Jos Persut kerran on rasistinen puolue, niin miksi
ehdokkaina on maahanmuuttajataustaisia (ja vieläpä naisia)? Tai miksi Persujen tukijoukoissa näkyi eduskuntavaaleissa tummaihoinen mies?
Kommentit (45)
Heitä kuitenkin ON, joten millä logiikalla kukaan maahanmuuttaja menisi ehdokkaaksi, jos kyseessä ihan oikeasti olisi rasistipuolue?
Laita esimerkkejä näistä maahanmuuttajaehdokkaista.
usein väitetty). Vähemmistöön kuuluva ei koskaan voi olla rasisti (tämä ei tosin pidä paikkaansa rasismin määritelmän mukaan)...
Ja en jaksa niitä nyt taas tähän linkitellä, katso ylempää....
Sä olet aloittanut täällä miksimiksioimiksi-ketjun. Linkitä tähän ykslöityinä persujen maahanmuuttajaehdokkaita niin katsotaan millasia ne on.
Rasistisen aloituksen tänne voi tehdä kuka tahansa (vaikkapa vihreä) ja allekirjoittaa sen "persu"?
Kertoo susta paljon ihmisenä että kuvittelet muitten lähtevän tällaiseen. Kenelläkään ei oikeesti ole aikaa eikä kiinnostusta eikä kukaan fiksu ihminen pysty esittämään uskottavasti noin etovia rasisteja kuin mitä täällä pyörii.
Ja edelleen, vaikka joku olisikin seonnut tuollalaillaa päästään, tänne on kirjoitettu 100 000 rasistista aloitusta persuretoriikalla ja 0 sellaista aloitusta jossa persu sanoo toiselle että hei, älä viitsi pilata persujen mainetta rasistisella kirjoittelulla.
siinä onnistumatta (kuten nytkin), ja kumpi meistä tässä ketjussa asiattomampia kommentteja on viljellyt, minä vai sinä?
Usein olen myös yrittänyt sanoa, että kaikki eivät äänestä Perussuomalaisia siksi että se olisi maahanmuuttokriittinen puolue. Itselleni tärkeämpänä pidän Eu-kriittisyyttä...mutta ei siitä sen enempää.
En ole rasisti, enkä ole koskaan ollutkaan. Usein olen myös yrittänyt puolustaa Perussuomalaisten mainetta kuvailemallasi tavalla, kuten monet muutkin. Ymmärrät lukemastasi ilmeisesti vain sen mitä haluat ymmärtää?
Välillä huvittaa joidenkin maaninen usko siihen mitä mediassa sanotaan...
Sä olet aloittanut täällä miksimiksioimiksi-ketjun. Linkitä tähän ykslöityinä persujen maahanmuuttajaehdokkaita niin katsotaan millasia ne on.
hanakasti niitä päätelmiäsi ; )
Usein olen myös yrittänyt puolustaa Perussuomalaisten mainetta kuvailemallasi tavalla.
Itse asiassa täällä on päinvastoin pyydetty persuja selvin sanoin tuomitsemaan rasistiset teot tai lausumat, turhaan.
Voihan sitä puolustaa mutta jos todellisuus ei vastaa puheita niin.... Sitten voi päätyä julistamaan itsensä voittajaksi jos ei saa yhtään vastausta.
http://vaalit.perussuomalaiset.fi/candidate.php?id=1873#Helsinki
http://vaalit.perussuomalaiset.fi/candidate.php?id=1893#Helsinki
http://vaalit.perussuomalaiset.fi/candidate.php?id=1935#Helsinki
http://vaalit.perussuomalaiset.fi/candidate.php?id=1988#Helsinki
http://vaalit.perussuomalaiset.fi/candidate.php?id=1875#Helsinki
Siinä nyt muutama ehdokas, joilla ilmeisesti on maahanmuuttajatausta.
Heitä kuitenkin ON, joten millä logiikalla kukaan maahanmuuttaja menisi ehdokkaaksi, jos kyseessä ihan oikeasti olisi rasistipuolue?
Laita esimerkkejä näistä maahanmuuttajaehdokkaista.
Helsingissä ehdolla Arian Mustafa, 18-vuotias nainen ja muslimi.
Usein olen myös yrittänyt puolustaa Perussuomalaisten mainetta kuvailemallasi tavalla.
Itse asiassa täällä on päinvastoin pyydetty persuja selvin sanoin tuomitsemaan rasistiset teot tai lausumat, turhaan.
"Laitetaan homot, lesbot ja somalit sinne [Ahvenanmaalle] keskenään asumaan ja katsellaan, millainen malliyhteiskunta siitä sitten rakentuu. RKP syyttää meitä perussuomalaisia aina siitä, että me emme ota vähemmistöjä huomioon. Tällä ratkaisulla saataisiin selville se, miten se malliyhteiskunta syntyy ja muotoutuu. Siellä voivat somalit huudella minareetistaan mitä huutelevat, ja me seurataan tätä mallia sitten perässä."
T. TEUKKA
Helsingissä ehdolla Arian Mustafa, 18-vuotias nainen ja muslimi.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/152547-nuori-kurdinainen-houku…
Parasta on iskeä ongelmaan sen syntylähteillä =).
sosiaalitukia väärinkäyttävät henkilöt, oli sitten kyse suomalaisista tai maahanmuuttajista.
pääpersu jumalan armosta, jonka mielipiteet koko puolue jakaa kyselemättä. Not.
ei rasistiset, ns. kunnon persut ei käytä nettiä ollenkaan. Nimittäin kun Teuvo tai joku muu sanoo jotain typerää, kaava menee aina samalla lailla.
Netti räjähtää lausunnoista Hyvä Teuvo! Oikeassahan se Teuvo on! Taas persuja vainotaan! Vaaliuurnilla nähdään!
Sitten puolue kommentoi virallisesti että tämä oli vitsi, ei hyvä, emme tue. Mikä epäsuorasti tarkoittaa sitä, että kaikki ne sadattuhannet keskustelupalstojen Hyvä Teuvo, joor tö määään!!! -viestit eivät ole sitä mitä puolue kannattaa. Aika skitsofrenista meno on joskus. Tavallaan puolue silloin tuomitseee noin 99% persujen kannattajista pelleiksi, jotka ei vitsiä tajua.
pääpersu jumalan armosta, jonka mielipiteet koko puolue jakaa kyselemättä. Not.
ei rasistiset, ns. kunnon persut ei käytä nettiä ollenkaan. Nimittäin kun Teuvo tai joku muu sanoo jotain typerää, kaava menee aina samalla lailla.
Netti räjähtää lausunnoista Hyvä Teuvo! Oikeassahan se Teuvo on! Taas persuja vainotaan! Vaaliuurnilla nähdään!
Sitten puolue kommentoi virallisesti että tämä oli vitsi, ei hyvä, emme tue. Mikä epäsuorasti tarkoittaa sitä, että kaikki ne sadattuhannet keskustelupalstojen Hyvä Teuvo, joor tö määään!!! -viestit eivät ole sitä mitä puolue kannattaa. Aika skitsofrenista meno on joskus. Tavallaan puolue silloin tuomitseee noin 99% persujen kannattajista pelleiksi, jotka ei vitsiä tajua.
Ihan tilastokin jostain löysit, 99% puolueen kannattajista ovat samalla kannalla kuin Hakkarainen?
Olisiko kuitenkin niin että näet mitä haluat nähdä, koska se vahvistaa omia ennakkoluulojasi? Sinähän ajattelet oikeastaan samalla kaavalla kuin rasisti. Rasisti näkee vain ne kaikki negatiiviset uutiset maahanmuuttajista, raiskaukset ja pahoinpitelyt, ja vahvistaa niitä lukemalla omia ennakkoluulojaan.
SUURIN osa maahanmuuttajista ei raiskaa eikä pahoinpitele. Suurin osa persuistakaan ei kirjoittele älyttömyyksiä netissä.
Oli meillä uskonnonopettajana ja lateli aivan ihmeellistä tekstiä juutalaisista joiden pahuudesta raamattu sanoi tätä ja tuota. Onneksi äijä sai aika pian lähteä.
maahanmuuttaja, tummaihoinen, muslimi, tai minkä tahansa vähemmistöryhmän edustaja EI VOI KOSKAAN OLLA RASISTI. Ei vain voi. PISTE. Rasismi on vain suomalainen ilmiö, vain suomalaiset ovat rasisteja.
Suurin osa persuistakaan ei kirjoittele älyttömyyksiä netissä.
miten persut jakaantuu mielenkiintoisesti netissä kirjoitteleviin vääränlaisiin persuihin ja nettiä käyttämättömiin oikeanlaisiin persuihin.
Hirvisaari tuomittiin joulukuussa 2011 Kouvolan hovioikeudessa kiihottamisesta kansanryhmää vastaan 25 päiväsakkoon Uusisuomi.fi -sivustolla julkaistusta kirjoituksesta "Kikkarapäälle kuonoon"
Jussi Halla-Aho
Halla-ahon mukaan tähän taisteluun kiihotetaan myös moskeijoissa.[42] Hänen mukaansa muslimeilla on, toisin kuin länsimaalaisilla, voimaa kunnioittava kulttuuri ja ”tribalistisessa kulttuurissa opittu käsitys siitä, että oman ryhmän ulkopuolella kaikki ovat eläimiä tai eivät ainakaan yhtä hyviä kuin me”.[3][43] Hän on myös sanonut islamin olevan afrikkalaisten luonnonuskontojen sekä menneiden aikojen juutalaisuuden ja katolilaisuuden tavoin ”genitaaliuskonto”, jossa ”älyllinen fabriikki kietoutuu pimpin, pippelin tai tissien ympärill
Perussuomalaisten kuntavaalien ehdokaslistalta viime metreillä tiputettu Tiina Arlin on eronnut puolueesta.
–?Olen pettynyt selkään puukottamiseen, jota erityisesti Vantaan perussuomalaisissa on tehty jo pidemmän aikaa, erostaan puoluejohdolle tänään maanantaina ilmoittanut Arlin huomauttaa.
Arlin pudotettiin Vantaan perussuomalaisten kuntavaaliehdokkaiden listalta vain hetkeä ennen listojen jättämistä keskusvaalilautakunnalle. Syyksi ilmoitettiin puolueen vastainen toiminta.
Arlinin riitautti irtisanomisensa perussuomalaisten kansanedustaja Reijo Hongiston eduskunta-avustajan tehtävistä. Vastaajana on eduskunnan kanslia.
–?En ole saanut tässä irtisanomisasiassakaan minkäänlaista tukea puoluejohdolta. Kun olin yhteydessä (Timo) Soiniin, hän ei suostunut ottamaan asiaan mitään kantaa, Arlin suree.
Keväällä 2009 perussuomalaisen puolueen jäseneksi liittynyt Arlin pyrki myös puolueen eduskuntavaaliehdokkaaksi viime vuonna. Silloinkin hän jäi ilman ehdokaspaikkaa.
–?Mutta tein rutkasti töitä ehdolle päässeiden hyväksi, ja saimme Vantaalta läpi kolme edustajaa.
Arlin sanoo etsivänsä nyt kaikessa rauhassa uutta poliittista kotia itselleen.
–?Olen Eu-kriittinen, joten se rajaa mahdollisuuksia jonkin verran. Nyt täytyy tutkiskella eri vaihtoehtoja.
Olen vain utelias tietämään, miten tämä selitetään.
Miten itse selität sen, että sinulle rasismi on jotain vain suomalaissyntyisiin liitettävä ajattelutapa?
Valitettavasti kapeakatseisuutta, rasismia ja muita varsin negatiivisia piirteitä ilmenee ihan yhtä lailla ulkomaalaisissa, suomalaisissa kuin maahanmuuttajissa.
Kertoo susta paljon ihmisenä että kuvittelet muitten lähtevän tällaiseen. Kenelläkään ei oikeesti ole aikaa eikä kiinnostusta eikä kukaan fiksu ihminen pysty esittämään uskottavasti noin etovia rasisteja kuin mitä täällä pyörii.
Ja edelleen, vaikka joku olisikin seonnut tuollalaillaa päästään, tänne on kirjoitettu 100 000 rasistista aloitusta persuretoriikalla ja 0 sellaista aloitusta jossa persu sanoo toiselle että hei, älä viitsi pilata persujen mainetta rasistisella kirjoittelulla.