Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnittelut käsilaukusta?!?

Vierailija
08.10.2012 |

Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota siihen kuinka monen blogin kommettibokseissa onnitellaan kun bloggaaja on ostanut uuden käsilaukun? Mulle on oikeesti ihan sama millä rahalla ihmiset laukkujaan ostaa jne, kyse ei siis ole siitä että olisin kateellinen, itseltä löytyy samoja laukkuja. Mutta jotenkin pistää silmään nuo onnittelut uudesta laukusta. Yleensä ihmisiä onnitellaan työpaikasta, opintojen päättämisestä tai muista oikeasti tärkeistä asioista. On ihan ok sanoa että onpa laukku tyylikäs tms. mutta tosiaan onnitteleminen uuden laukun hankkimisesta menee musta vähän turhan pitkälle. Tai sitten mä oon vaan turhan nipo.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostat tietyn laukun, ostat tietyn lifestylen, ihan niinkuin ostamalla Applen puhelimen tai muun vimpaimen, ostat pääsyn mac-maailmaan. Tässä on ihan uskonnollisia piirteitä minusta. Samaa uskontoa eli laukkumerkkiä kannattavia ilahduttaa sydänjuuria myöten, kun blogisti valitsee samanlaisen pyrskän kuin itsellä on. Sitten ollaan samaa joukkoa.

Vierailija
2/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin ostosten kutsuminen "laukkuvauvoiksi" sun muiksi hellittelynimiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin henkisiä teinejä, myös materialisteja.

Jos elämässä ei ole sen suurempia onnittelunaiheita, niin kai sitä kannatta iloita ja onnitella vaikka laukusta.

Kyllä muistan, kun muinoin yläasteella toivoteltiin "onnea uudelle puserolle".

Vierailija
4/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen blogeja, mutta ei tulisi mieleenikään onnitella niitä ihmisiä yhtään mistään, mitä ovat hankkineet. Ehkä opiskelupaikasta voisi onnitella, mutta mielummin en puutu bloggareiden elämään ollenkaan, enhän edes tunne niitä ihmisiä. Sitä paitsi me lukijat olemme hankkineet niille ihmisille rahat niihin laukkuihin ja vaatteisiin, tuntuisi jotenkin huvittavalta vielä onnitella heitä siitä, että saivat nyt meidän lukijoiden avulla ostettua itselleen sairaan kalliin käsveskan.

Mutta olenkin tällainen ihminen, joka menee mieluiten ilman laukkua ulos, jos vain mahdollista ja jos laukku on otettava mukaan ei ole mitään väliä, minkä kassin mukaani otan. Vaatteitakaan ei ole kovin usein varaa ostaa joten nekin on oikeastaan ihan sama, kunhan ovat siistit ja sopivasti muodikkaat.

Vierailija
5/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materia merkkaa ja sen materian pitää olla luksusta.

Huvittavaahan tuo on. Miten ihmeessä jollekin laukku voi olla noin tärkeä? Mä itse en tunnista merkkulaukkuja ja veikkaan, että suurin osa ihmisistä ei niitä tunnista, kuin korkeintaan sen perusteella, että laukun kantaja sitä mainostaa.

Blogit on pullollaan näitä "laukkuposeerauksia", jotka näyttää suoraan sanottuna idioottimaisilta: vähintään viisi kuvaa blogistista niin, että SE LAUKKU on aina jotenkin tyrkyllä siinä etualalla :D

Vierailija
6/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnitellaanhan ihmisiä paljon turhemmistakin "saavutuksista" kuten syntymä-ja nimipäivistä. Siis oikeesti; sulle kannetaan lahjoja ja kukkia koska sun äitis on sut sinä päivänä ponnistanut maailmaan tai sun nimes sattuu just tuona päivä olemaan printattuna almanakkaan ;D

Vierailija
7/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnitellaanhan ihmisiä paljon turhemmistakin "saavutuksista" kuten syntymä-ja nimipäivistä. Siis oikeesti; sulle kannetaan lahjoja ja kukkia koska sun äitis on sut sinä päivänä ponnistanut maailmaan tai sun nimes sattuu just tuona päivä olemaan printattuna almanakkaan ;D

Vierailija
8/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöläisten hommaa...

