijuomaa heti alussa.

Vierailija
29/31 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaan alkuun ihan alkudrinkin joka usein on proseccoa tai vallan shampanjaa. tai saatan kysyä, mitä tarjoilija suosittelee.

Tai jos tekee mieli viiniä, otan viiniä. Tai sillä kertaa kivennäisvettä. Ihan kaikessa rauhassa siemaillaan juomia ja mietitään, mitä tilataan ruoaksi.

Kun tilaan ruoan, otan ruoan kanssa viiniä.

Ruoan jälkeen esim limoncelloa, sambucaa, konjakkia jne

Vierailija
30/31 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta olet jo katsellut viinilistaa netissa? Mika estaa tutkimasta sita ihan rauhassa kotona ja paattamasta jo etukateen, esim. talon viini tai muu edullisempi, ja sitten voit ihan rauhallisesti ja stressaamatta pyytaa sita. Ja sitapaitsi, ei ole saantoa missa sanottaisiin etta voi pyytaa vain yhta juotavaa kerrallaan! Voit heti tullessasi sanoa etta saanko alkudrinkin/lasin sita etukateen valitsemaasi viinia, ja voitko tuoda myos kannullisen jaavetta. Vedesta riittaa sitten teille molemmille (+ sitakin voi pyytaa lisaa jos loppuu kesken aterian), ja viinilasillisia voit pyytaa lisaa ihan oman halusi mukaan.

Ala turhaan tee yksinkertaisesta asiasta vaikeaa!

Vierailija
31/31 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun käsityksen mukaan se koskee nimenomaan koko ateriaa. Tottakai saa tilata vaikka moneen kertaan ja tarjoilija yleensä kysyy myös ruokia tuodessaan, että haluatteko lisää juotavaa/muuta juotavaa, mutta itse ainakin pystyn varsin hyvin sanomaan, että "Kiitos otan vettä ja lasin talon punaviiniä" tai että "vettä ja voisin katsoa myös viinilistaa" tai "vettä, lasi punaviiniä ja mitä suosittelisit alkudrinkiksi?" jne. Ei se nyt jumalauta ole rakettitiedettä tilata itselleen haluamaansa juomaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme