Per Looks - Hohhoijaa !!!!
Ompa alhaista ja uskomattoman lapsellista tuo miten AIKUISET ihmiset kehtaavat pilkata toisten Luojan suomaa ulkonäköä. Olen todella järkyttynyt, oikein Ruotsin mediassakin nauretaan suomalaisten ulkonäölle. Kauneus on katsojan silmissä, näiden ivaajien silmissä täytyy olla jotain vialla.
Kuvottavaa käytöstä aikaihmisiltä !!
Kommentit (122)
Mutta silti sivusto on aivan selkeää vittuilua (edelleen peräänkuulutan motiivia juuri tietynnäköisten kuvien poimimiselle), enkä arvosta sellaista.
Toisaalta en arvosta myöskään sitä että internet päättää mitkä oli tekijän motiivit. Enkä arvosta sitä että perussuomalaiset itse vahvistavat rumuus on kamalaa -stereotypioita kerätäkseen uhriutumisella irtopisteitä rumien ehdokkaidensa kustannuksella. Enkä myöskään arvosta sitä, että vihreät on vedetty tähän mukaan kerta kaikkiaan naurettavalla tavalla. Tämä jälkimmäinen hulluus on oikeasti ylittänyt kaikki terveen järjen ja kohtuullisuuden rajat ja on pelottavaa, eikä ihan vähän.
Ketään ei ole haukuttu rumaksi tuolla sivustolla. Tämä on fakta.
Mutta se, että tuossa ei suorasanaisesti ja avoimesti haukuta ketään, tekee siitä vain ovelampaa kiusaamista, ei mitään ei-kiusaamista.
Vai mikä muu mahtaisi olla sivuston luojan idea? Ihan vaan tuli fiilis ihan hyvässä hengessä kerätä ei niin edustavien persujen kuvat samalle sivustolle ja nimetä se ironisesti tyyliblogin mukaan? Motiivi on tuossa mielestäni aika selvä, eikä siihen tarvita suorasanaista haukkumista että sivuston pointti tulee selväksi.
Tuolla sivustolla ei kommentoida kuvia sanallakaan. Kuvia ei ole myöskään muokattu. Jos koet kuvat pilkkaavina, olet muodostanut tämän mielikuvan itse; sitä ei ole syötetty sinulla.<a href="<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1704994/te_joiden_mi…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1704994/te_joiden_mi…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1704994/te_joiden_mi…;" alt="<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1704994/te_joiden_mi…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1704994/te_joiden_mi…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1704994/te_joiden_mi…;"><a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1704994/te_joiden_mi…;" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1704994/te_joiden_mi…;">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1704994/te_joiden_mi…;
En jaksa enää avata tätä asiaa jokaiselle erikseen.
Kuvat ei ole loukkaavia mutta kiusaamistarkoituksessa tehty sivusto on.
Ja siltä varalta ettet osaa englantia, niin LOOKS tarkoittaa ulkonäköä, eli tuo sivusto on tehty noiden ihmisten ulkonäön esilletuomista varten.
Kaikkea ei tarvitse sanoa suorin sanoin, että se olisi haukkumista. Onko nämä ihmiset, jotka ei ymmärrä tuon sivuston loukkaavuutta niitä samoja, jotka ei ymmärrä sarkasmia? Eli joku kyky ymmärtää ei-suorasanaisia viestejä puutteellinen? Rivien välistä lukeminen mahdotonta?
Mun mielestä siitä ei ole epäilystäkään etteikö tuo sivusto olisi pilkkaamistarkoituksessa tehty, ja se on oleellista. Se TARKOITUS. Kuvat itsessään eivät tietenkään ole loukkaavia.
MITÄ PERSUNÄÄNESTÄJÄ LÄSSYTTÄÄ???
Olkoon vaikka kuinka looks, sanallakaan ei kenenkään ulkonäköä arvostella. Looks ei tarkoita arvostelua, mikä tässä on persun äänestäjälle vaikeaa ymmärtää? Sinähän sen päätöksen teet itse, kuinka suhtaudut jonkun ulkonäköön. Voitteko te persujen äänestäjät olla noin TAUTISEN YKSINKERTAISIA??? En minä osaisi ottaa loukkauksena tai pilkkana jos näkisin kuvani internetissä - varsinkin kun olen sen SINNE ITSE LAITATTANUT!