Vierailija
9/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei oo pakko, jos ei halua! Saavat toki kirjoitella vaikka päivät pitkät uusimmista Vuittoneista, kaikin mokomin, mutta sellaisen lukeminen vastaisi mulla samaa kidutusmuotoa kuin joku BB:n pakkokatsottaminen. Ja mulla sentään on itsellänikin jokunen aika kalliskin laukku, mutta mä kuitenkin pidän niitä ihan laukkuina vaan. Hitto mä katsoisin kyllä pitkään jos joku tulisi onnittelemaan mua laukkuvauvasta tai ylipäätään onnittelemaan jostain uudesta materiasta! :I

Vierailija
10/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöläisten hommaa...

Vierailija
11/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä rinnastat syntymäpäivän turhemmaksi kuin uuden laukun? No, joo. Mun mielestäni uusi elämä on ihme ja kyllä siitä sietää onnitella vuosittain. Laukku, myös "The Laukku" on vaan materiaa. Niitä saa rahalla. Ja jotkut ostaa jopa 5 laukkua vuodessa. Silloin onnitellaan 5 kertaa tästä suuremmoisesta "saavutuksesta", LAUKUSTA, vai? :D

Vierailija
12/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin Etelä-Pohjanmaalla ihan tavallinen fraasi.

Vierailija
13/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuksella: Kanna uutta puseroa onnellisena tai onnella. Olkoon onni matkassasi tyylisesti.

Se on kantautunut suomen kieleenkin, mutta kuulostaa erikoiselta, koska ei kuulu meidän tapoihin varsinaisesti.

Vierailija
14/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä meistä itse kukanenkin on tehnyt oman syntymänsä eteen? Äitiä jos jotain sietäs onnitella omana syntymäpäivänä, sentäs tehnyt jotain asian eteen :D Nimipäivistä puhumattakaan.

Mutta joku aiempi näköjään tajusi pointtini.

Siis sä rinnastat syntymäpäivän turhemmaksi kuin uuden laukun? No, joo. Mun mielestäni uusi elämä on ihme ja kyllä siitä sietää onnitella vuosittain. Laukku, myös "The Laukku" on vaan materiaa. Niitä saa rahalla. Ja jotkut ostaa jopa 5 laukkua vuodessa. Silloin onnitellaan 5 kertaa tästä suuremmoisesta "saavutuksesta", LAUKUSTA, vai? :D

Vierailija
15/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kantautunut suomen kieleenkin, mutta kuulostaa erikoiselta, koska ei kuulu meidän tapoihin varsinaisesti.

Pohjanmaalla kuuluu tapoihin!

Vierailija
16/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onnea uusille silmälaseille". Olin siis hankkinut uudet rillit ja hän näki ne ekaa kertaa. Ajattelin, että se on jokin tiettyyn alueeseen /murteeseen liittyvä tapa. Ei helsinkiläiset onnittele, hyvä kun edes onnittelevat, kun on aihetta:)

Vierailija
17/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vain ihan sen takia, että mun sydänäänet ei neuvolassa kuuluneet. Terkka käski sen synnärille, ei se itse tehnyt mun syntymiseni etten paljon mitään.

Pakko nyt sanoa.

Mutta mitä meistä itse kukanenkin on tehnyt oman syntymänsä eteen? Äitiä jos jotain sietäs onnitella omana syntymäpäivänä, sentäs tehnyt jotain asian eteen :D Nimipäivistä puhumattakaan.

Vierailija
18/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla kuuluu tapoihin!

En tiennyt, kiitos korjauksesta. Olen etelä-suomesta.

Vierailija
19/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helsinkiläiset onnittele, hyvä kun edes onnittelevat, kun on aihetta:)

Vierailija
20/22 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vain ihan sen takia, että mun sydänäänet ei neuvolassa kuuluneet. Terkka käski sen synnärille, ei se itse tehnyt mun syntymiseni etten paljon mitään.

Pakko nyt sanoa.