Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon maksaa koiran hoidosta?

Vierailija
08.10.2012 |

koira pitäisi saada siis hoitoon kahden ja puolen päivän ajaksi. Eräs tuttavani olisi ottamassa, mutta pyytää mielestäni aika kohtuutonta summaa.

Tuttavani haluaisi tästä parista päivästä siis 80 euroa, hän laski tuohon summaan päiväpalkkaisen korvauksen, siivous ja vesikulut sekä korvauksen kolmesta lenkistä päivästä, koska hän menettää tässä omaa aikaansa.

Koiran ruuat maksan minä.

Onko tää ihan kohtuutonta? Pitäisikö etsiä toinen hoitaja. Koira on siis isokokoinen saksanpaimenkoira (nuori)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole ollut tapana maksaa/saada rahaa lasten eikä eläinten hoidosta.

Toisaalta jos sinä kysyt hintaa ja joku sen sulle antaa niin ei siinä ole nokankoputtamista. Maksat tai etsit toisen (halvemman) hoitajan

Vierailija
2/29 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten en ainakaan itse hommaan ryhtyisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorokausihinta on 30e.

Tuollainen epävirallinen hoito, ok hinta olisi n. 20e/vrk.

Vierailija
4/29 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran pito ei ole halpaa.

Jos olisi pieni sylikoira, joka tyyttyisi satunnaisesti vähempään liikuntaan, maksu voisi olla 30 euroa.

Vierailija
5/29 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pyytäisin 500 €.

Vierailija
6/29 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran pito ei ole halpaa.

Jos olisi pieni sylikoira, joka tyyttyisi satunnaisesti vähempään liikuntaan, maksu voisi olla 30 euroa.

Vierailija
7/29 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ihan alkuun. 20-kiloinen koira juo päivässä n. 10 litraa vettä. Vesi maksaa.

Siivousaineet maksavat, lisäksi joutuisin viemään kaikki mattoni pesulaan koiran jälkeen. Pyykinpesuaineet + vesi maksaa taas, sillä joudun pyykkäämään vaatteet ja vuodevaatteet koiran takia.

Koiranruoka maksaa myös tosi paljon.

Päiväpalkkana pyytäisin minimissään 25 euroa/päivä, kyseessä on kuitenkin 24tunnin päivätyö.

Vierailija
8/29 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

söisi omia eväitään omista astioistaan. Juomavesi ei maksaisi nimeksikään. Kuaratassujen ym pesuvesikin olisi edullista.

Mutta... saksanpaimenkoiran kynnet voivat raapia koirattoman kodin parkettia ikävästi. Karvaa ja hilsettäkin irtoaisi enemmän. En veisi koiraa kodinhoitohuonetta pidemmälle.

Sitten joutuisin vahtimaan, että viihtyy. Lenkeillä saisin varoa, ettei kiskoisi nivelsiteitäni rikki tai minua nurin. Hyvin koulutettu vanhempi saksanpaienkoira olisi helpompi kuin tämä nuori. 80 eutroa olisi minimikorvaus vaivannäöstäni, kun en kuitenkaan valitsisisi itselleni tämän rotuista koiraa...

Pienen koiran kanssa olisi ihan leppoisaa:)

Vierailija
9/29 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viemässä omaa koiraamme hoitoon valvottuun koirahoitolaan, jossa ollut jo useamman kerran, siis tuttu paikka. Koira viihtyy siellä, 3 pitkää lenkkiä päivässä ja lisäksi aktivointia. Hinta on 20€/yö. Omat ruoat kyllä vien koiralle, kun on aika nirso. Oma koiramme ei ole saksanpaimenkoira, mutta samaa kokoluokkaa.

Vierailija
10/29 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ihan alkuun. 20-kiloinen koira juo päivässä n. 10 litraa vettä. Vesi maksaa.

Siivousaineet maksavat, lisäksi joutuisin viemään kaikki mattoni pesulaan koiran jälkeen. Pyykinpesuaineet + vesi maksaa taas, sillä joudun pyykkäämään vaatteet ja vuodevaatteet koiran takia.

Päiväpalkkana pyytäisin minimissään 25 euroa/päivä, kyseessä on kuitenkin 24tunnin päivätyö.

ihmiselle joka väittää sakemannin kuovan 10 litraa vettä päivässä. Tällainen ihminen voi tappaa koiran tietämättään kun ei tunnista sairasta koiraa joka juo liikaa.

Vierailija
11/29 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma koirani on yli 40kg eikä todellakaan juo lähellekään 20l päivässä, tarkempi määrä lienee muutama litra.

Miksi ihmeessä et ota mattoja pois koiravierailun ajaksi?

Toisekseen ei koira kyllä mattoja likasta, karvat saa pois imurilla.

Vuodevaatteiden pyykkäys koiran takia? Miksi ihmeessä? Vai ajattelitko ottaa sen hoitokoiran sänkyyn?

Kyllä koiraperheessä riittää normaali vuodevaatteiden vaihtoväli, ei ne koirat lakanoita sotke (elleivät sitten nuku sängyssä, mutta vink vink koiran ei tarvitse nukkua sängyssä).

24h tunnin työ? Koira nukkuu suurimman osan päivästä, miten ihmeessä näet sen 24h työnä?

Vierailija
12/29 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallista tosiaan on, jos kotioloissa hoitaa. Ammattilaisen käsissä maksaa 40 € / päivä (http://www.koirapaivakoti.fi/)..

Vierailija
13/29 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan tyttären kaverille 10€ päivässä meidän koiran satunnaisesta hoidosta. Ei haluaisi mitään mutta en ihan ilmaiseksikaan hoidata.

Vierailija
14/29 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran veden tarve on kylläkin 1/2 dl/kg/vuorokausi. Eli 20 kiloinen tarvitsee vettä vuorokaudessa yhden litran.

Vierailija
15/29 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyse lienee todellaki tuttavasta, ei ystävästä!

Ystävä ei ikinä pyytäisi tuollaisia summia!

Vierailija
16/29 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, jos annat koiran koulutetun koirahoitajan huomaan, hinta on tosiaan jotain 40 per vrk. Koulutetulla tarkoitan esim. dogsitter-kurssin käynyttä, en ammattitutkinnon suorittanutta eläintenhoitajaa.

Vaikka se lemmikki on omistajalleen rakas, muille se on työtä. Jostain syystä ihmiset kuvittelevat että koirasta ei ole juurikaan vaivaa tai sen hoito on vaan ilo ja tuttavia voi surutta juoksuttaa orjapalkalla tai jopa palkatta koirankusettajina ja hoitajina.

Koira ei nuku suurinta osaa päivästä, ainakaan terve ja aktiivinen koira, ja vaikka nukkuisikin, vastuu siitä, sen ruokailuista ja ulkoiluttamisesta on läsnä ja hoitaja joutuu aikatauluttamaan oman elämänsä koiran mukaan. Tähän vuodenaikaan koira tuo myös kasapäin kuraa sisälle ja sen joutuu joka kerta pesemään (ainakin tassut). Sen kakat joutuu keräämään, ja jos sille tulee vaikka ripuli, kämpän saa tosiaan kuurata perusteellisesti. Koirasta irtoaa karvaa ja iso koira sisätiloissa on aika häiritsevä tekijä sellaiselle jolla ei koiraa ole.

Eri asia jos kyseessä on ystävä jota voit vastavuoroisesti auttaa jollain tavalla. Mutta koirasta tosiaan ON vaivaa sellaiselle joka ei ole sitä koiraa hankkinut. Mikähän siinä on että ihmiset hankkivat elukoita eivätkä ole valmiita maksamaan siitä että joku huolehtii heidän hankinnoistaan. En tuuppaisi lapsianikaan jonkun toisen harteille kahdeksi päiväksi maksamatta siitä HYVIN.

Vierailija
17/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan miettiä haluaako sitä koiraa laisinkaan ottaa hoitoon jos pitää taksana koirahoitoloiden maksuja. Oon itse hoitamassa kahta koiraa,18 kg ja 30 kg uroksia heidän kotonaan. Kotonakin minulla on ollut monet kerrat koiria eikä nuo 'vie mun aikaa tai kaada vararikkoon' kun omat eväät aina mukana. Kahdesti päivässä ruokailu ja kolmesti ulos vähintään,koiran iän kunnon ja vireyden mukaan leikitystä. 10€ päivä on minusta kohtuullinen hinta,sekä mahdolliset matkakulut. Terkkusin minä&pojat

Vierailija
18/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintapyyntö on törkeä. Onko henkilöllä edes osaamista ison koiran käsittelyyn. Vie koirasi hoitolaan ammattilaiselle, pääset puolta halvemmalla.

Vierailija
19/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa oli eläinhoitolassa 12 €/vrk hintaan. Kissan hoito on helpompaa, ei ulkolenkityksiä.

Vierailija
20/29 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohtuutonta ainakin kiltistä koirasta, jota on pakko vain syöttää ja lenkittää. Minä ottaisin ilmaiseksi (omistaja tuo koiran mukana sen ruuat ja tarvikkeet), ja odottaisin tuliaisiksi vaikka jotain viinipulloa, suklaata tai konjakkia.

Eri asia sitten, jos olisi hankala koira ja omistaja vaatisi vaikka harrastuksissa ja näyttelyssä käymistä.

Ammattilaisille kun jätettiin koira, niin kustansi 30 euroa vuorokaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän