Anoppi osti vaunut
Voi että itkettää ja suututtaa. Anoppi osti meille vaunut yllätyksenä. Olin katsonut eräitä vaunuja, jotka olivat väriltään minun silmään sopivat.
Nyt anoppi oli ostanut samanmerkkiset, mutta ei väriset. Miehen sisko oli kertonut, minkä merkkiset vaunut haluamme ja anoppi luuli tehneensä muka hienonkin teon kun osti uudet vaunut.'
Miksi hänen piti pilata tämäkin meiltä. Olisin halunnut itse ostaa ensimäiset vaunut. Mutta nyt tuntuu, että anoppi on aviovuoteessamme kolmantena määräänässä tahdin kun tunkeutui näin herkkään asiaan.
Olisi mieluummin vaikka antanut rahan ja antanut minun ostaa vaunut.
Kommentit (8)
liikkeessä kysymässä, että voisiko ne vaihtaa. Mä ymmärrän kyllä ap:ta aika hyvin. Ne esikoisen vaunut on aika tärkeät. Asioista himmenee hohto ajan kanssa, mutta esikoisen vaunut taitaa aika usealle olla tärkeä asia, minullekin. Nyt olisi ihan sama mitkä kärrit on alla, mutta ei ollut aikanaan.
Miten monet vaunut anoppi vuodessa oikein ehtii ostamaan? Ja aina samalla tavalla, malli oikea, väri väärä tai päinvastoin.
Olen vienyt viestin tulevien anoppien yhteistyöryhmälle ja tulemme yhdessä päättämään, että poikien perheille ei anneta mitään apua, ei pyydettynä eikä etenkään pyytämättä.
Luulis kyllä, että kuittia vastaan voi vaihtaa vaunut toisen värisiin jos ei lahjavaunut kelpaa.
Tosin tuo aviovuodejuttu paljasti tämän provoksi.
En minäkään tykkää siitä, että noin isoja asioita ostetaan kyselemättä, mutta joku roti nyt sentään.
Vai sai prinsessa vääränväriset vaunut? Hui kamalaa, vauvasi saa varmaan myös nyt ikuiset traumat vääränvärisissä vaunuissa nukkumisesta!
Itse olisin kiitollinen uusista ilmaisista vaunuista. Ovatko raskaushormonit sekoittaneet pääsi? Hyvää se anoppi tarkoitti, mutta uskoisin että kuittia vastaan vaunujen värinkin voi vaihtaa.
Ei hyvää päivää taas!
Minunkin mummuni osti kuopuksellemme uudet vaunut, olin kyllä mukana valkkaamassa, mutta tarjoukseen ei kuulunut suosikkiväriäni, joten otin sitten toista väriä. Ja ihan hyvät vaunut sain silti... Eipä olisi tullut mieleen alkaa vaatia mummua maksamaan vielä enemmän että olisin saanut oikeanväriset.
Ymmärrän pettymyksesi. Entä jos menet liikkeeseen vaihtamaan vaunut mieleiseesi kuosiin?
Anoppi huomaa sitten aikanaan että tavallaan teki oikein, mutta voisi jatkossa muistaa sinunkin mielipiteen.
En olisi minäkään tykännyt, jos joku olisi ostanut vaunut meidän puolesta, varsinkin jos ne oli ihan väärät!
Mulle vaunut ja turvakaukalo olivat ne yhdet tärkeimmät asiat mitkä halusin hommata itse sellaiset, jotka olivat itselleni mieleiset.
Mun mielestä hyviin tapoihin kuuluu kysyä noin suuressa asiassa lahjan saajan mielipidettä asiasta! Uutena ostetut vaunut kun ovat aika hintavia, joten kyllä ne pitää olla sellaiset, että saaja niistä oikeasti tykkää!
Mun mielestä sulla on oikeus pahoittaa mielesi ja sanoa jopa asiasta. Olisko mitään mahdollista, että ne anopin ostamat vaunut vaihdetaan siihen sun haluamaasi väriin? Kai hänellä kuitti on tallella? Näin molemmat saisi mitä haluaa; anoppi sai ostaa vaunut ja sä saat sellaiset kuin halusit?
Aivan ! Tätä itsekin olen monta kertaa ihmetellyt: miksi pitää mennä vain suoraan ostamaan, miksi ei voida kysyä ETUKÄTEEN, mitä itse olemme ajatelleet tai mitä tarvitsemme.
Kiitollisia olemme kaikesta. Mutta välillä ottaa NIIN pannuun. Esim. silloin kun piti mennä ostamaan minulta kysymättä ne myrkynvihreät kalliit verhot, joita en voinut sietää. Samalla hinnalla olisimme saaneet uudet kivat verhot koko taloon ! Uskomatonta.
Tapauksia ollut lukuisia niin sisustuspuolella kuin lasten tavaroissa. Nyt V-I-H-D-O-I-N opittu ensin varmistamaan, "Onhan tämä OK? Eihän teillä vielä ole tätä?" No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.