Oleellista on vain se, että olet tyypillinen mielensäpahoittaja, joita tuntuu olevan tietyn puolueen kannattajissa aika reippaasti. Putkonen vinkui puhelinhaastattelussa, kuinka SDP on tämän takana, MINKÄ TAKANA? Itse persut ovat kuvansa nettiin juuri tuollaisenaan laittaneet.
Herran tähden rauhoitu, vois luulla että olet palstapersu jos et haukkuisi persuja :D (Vai oletko niin ovela että esität persunhaukkujaa? Toisaalta et mainosta olevasi vihreä joten tuskin olet palstapersu kuitenkaan).
Joo ja mä en ole persuja koskaan äänestänyt ja tuskin tulen koskaan äänestämänkään. Kaikki ei ole niin mustavalkoisia ja ehdottomia etteivätkö voisi reagoida asioihin ilman vahvasti värittynyttä asennetta.
Mun mielestä se vaan on fakta, että tuo sivusto kiusaamista ja vielä varsin vittumaista sellaista, kun voi aina mennä sen taakse että "eihän tässä ketään haukuta, ihan vaan kuvia laitettiin sinne". Eli mun mielipide on, että kuvat eivät ole loukkaavia mutta tarkoitushakuinen kiusaamissivusto on. Mikä sivuston kehittäjän motiivi voisi olla jos ei kettuilu?
samanlaisen kuvakollaasin risupartoineen ja muut typerimmät naamat vaikka kraka kaulassa ja laittaa nimeksi Korkeasaari Zoo-Looks.
Sitten naurettaisiin porukalla näitä naamoja ja leviteltäisi netissä, heh heh.
Olisi kivaa kaikilla pilkata, eikös vaan ?. Ja varmaan ehdokkaatkin tykkäisi vittuilusta ?.
Vihreät on älykääpiöitä joille tunne-elämässä empatia tarkoitaa samaa suu ammollaan nauraminen kaikelle.
Teillä persuilla on nyt joku ihmeellinen pakkomielle syyttää kaikesta vihreitä. Mitäs jos keskittyisitte vaikka syyttämään kokoomusta, joka nyt tiettävästi on se pääasiallinen puolueenne vastustaman politiikan ajaja niin kotimaassa kuin ulkomailla.
Vihreät tosiaan on ainut puolue, josta viralliset edustajat heti riensivät tuomitsemaan persuedustajien pilkkaamisen. Ilmeisesti tämä nyt ottaa niin ylpeyden päälle, että aina vain pitää pakkomielteenomaisesti sössöttää, että joku vihreä tämän takana kuitenkin on.
Aika jännää, että löydät per looksista jotain pilkkaavaa. Tuossa galleriassahan ei kommentoida sanallakaan ketään? Kuvathan ovat perussuomalaisten itse ehdokassivuilleen laittamia, ei siis salakuvattuja ei henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettuja tms.
Mikä teitä perussuomalaisia oikein riivaa, kun puolueen itse julkaisemat kuvat aiheuttavat teissä puolustusreaktion? Aivan kuin joku ulkopuolinen olisi jollain tavalla vaikuttanut kuviin, saati pilkannut niitä..
mutta etkö todellakaan näe tuossa mitään vikaa? Tämä ideahan perustuu Hel Looks -blogiin, jossa esitellään valtavirrasta poikkeavia pukeutumistyylejä, kadulta poimittuina. Per Looks -blogissa idea on haettu siitä, että on tarkoituksella otettu mahdollisimman omituisen / epämiellyttävän / ruman näköisiä ehdokkaita ja laitettu esille.
Uskomatonta, että noin medialukutaidotonta sakkia vielä on olemassa. Sanaton ja sanallinen viestintä, jne. Well... live and learn.
noissa per lookeissa on enemmän vikana totaalinen stailauksen, tai edes siistiytymisen puute. Kuka menee edes koulukuvaan lippis päässä. Tai noh, nykyään ehkä monikin. Mutta huvittavaa, että persut ilmeisesti ottavat viralliset vaalikuvat heti samantien kun on marketista tai kadulta haalittu ehdokas (näin toiminnasta telkkarista). Nimi paperiin, yksi pikainen kuva ja siinä se.
mutta etkö todellakaan näe tuossa mitään vikaa? Tämä ideahan perustuu Hel Looks -blogiin, jossa esitellään valtavirrasta poikkeavia pukeutumistyylejä, kadulta poimittuina. Per Looks -blogissa idea on haettu siitä, että on tarkoituksella otettu mahdollisimman omituisen / epämiellyttävän / ruman näköisiä ehdokkaita ja laitettu esille.Uskomatonta, että noin medialukutaidotonta sakkia vielä on olemassa. Sanaton ja sanallinen viestintä, jne. Well... live and learn.
Niin, siis Hel Looks esittelee valtavirrasta poikkeavia tyyppejä. Samoin Per Looks. On täysin katsojan omassa silmässä, pitääkö Hel Looksin tai Per Looksin tyyppien poikkeamista valtavirrasta epämiellyttävänä vai ei.
Herran tähden rauhoitu, vois luulla että olet palstapersu jos et haukkuisi persuja :D
Tarkoituksella edelleen väännät väärään suuntaan? En ole haukkunut persuja vaan hämmästellyt sinun yksinkertaisuuttasi. BTW Olen sosiaalidemokratian kannattaja.
Olen rauhallinen, tuosta sun postauksesta sai vaan käsityksen, että capsillä KOROSTETUT heitot kuuluvat asialliseen keskusteluun kanssasi.
Niin, siis Hel Looks esittelee valtavirrasta poikkeavia tyyppejä. Samoin Per Looks. On täysin katsojan omassa silmässä, pitääkö Hel Looksin tai Per Looksin tyyppien poikkeamista valtavirrasta epämiellyttävänä vai ei.
Sinua ei siis vaivaisi, jos lapsestasi tai nuorestasi olisi kuva tuollaisella sivulla? Koska kaikessahan on kyse vain katsojan omasta silmästä?
on tehty kokkareista ja vihreistä, mutta ei sitä kukaan itke. Muistuttaisin vielä, että per looksissa olivat aitoja kampanjakuvia, heiltä itseltään lähtöisin.
samanlaisen kuvakollaasin risupartoineen ja muut typerimmät naamat vaikka kraka kaulassa ja laittaa nimeksi Korkeasaari Zoo-Looks.
Sitten naurettaisiin porukalla näitä naamoja ja leviteltäisi netissä, heh heh.
Olisi kivaa kaikilla pilkata, eikös vaan ?. Ja varmaan ehdokkaatkin tykkäisi vittuilusta ?.
Vihreät on älykääpiöitä joille tunne-elämässä empatia tarkoitaa samaa suu ammollaan nauraminen kaikelle.
Mitä pilkkaa? Noihan on niiden kuvia. Tulostahan peruste ja niiden kannattajat näyttää. Joskin ymmärrän että se tulee järkytyksenä jos ei osaa peiliin katsoa.
Per Looks -blogissa idea on haettu siitä, että on tarkoituksella otettu mahdollisimman omituisen / epämiellyttävän / ruman näköisiä ehdokkaita ja laitettu esille.
Uskomatonta, että noin medialukutaidotonta sakkia vielä on olemassa. Sanaton ja sanallinen viestintä, jne. Well... live and learn.
Tuo ensimmäinen virke on sinun mielipiteesi estetiikasta. Ei minun. Tähän ei medialukutaito vaikuta.
Toisessa virkkeessä annat ymmärtää että hel looks ja sitä myöten per looks olisi jollain tavalla negatiivinen asia ja galleriassa esiintyvien henkilöiden ivaamiseksi ylläpidetty? Medialukutaitoa on, mutta ei ymmärrystä teille luterilaisille jeesustelija-mielensäpahoittajille.
