Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikamme ovat kohta 18 v. eivätkä ole osoittaneet kiinnostusta autoja tai ajokortin hankkimista

Vierailija
08.10.2012 |

kohtaan. Tuntuu että kukaan nuori täällä päin ei ole lainkaan kiinnostunut autoista (tai prätkistä tai mopoista) tai ajokortin hankkimisesta. Asumme Hgin kantakaupungissa. Minusta tämä on terve ilmiö ja osoitus nuorten fiksuudesta.

Mitens teilläpäin: kertokaa onko 16-17 v. nuorilla kovaa kiihkoa saada ajokortti ja auto, kertokaa myös mistä päin Suomea olette ja miten suhtaudutte nuoren autoinnostukseen tai siihen että auto ei kiinnosta.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kortittomat on yleensä niitä pahimpia pummeja. Vähän väliä pitäisi olla kuskaamassa jos vaikka minne. Kaikkien isompien tavaroideen kuljetukseen vingutaan apua. Puhettakaan pidemmistä reissuista esim. mökille. Se on helppo itse kitata keppanaa meno ja tulomatkat kun joku muu hoitaa ajamisen. Kiitos luojalle omat ystäväni omistavat niin kortit kuin autotkin, niin ei tarvitse jelppailla lokkeja.

ps. puolet näistä muijista lisäksi todennäkäisesti ajeluttavat ukkoaan ympäri Suomea sen sijaan, että itse viitsisi tehdä asialle jotain. Säälittävää...

Vierailija
42/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta ystävää, joilla ei ole varaa autoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi pahaksi, että nuori ajaisi ajokortin. Auto on sitten eri juttu. Kukapa sitä varmasti tietää missä elämänsä aikana vielä tulee asumaan tai muuten korttia tarvitsemaan.

Sitten jo aikuisena sitä ajokorttia hankkimaan ilman minkäänlaista ajotaitoa ja ehkä vielä vieraassa maassakin... ei fiksu ajatus jättää kortti nyt ajamatta.

Itseä harmitti aikoinaan etten ottanut ilmaiseksi ja ilman koetta sitä pikku-E:tä.

Miksi pitäisi alkaa syömään lihaa vaikkapa Belgiassa. Miksi se harmittaisi, jos ei olisi aloittanut lihansyöntiä jo Suomessa?

En ymmärrä sinua. Oletat kuin autokortti olisi joku asia jota ilman ei kykene elämään.

Vierailija
44/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselen halveksuvasti yksinautoilijoita aamuisin.

Niin moni kaasuttelee polttoainetta ilmaan itsensä vuoksi. Ilokseni huomaan muutamia kuskeja, jotka ovat hyödyntäneet koko ajoneuvon matkustajilla.

Eniten halveksun yksinäisiä kuskeja viiden hengen autoissa. Tulee vain sellainen mielihalu sylkeä ajoneuvoa päin.

Meillä pääkaupunkiseudulla ei muutenkaan katsella autoilijoita hyvällä.

Helsinki on vihreiden aluetta.

Vierailija
45/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden puolella sais nyt vielä pysyvän kortin eikä olis sitä kolmatta ajokoetta. Väitän että se on harhaa ettei kaupungissa tarvitse autoa ja ajokorttia. Sitä on vain sitten aina kavereiden riesana pummimassa kyytiä milloin mihinkin.

Itse olen toimittaja, ja kun olen mukana rekrytoimassa toimitukseemme uusia tyyppejä, se ajokortti painaa aika paljon. Ei täällä ruveta makselemaan taksimatkoja viikottain, kun pitäisi päästä juttukeikoille nopeasti, ja julkisilla tahkoaminen veisi vaikkapa pari tuntia työajasta ekstraa.

Se ajokortti on myös kohtalaisen iso taloudellinen satsaus, ei monella nuorella opiskelijalla tai juuri opintonsa päättäneellä ole siihen varaa, jos vaikka työpaikalla sitä tarvitsisikin. Eli sille, jonka lapset epäilivät etteivät korttia tarvitsisi, ehkä ei, mutta saattaa olla että tarvitseekin.

Jokaisella tulisi olla mahdollisuus olla autoton ja autottomille sama arvo, kuin autollisille!

.viher

Vierailija
46/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselen halveksuvasti yksinautoilijoita aamuisin.

Niin moni kaasuttelee polttoainetta ilmaan itsensä vuoksi. Ilokseni huomaan muutamia kuskeja, jotka ovat hyödyntäneet koko ajoneuvon matkustajilla.

Eniten halveksun yksinäisiä kuskeja viiden hengen autoissa. Tulee vain sellainen mielihalu sylkeä ajoneuvoa päin.

Meillä pääkaupunkiseudulla ei muutenkaan katsella autoilijoita hyvällä.

Helsinki on vihreiden aluetta.

hippien mielipiteet eivät paljoa paina.

Minä liikun urheiluautollani missä lystään ja sillä hyvä.

Vierailija
47/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vielä perusteli ajokortittomuutta fiksuudella :DD

Yhtä fiksua on Kiinan yhden lapsen politiikka.

Myös kasvissyönti on fiksua.

Ihan perustellusti fiksuja päätöksiä ihmiskunnan eduksi.

Autoilija ei ajattele fiksusti tekojaan.

Vierailija
48/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hippien mielipiteet eivät paljoa paina.

Minä liikun urheiluautollani missä lystään ja sillä hyvä.

Liiku vain. Mikäli näen että rikot sääntöjä niin huonosti käy. (Lataan puhelimen akkuja aurinkokennolla)

Vierailija
49/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvapa tietää miksi autoilu kaupungeissa on niin kaoottista ja miksi kävely on niin paljon kätevämpi tapa liikkua kaupungissa. Eikä ainoastaan kätevämpi vaan myös nopeampi tapa.

Monesti autoilija ei ota huomioon pysäköintiin vievää aikaa. On täysin turhaa saastuttamista ja polttoaineen tuhluuta tuo yksilöautoilu.

Polttoainetta pitäisi säästää maanviljelykseen. Pian polttoainetta ei ole niin mitäs sitten. Mistä me maalaiset teille leivän teemme.

Hipit on tavallaan oikeassa. Kuunnelkaahan niitä.

-Keskustaa äänestävä ja hippejä symppaava maalainen

Vierailija
50/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ne lapsenne autokouluun! Helsingin keskustassa asuva nuori ei tarvitse omaa autoa, mutta elämäntilanteet ja asuinpaikat muuttuvat. On paljon isompi kynnys hankkia ajokortti myöhemmin.

Helsingin keskustassa varttuneella miehelläni ei ole ajokorttia ja olen kironnut asiaa raskaasti monta kertaa. Meillä on kolme lasta joita kuskataan harrastuksiin sekä mökki. Puhumattakaan pikkulapsivaiheesta. Helpottaisi kummasti jos toinenki vanhemmista voisi edes joskus ajaa.

Vanhempana kynnys ajokortin ajamiseen on paljon isompi. Autokoulussa muut ovat 17 vuotiaita joten siellä tuntee kolmekymppinen itsensä tosi vanhaksi. Kokematonta kuskia voi pelottaa ottaa omat lapset kyytiin. Parempi että olisi hankkinut perustaidon nuorempana.

nimim. autokoulu pakolliseksi kaikille 18 vuotiaille!

Vierailija
51/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa liioitellaan ihan hirveästi. Autokoulun käyminen ei ole mikään iso juttu. Sen voi suorittaa oikein helposti vanhemmallakin iällä.

Laittakaa ne lapsenne autokouluun! Helsingin keskustassa asuva nuori ei tarvitse omaa autoa, mutta elämäntilanteet ja asuinpaikat muuttuvat. On paljon isompi kynnys hankkia ajokortti myöhemmin.

Helsingin keskustassa varttuneella miehelläni ei ole ajokorttia ja olen kironnut asiaa raskaasti monta kertaa. Meillä on kolme lasta joita kuskataan harrastuksiin sekä mökki. Puhumattakaan pikkulapsivaiheesta. Helpottaisi kummasti jos toinenki vanhemmista voisi edes joskus ajaa.

Vanhempana kynnys ajokortin ajamiseen on paljon isompi. Autokoulussa muut ovat 17 vuotiaita joten siellä tuntee kolmekymppinen itsensä tosi vanhaksi. Kokematonta kuskia voi pelottaa ottaa omat lapset kyytiin. Parempi että olisi hankkinut perustaidon nuorempana.

Vierailija
52/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi rahaa autoon ja kaikkiin autoilun kuluihin?

Pelkästään auton hankinta maksaa muutaman tuhat euroa ja lisäksi vakuutukset, bensiinit yms.

Suurin osa aikuisista, ainakin työssäkäyvistä, pystyy sen ajokortin itse maksamaan. Ja voihan se aikuinen ajatella miten paljon on rahaa säästynyt verrattuna niihin jotka ovat ajelleet autolla 18-vuotiaasta asti.

Tämän vuoden puolella sais nyt vielä pysyvän kortin eikä olis sitä kolmatta ajokoetta. Väitän että se on harhaa ettei kaupungissa tarvitse autoa ja ajokorttia. Sitä on vain sitten aina kavereiden riesana pummimassa kyytiä milloin mihinkin.

Itse olen toimittaja, ja kun olen mukana rekrytoimassa toimitukseemme uusia tyyppejä, se ajokortti painaa aika paljon. Ei täällä ruveta makselemaan taksimatkoja viikottain, kun pitäisi päästä juttukeikoille nopeasti, ja julkisilla tahkoaminen veisi vaikkapa pari tuntia työajasta ekstraa.

Se ajokortti on myös kohtalaisen iso taloudellinen satsaus, ei monella nuorella opiskelijalla tai juuri opintonsa päättäneellä ole siihen varaa, jos vaikka työpaikalla sitä tarvitsisikin. Eli sille, jonka lapset epäilivät etteivät korttia tarvitsisi, ehkä ei, mutta saattaa olla että tarvitseekin.

Vierailija
53/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minun todellinen kokemus. Mikään ei ole liiottelua vaan aivan tosielämää, valitettavasti. Käytännön esimerkkejä on paljon lisää ja vaikka muille jakaa.

Hankkikaa se ajokortti.

Tässä ketjussa liioitellaan ihan hirveästi. Autokoulun käyminen ei ole mikään iso juttu. Sen voi suorittaa oikein helposti vanhemmallakin iällä.

Vierailija
54/56 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa se ajokortti

Ei riitä säästöt.

Liian kallis. Ei näillä palkoilla.

Ikävä kierre => ei saa töitä, kun ei ole korttia.

Työttömänä ei ole varaa säästää korttiin.

-äiti ja isä ei betaalannut

Vierailija
55/56 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä kiinnosti tytöt, kuvataide, kirjallisuus ja kukka-asetelmat.

Vierailija
56/56 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet muutkin kaverit (myös pojat) hankkineet vasta, kun ovat joutuneet muuttamaan perheen lisääntyessä johonkin helvetin Espooseen (jouduin itsekin:)), missä ei ilman autoa tule toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi