Mulla on kierukka ollut jo yli puoli vuotta yli ajan.
Siis hormonikierukka olisi pitänyt vaihtaa viime maaliskuussa, mutta ei ole ollut rahaa. Vieläkö se mahtaa ehkäistä? Seksiä en ole saanut kovinkaan usein, mutta sen vähäisenkin määrän on ehkäissyt.
Kommentit (7)
kun oli ollut 5,5v ja olin ihan kauhuissani että tulen vielä raskaaksi. No lekuri sanoi että nykysuositus on pitää kierukkaa seitsemän vuotta, ehkäisyteho riittää kymmeneksi vuodeksi. Eli tuskin sulla hätää on
olisihan tämän voinut selvittää vaikka yhdellä puhelinsoitolla terveyskeskukseen, mutta halusin tiedustella kokemuksia ensin täältä. Kiitos vastauksista, tuskin ainakaan ihan 30 vuotta odotan ennen kuin vaihdan :)
AP
ellei sille olisi tullut paksusuolen syöpää ja fisteliä (ei kierukasta johtuvia).
t: 3
mut kierukka kuitenkin toimii.
Mulle ei voitu vaihtaa kierukkaa, ja lääkärin ohjeiden mukaan hormonikierukka oli melkein vuoden yliaikaa paikalla.
Mun mutsilla oli sama kierukka 30 vuotta.
No riippuu minkä ajan sä luulet olevan oikea. Joidenkin lääkärien mielestä 5v, joidenkin mielestä 7v. Eli jos sulla on ollu 5,5v, niin eiköhän se toimi edelleen.
Miten äitisi voi? Tuliko kierukasta mitään ongelmia? Minulla on ollut sama kuparikierukka jo 11 vuotta, ja nyt odottelen kutsua joukkoseulontaan. Sen jälkeen vaihdatan sen (jos ei ole jo syöpynyt kiinni).
mitään oireita ei ole ollut.