Niin, siis Hel Looks esittelee valtavirrasta poikkeavia tyyppejä. Samoin Per Looks. On täysin katsojan omassa silmässä, pitääkö Hel Looksin tai Per Looksin tyyppien poikkeamista valtavirrasta epämiellyttävänä vai ei.Sinua ei siis vaivaisi, jos lapsestasi tai nuorestasi olisi kuva tuollaisella sivulla? Koska kaikessahan on kyse vain katsojan omasta silmästä?
Tiedän kyllä sen sijaan monia vanhemman polven ihmisiä, joita Hel Looksiin päätyminen niissä persoonallisimmissa kuteissa tosiaan vaivaisi.
Per Looksiin en toivoisi kenenkään nuoren tai mummonkaan päätyvän, koska siihen henkilöt on valittu sillä perusteella, että ovat ehdokkuudellaan osoittaneet kannattavansa perussuomalaista ideologiaa. Aatteet ovat minulle tärkeämpiä kuin vaatteet.
Täytyy myös sanoa, etten erityisemmin arvosta noita poseerauskuvia, joissa henkilö on nyrkki pystyssä. Oli aate mikä hyvänsä. Mutta henkilöltä itseltään varmasti ihan harkitty veto, joten arvostelukin hänen pitää vain ottaa vastaan, oli se kuva sitten vaalimainoksessa tai jossain netissä.
Tuo ensimmäinen virke on sinun mielipiteesi estetiikasta. Ei minun. Tähän ei medialukutaito vaikuta.Toisessa virkkeessä annat ymmärtää että hel looks ja sitä myöten per looks olisi jollain tavalla negatiivinen asia ja galleriassa esiintyvien henkilöiden ivaamiseksi ylläpidetty? Medialukutaitoa on, mutta ei ymmärrystä teille luterilaisille jeesustelija-mielensäpahoittajille.
jonka on sitä mieltä, että sivustolle on haettu nimenomaan ne rumimmat ehdokkaat. Miksi tätä pitäisi ns. sugarcoatata? Rumia ne ovat, mutta oikeuttaako se tällaisen toiminnan? Ei.
Edelleen: hyväksyisitkö, että oma lapsesi olisi tuollaisella sivulla? Muiden rumien lasten seassa? (Tämä on nyt tietysti täysin teoreettinen kysymys, koska jokaisen av-laisen lapsi on lapsimalli, jne...).
Ja niin, olen ateisti, jos tällä nyt on jotain merkitystä. Tosin epäilen, että ei. Haukkumisesi sen jo paljastaakin.
Tiedän kyllä sen sijaan monia vanhemman polven ihmisiä, joita Hel Looksiin päätyminen niissä persoonallisimmissa kuteissa tosiaan vaivaisi.Per Looksiin en toivoisi kenenkään nuoren tai mummonkaan päätyvän, koska siihen henkilöt on valittu sillä perusteella, että ovat ehdokkuudellaan osoittaneet kannattavansa perussuomalaista ideologiaa. Aatteet ovat minulle tärkeämpiä kuin vaatteet.
Täytyy myös sanoa, etten erityisemmin arvosta noita poseerauskuvia, joissa henkilö on nyrkki pystyssä. Oli aate mikä hyvänsä. Mutta henkilöltä itseltään varmasti ihan harkitty veto, joten arvostelukin hänen pitää vain ottaa vastaan, oli se kuva sitten vaalimainoksessa tai jossain netissä.
Jos olisi valittu ideologian takia, niin olisivat valinneet niitä vähemmän rumia ehdokkaita.
En voi enää kuvitella äänestäväni yhtään vihreiden tai vasemmistoliiton ehdokasta, koskaan. En halua, että ääneni menee sellaiselle, jonka mielestä toisten ulkonäköä saa arvostella.
Edelleen; kuka on arvostellut? Yhdelläkään sanalla? Mikä riipii persua?
Tuon voi ottaa ihan kuvareportaasina. Eikös se esikuvaksi mainittu Hel Looks ole myös ihan vakavalla naamalla tehty?
Minkä takia persut itse haluavat ymmärtää tämän nimenomaan pilkanteoksi? Pitäisikö persujen mielikuvissaan olla kauniita ja komeita arjalaisia?
Vastaus: Kun persuissa on jopa eduskunnassa näitä toisen puolueen kansanedustajien murteita teiniääliömäisesti naureskelevia edustajia, niin totta kai nämä vitsiniekat aina epäilevät, että muutkin vain pilkkaavat heitä, harjoittavat sitä heidän itsensä viljelemää persuironiaa ja persusarkasmia yms.
Jussi Halla-ahoakaan ei saa kuvata villapaidassa lehteen, koska Jussi Halla-aho heti ajattelee, että siinä häntä nyt pilkataan, kun ei ole kraka kaulassa. Sen sijaan Pekka Haaviston saa kuvata villasukkasillaan vaalitilaisuuden yleisössä ja kuva julkaistaan ihan reilusti myös vihreiden omilla kampanjasivuilla.
Minua ärsyttää persuissa tuo valtava epävarmuus ja tekopyhyys. Ollaan oikeasti valtavan takakireitä ja haluttaisiin olla muuta kuin ollaan, vaikka yritetään esittää jotain joviaalia ja maanläheistä vitsiniekkaa.
Hyvin kirjoitettu!
sivustolle on haettu nimenomaan ne rumimmat ehdokkaat. Miksi tätä pitäisi ns. sugarcoatata? Rumia ne ovat, mutta oikeuttaako se tällaisen toiminnan? Ei.
Näytä mulle kaunis persu... Oikeastaan olen sitä mieltä että nämä ihmiset eivät ole edes erityisen rumia, kuvat on vaan otettu päin helvettiä. Ihan jokaisen pitäisi kammata tukka ja laittaa vähän puuteria kuvaan. Hyvällä valaisulla saa ihmeitä aikaan.
Näytä mulle kaunis persu... Oikeastaan olen sitä mieltä että nämä ihmiset eivät ole edes erityisen rumia, kuvat on vaan otettu päin helvettiä. Ihan jokaisen pitäisi kammata tukka ja laittaa vähän puuteria kuvaan. Hyvällä valaisulla saa ihmeitä aikaan.
persujen listalta.
jonka on sitä mieltä, että sivustolle on haettu nimenomaan ne rumimmat ehdokkaat. Miksi tätä pitäisi ns. sugarcoatata? Rumia ne ovat, mutta oikeuttaako se tällaisen toiminnan? Ei.
Edelleen: hyväksyisitkö, että oma lapsesi olisi tuollaisella sivulla? Muiden rumien lasten seassa? (Tämä on nyt tietysti täysin teoreettinen kysymys, koska jokaisen av-laisen lapsi on lapsimalli, jne...).
Ja niin, olen ateisti, jos tällä nyt on jotain merkitystä. Tosin epäilen, että ei. Haukkumisesi sen jo paljastaakin.
Hienoa, että voit puhua suuren yleisön puolesta. Estetiikka kuitenkin on katsojan silmässä.
Minulla ei ole pentuja eikä toivottavasti tulekaan, joten yksi lysti.
En kai minä ole haukkunut? Juurihan puhuit suuren yleisön puolesta? Arvomaailmamme täällä Suomessa on luterilaiseen jeesustelu-mielensäpahoittamiseen kasvattava. Ehkäpä ex-expatina kuvittelen osaavani katsoa tätä kansaa hieman eri silmällä kuin aikoinaan lähtiessäni.
Ja jättävät vastaamatta keskeisimpiin kysymyksiin, koska eivät voi luopua kannastaan.
Mä voin hyvin uskoa, että sivustolla on useitakin motiiveja. Sehän tosiaan on ihan nasevaa, että saadaan ehkä persut itse sanomaan "ei ihmisiä saa tuomita ulkonäön perusteella", kun yleinen käsitys on että persutkin tekevät niin.
Mutta silti sivusto on aivan selkeää vittuilua (edelleen peräänkuulutan motiivia juuri tietynnäköisten kuvien poimimiselle), enkä arvosta sellaista.