Onko kukaan maksanut itseään ulos rivitaloyhtiön pihatalkoista yms. töistä?
Mietin kun me ei millään jaksettaisi varsinkaan näin syksyisin tätä lehtiurakkaa ja talvella lumikaaosta, et mitäköhän sitä kehtaisi tarjota taloyhtiölle "korvauksena", jos itse ei enää osallistu töihin? Kesäisin kyllä ihan mieluusti nurmikot ajellaan.
Olemme ehdottaneet pariin otteeseen, että ottaisimme taloyhtiöön huoltofirman, mutta muut osakkaat tuntuvat olevan niin pihejä etteivät raaski... Mutta ei mun mielestä sitten toisaalta yhtä perhettä voida pakottaakaan noihin töihin, jos aikaa ja energiaa ei ole; me mieluusti maksaisimme ulkopuoliselle. Olisiko 100/kk teistä sopiva summa kompensaatiota? Jos maksaisimme sitä vaikka puolen vuoden ajan joka vuosi, niin se tekisi jo 600 e pienen taloyhtiön (kuusi asuntoa) budjettiin vuodessa. Mitä mieltä? Vielä emme ole mitään aikeistamme kertoneet, mutta tuollaista summaa mietimme.
Meillä on selkeästi jaettu talonmiesvuorot. Ihan sama hoitaako sillä ajalla ruohonleikkuun ja lumenluonnin maksettu henkilö vai te itse.
Mutta mun mielestä teidän täytyy itse tilata se työmies ja maksaa sille suoraan, ei taloyhtille.