Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaaduin pyörällä, naamassa kauheat jäljet, APUA!

Vierailija
08.10.2012 |

Asfaltti-ihottumaa, verta ei vuoda mutta hirveästi kudosnestettä. Miten saada nopeasti paranemaan ja ehkäistä ettei tule arpia? :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa kunnolla rasvaaa haavojen päälle ja laittaa side siihen. Vaihtaa side aamula ja illalla. Sekä puhdistaa siinä samalla. Arpi tulee väkisin, mutta häviää ajallaan. Itsellä ollut sama tilanne kun olin n. 15 v . Lensin tangon yli pyörällä ajaessa suoraan asfalttiin ja puolet naaman nahasta lähti. Nykyisin kyvä iho tilalla, mutta poskipäässä on edelleen pieni arpi muistuttamassa tapahtuneesta.:)

tietysti lappu naamassa näyttää oudolta, mutta kumpi on tärkeämpää? estetiikka vai hoito :)

Vierailija
2/4 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulleni kävi samoin kuin sinulle, ja lääkäri neuvoi tuon Bepanthenin käytön. Tätä voidetta saa siis apteekista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aquacell-Ag. Hae apteekista. Käytetään tommoseen kosteaan haavaan kosteana, eli tarvitset myös steriiliä keittosuolaa. Niin kauan kuin haavat erittää, ei saa käyttää kuivia lappuja. Joka päivä suihkuttelet hövelisti. Sitten taas se kostea lappu päälle. Kun kuivuu ruvelle, ei tarvi enää sidosta tai voi käyttää kuivaa sidosta.

Vierailija
4/4 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan pidät huolen siitä, että iho paranee. Aiemmin on jo tullut hyviä vinkkejä.

Sinua varmaankin mietityttää valkoiseksi jäävät arvet, jos oikein ymmärsin. Sen saa helposti hoidettua, tämä menetelmä on toiminut todella monilla, mm. minulla. Sitten kun iho on ihan kokonaan parantunut, niin jos paikalla möllöttää se valkoinen arpi, laita siihen inkivääriä. Käyt siis kaupasta ostamassa tuoretta inkiväärin juurta, peset sen huolellisesti ja leikkaat siitä ohuen siivun tai vaihtoehtoisesti puristat siitä sitä nestettä. Asetat inkiväärisiivun/inkivääristä puristetun nesteen arven päälle, ja jätät siihen. Ei kannata hieroa, painaa tai mitään, jätät vain siihen. Sitten kun neste/inkiväärisiivu kuivuu, voit asettaa tilalle lisää. Voit tehdä tämän kahteenkin kertaan päivässä, mutta tärkeää on se, että teet sen joka päivä. Siis ihan joka päivä.

Minä olin lapsena melkolainen kommeltaja, ja vartalossani on kyllä ollut tosi paljon valkoisia arpia. Suurimmat olivat pikkurillini pituisia, ja minulla oli ihan näkyvillä paikoilla sellaisia sormenpään kokoisia, valkoisia länttejä. Jatkoin arpien inkiväärittelyä muutaman viikon ajan, ja nykyään ne ovat aivan samanvärisiä, kuin muukin ihoni. Joidenkin arpien kohdalla ihossa tietenkin on pientä epätasaisuutta, mutta ei sitä kyllä huomaa, jos ei tiedä, mistä etsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä