Vähän valitusta, ei hakkaamista kiitos
Hei, olen kotona oleva reipas mamma ja minulla 6 lasta, kaikki taaperoita tai leikki-ikäisiä. Mies tekee pitkää päivää eikä juuri viidy kotona.
En enää jaksanut ja vanhimmat kaksoset ovat päivähoidossa. He eivät ole viihtyneet siellä ja syksyn kasvatuskeskustelussa tuli ilmi, että he kiusaavat pienempää vaaletukkaista tyttöä; omat tyttöni ovat tummatukkaisia ja aika rämäpäitä ja oppineet valitettavasti kielenkäyttöä isältään.
Mutta kun olen käytännössä yksinhuoltaja, niin en vain jaksa hoitaa heitä kotona. Päivähoidon ongelmat vaikuttavat jo kotiinkin, olen tiuskunut lapsille.
Lisäksi mies painostaa, että lapset pitää laittaa päiväkotiin. Päiväkodissa on ruotsin kilelllä kielikylpyä ja mies laskelmoi, että tytöt saavat kilpailuedun tulevaisuudessa. Miksi pakkoruotsi ulotetaan jo lastentarhaankin.
Miksi mies ei viihdy kotona. Olen hieman pyöreä enkä ehdi liikkua lastenhoidolta. Mies on humalassa sanonut, että ole liian lihava enkä suostu pyllyseksiin. Seurusteluaikana sitä joskus harrastettiin ja varmaan silloin heikkona hetkenä lupasin, että tätä on tiedossa myös naimisissa. MIes ei suoraan tuota sano, mutta vihjailee, että on hänet on petetty.
Tänään viimeinen kauheus oli, kun lapseni alkoivat vaatimaan karkkia kaupan kassalla. En vain jaksa vastustaa neljää huutavaa kakaraa ja ostin tälläkin kerralla heille vähän namuja. Miksi tuo ei lopu ikinä.
Huoh, kiitos kuin sain avautua. En tiedä miten tästä eteenpäin, no päivä kerrallaan.
Kommentit (5)
Noin monen pienen kanssa. Ei kaikki ois jaksaneet.
Nyt sun on vaikea saada huomio riitämään kaikille, sitähän ne kaksosetkin varmaan oireilee.
Saisiötko enemmän apua lastenhoitoon? Tutuilta, suväulta, varamummolta esim.seurakunnasta tai Martoista? Kysy kaikki mahdolliset avut mitä paikkakunnallanne voi saada. Ja menkään joskus miehen kanssa kaksikin jonnekin, vaik syömään, leffaan jne.
Ja tosiaan, nyt ei enää kannata hankkia enempää lapsia! Vaan antaa kaikki rakkaus ja aika näilleolemassaoleville!
Myös tarvisit jonkun oman hetken, harrastuksen.
Ei kukaan jaksa vuositolkulla pelkkää lapsenhoitoa.
Haluatko vielä hoitaa lapsia itse vai mennä töihin? Mietipä se. Vain itse tiedät oikeat vastaukset.
Muista että ihan tavallinen arki on arvokasta, palapelin tekemiset, valmispullat uunniin lämmitykseen jne. Tee jokin asia helpoimman kautta, älä pingota äitinä. Et ehdi varmaan leipoa jne nyt kun ovat noin pieniä. Joten osta valmiina jne.
Ja muista että vastaavalla lapsikatraalla 6lasta, on Angelina Jolielle ja Brad Pittillä vähintään 2 lastenhoitajaa käytössään..
Joten anna itsellesi ansaittua tunnustusta!
Tsemppiä, rakkautta perheeseen ja iloa syksyyn!
Että tosiaan kurjaa kun mies ei tue sinua tarpeeksi. Ehkä töihin on helppo ikäänkuin paeta, moni mies tekee niin kun on pienet lapset ja kotona jatkuva show päällä.
Seksissä ei kyllä tarvi tehdä mitään sellaista mistä ei pidä tai mikä sattuu. Mutta silti voi keksiä kaikkea kivaa ja piristävää.
Oisko hyvä diili että kun mies hankkiii iallaksi lastenhoitajat, monikosssa, meinaan harva pärjää yksin 6n kanssa , paitsi sä supermamma, niin sitten lupaisita jotain extrakivaa seksiinkin. Jotai mistä itsekin tykkäät.
JUTELKAA, se on vanha mutta paras neuvo.
Terv, edellinen tsemppaaja
pyllyä paremminkin.
en usko koko juttua.
olis pitänyt pyllyn panna useimminkin, ei aina pilluun.
Jos nyt kuitenkin etsisit itsellesi työpaikan ja laittaisit lapset hoitoon.
Selkeästi teillä on vaikeuksia, koska olette kehnonlaisia vanhempia. Ammattilaiset voisivat osata paremmin.
Kai ehkäisystä on nyt huolehdittu.