magneettikorut, kokemuksia?
Kiinnostaa toimiiko ne oikeasti...
Itsellä ollut pitemmän aikaa selkä tosi kipeä. Jostaki luin, että auttaisi selkäkipuun. Hieman skeptinen olen. Onko jollaki kokemusta?
Kommentit (30)
Ihminen on jatkuvasti maan magneettikentässä, joka on todella voimakas.
Magneettikorun tehoa voi kuvata sillä, että olet mökillä saunassa ja sitten sytytät kynttilän palamaan saunan kauimmaiseen nurkkaan.
Eli teho perustuu ainostaan plasebo efektiin. Eli osalla ihmisistä, jotka uskovayt jonkin asian auttavan kipuun kipu helpottuu, vaikka asia johon uskot ei vaikuta mitenkään.
Skeptinen kirjoitti:
Joku kommentoi, että magneettitutkimukset parantaisivat kaikki sairaudet, jos magneettikorut auttaisivat. Magneettilaitteessa toimintaperiaate on eri kuin näissä magneettikoruissa. Magneettilaitteessa magneetti muodostuu jotenkin sähköstä(älkää vain kysykö miten) ja koruissa magneetti on toisenlainen.
Itse olen hyvin herkkä ja ollessani magneettitutkimuksessa(kaularanka) tunsin magneettisäteet, kun ne tuli pystysuorasti. Oli kuulkaa aika pelottava tunne. Minulla myös puhkesi iso munasarjakystä alavatsan magneettitutkimuksessa.
Itse ostin krooniseen kipuun magneettirannerenkaan. Jostain syystä olen nyt huomannut, etten ole niin kipeä kuin aikaisemmin.
Olin ajatellut, että nämä on humpuukia, mutta epätoivoinen kun olen (jo 1,5vuotta kipeä ja mikään ei tunnu auttavan), niin kokeilen kaikkea. Ostin sitten messuilta rannerenkaan mietteellä "tuskin auttaa, mutta onneksi on nätti koru). Taidanpa tilata sellaisen sydämen vielä.
Sähkömagneetin ja kestomagneetin magneettikentässä ei ole fysiikan tai biologian kannalta mitään eroa.
Eikä kestomagneeteilla voida hoitaa mitään sairautta.
Minä olen äärimmäisen skeptinen ihminen. Hiljattain kärsin niin kovista selkäkivuista, että ajattelin, että kokeillaan nyt kaikkea, kun tuttu sattuu olemaan tuotteiden myyjä ja sain lainaksi.
En tiedä auttoiko selkäkipuun, koska sain monenmoista hoitoa silloin.
Mutta ihastuin kauniiseen rannekoruun ja ajattelin kuten joku muukin täällä, että saanpahan kauniin korun, ei siinä mitään häviä (paitsi euroja). Ostin sitten myös nilkkaketjun (koska tykkään käyttää nilkkakoruja) ja magneettilukon ihan pelkästään käytännöllisyyden vuoksi, kun ei tarvitse räpeltää pikkuisia kaulaketjun lukkoja auki.
Olen käyttänyt koruja nyt kuukauden uskomatta niihin ollenkaan. Mutta jostain syystä minulla ei tänä aikana ole kertaakaan ollut päänsärkyä (viikottainen vihollinen) ja paras kaikesta: nilkat eivät ole iltaisin niin turvonneet kuin aiemmin; sanotaanko, että puolet vähemmän. Muuten en ole elämäntapojani muuttanut mitenkään.
Eli uskoako tässä sitten vai ei?
Antaahan lääketiedekin magneettishokkeja aivoihin vakavasti masentuneilla.
Joku kommentoi, että magneettitutkimukset parantaisivat kaikki sairaudet, jos magneettikorut auttaisivat. Magneettilaitteessa toimintaperiaate on eri kuin näissä magneettikoruissa. Magneettilaitteessa magneetti muodostuu jotenkin sähköstä(älkää vain kysykö miten) ja koruissa magneetti on toisenlainen.
Itse olen hyvin herkkä ja ollessani magneettitutkimuksessa(kaularanka) tunsin magneettisäteet, kun ne tuli pystysuorasti. Oli kuulkaa aika pelottava tunne. Minulla myös puhkesi iso munasarjakystä alavatsan magneettitutkimuksessa.
Itse ostin krooniseen kipuun magneettirannerenkaan. Jostain syystä olen nyt huomannut, etten ole niin kipeä kuin aikaisemmin.
Olin ajatellut, että nämä on humpuukia, mutta epätoivoinen kun olen (jo 1,5vuotta kipeä ja mikään ei tunnu auttavan), niin kokeilen kaikkea. Ostin sitten messuilta rannerenkaan mietteellä "tuskin auttaa, mutta onneksi on nätti koru). Taidanpa tilata sellaisen sydämen vielä.