"Maassa maan tavalla" -Miksi jotkut vastustaa tota?!?
Ja ymmärrän ton periaatteen rajoittamista tilanteissa, joissa ihmisoikeuksia rikotaan. Siis ymmärrän et silloin muut maat puuttuvat asiaan, eli sitä en tällä aloituksella hae.
Vaan kertokaaa mulle miksi on oikein tulla toiseen maahan vaatimaan, rikkomaan ja rellestämään. Miksi sitä pitää ymmärtää ja suvaita? Miksi täällä nöyrrytään vaikka mihin myönnytyksiin..
Kommentit (74)
Suomi jotenkin mainituissa asioissa Ruotsista tai Britanniasta.
Se, että et keskity itse asioihin vaan keskityt epäolennaisuuksiin ja muiden kirjoittajien tylytykseen paljastaa oman argumentointisi heikkouden.
Ruotsista ja Briteistä... Nämäkö sitten kertovat siitä, mikä on Suomessa maan tapa? Hieman enemmän kyllä odotin.
Jos ei noin alkeellista asiaa tiedä kulttuurisidonnaisuuksista niin on aivan turha edes puhua mistään "maassa maan tavalla"-jutusta, koska et sitä kykene edes kunnolla määrittelemään.
Ei uskonto ole syy saada erityiskohtelua
Tuskinpa pitäisit reiluna jos sinulle pakkosyötettäisiin vaikkapa koiraa tai hyönteisiä...
Maassa maan tavalla, ei minulle suomessa kukaan koiraa tule syöttämään. Emme me voi maailman jokaiselle kulttuurille tarjota heidän haluamaansa ateriaa
Se, että et keskity itse asioihin vaan keskityt epäolennaisuuksiin ja muiden kirjoittajien tylytykseen paljastaa oman argumentointisi heikkouden.
Ruotsista ja Briteistä... Nämäkö sitten kertovat siitä, mikä on Suomessa maan tapa? Hieman enemmän kyllä odotin.
Suomen maan tavasta. Sanotko nyt ettei Suomi eroa mitenkään Ruotsista ja Briteistä? Minä ainakin olen keskustellut tässä Suomesta. Kukahan tähän tuo mukaan niitä epäolennaisuuksia!
Ei uskonto ole syy saada erityiskohtelua
Tuskinpa pitäisit reiluna jos sinulle pakkosyötettäisiin vaikkapa koiraa tai hyönteisiä...
Maassa maan tavalla, ei minulle suomessa kukaan koiraa tule syöttämään. Emme me voi maailman jokaiselle kulttuurille tarjota heidän haluamaansa ateriaa
Mutta pystymme helposti ottamaan huomioon heidän uskontonsa erityisvaatimukset. Hyvin usein possupäivinä on kasvissyöjille ja possuttomille kasvisruoka. Tulee muuten halvemmaksikin.
Johan se näkyy täällä AV:llakin kun perheillä on erilaisia tapoja ja niitä sit sovitetaan yhteen enemmän tai vähemmän riidellen.
Mä en tiedä, missä muslimit tai muut mamut näitä kohtuuttomia vaatimuksiaan esittää, kun en ole koskaan niihin törmännyt. Ja mä asun alueella jossa on paljon mamuja. Ikinä kukaan heistä ei ole vaatinut multa mitään...
mut kyllä täällä suomessa vaan esim joulunvietossa on omat perinteet, enkä halua et joudun niitä rajoittamaan (tai lapseni koulussa) siitä syystä, et se loukkaa jotain. Ei ole oikein että tänne tullaan määräilemään ja vaatimaan..
Hyvin usein possupäivinä on kasvissyöjille ja possuttomille kasvisruoka. Tulee muuten halvemmaksikin.
Miksi erilaisten ihmisten huomioiminen on sinulta pois?
Jos muslmit tulevat vaatimaan sitä ja tätä. Nythän heidän massansa on vielä niin pieni että se vaatiminen jää piipityksen tasolle muttaa Britanniassahan toimii jo Sharia laki. Suomessakin on vaadittu miespuolisia opettajia ja islamin opetukseen imaamin valtuuttamia opettajia ja päiväkodeissa vaadittu tasa-arvolain rikkomista ja sairaaloissa naista ei voi hoitaa mies jne.
Millä perusteella tämä ei ole minulta pois
Mä en tiedä, missä muslimit tai muut mamut näitä kohtuuttomia vaatimuksiaan esittää, kun en ole koskaan niihin törmännyt. Ja mä asun alueella jossa on paljon mamuja. Ikinä kukaan heistä ei ole vaatinut multa mitään...
Terv. Itä-Helsingistä
. Ja mä asun alueella jossa on paljon mamuja. Ikinä kukaan heistä ei ole vaatinut multa mitään...
Et taida maksaa veroja tai ainakaan välittää mihin niitä käytetään
Mutta pystymme helposti ottamaan huomioon heidän uskontonsa erityisvaatimukset. Hyvin usein possupäivinä on kasvissyöjille ja possuttomille kasvisruoka. Tulee muuten halvemmaksikin.
Satojen kulttuurien eritysiruokavaliot pystymme helposti ottamaan huomioon??? Mietis vähän
Ei se käytännössä tarkoita kuin enemmän kasvisruokavaihtoehtoja. Ei kenellekään kuitenkaan tehdä kuin ihan normaalia suomalaista koulukeittiöruokaa.
yleiseurooppalaisia arvoja sekä lakeja. Näiltä osin ei eroja Suomen, Ruotsin ja Britannian välillä ko. asioissa ole. Näissä maissa ei esim. homous ole laitonta tai ole sallittua lyödä vaimoaan. Ei ole mm. perinettä, että nainen saa naida vain samanuskoisen, etteivät karkaa muille jne. Onhan tietty Suomestakin esimerkkejä. Jos niitä erityisesti pyydätte niin kommentoikaa nyt sitten:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomen+somaleilla+moniavioisia+liitt…
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194739798588/artikkeli/karu+tilasto+la…
Suomen maan tavasta. Sanotko nyt ettei Suomi eroa mitenkään Ruotsista ja Briteistä? Minä ainakin olen keskustellut tässä Suomesta. Kukahan tähän tuo mukaan niitä epäolennaisuuksia!
69:n listaamiin asioihin ? Ja huom! Tuo ei ole tyhjentävä lista.. Pari esimerkkiä vain kokonaisuudesta
Satojen kulttuurien eritysiruokavaliot pystymme helposti ottamaan huomioon??? Mietis vähän