Mies tissuttelee
Minulla on erittäin hyvä, rakas aviomies joka on lapsillemme todella hyvä isä. Pikkulapsiarki vaatimuksineen on rankkaa ja mies purkaa väsymystään tissuttelulla. Alkoholia kuluu normiviikkoina kolmena päivänä ja lomalla joka päivä. Olen hyvin liberaali alkoholin suhteen sinällään ja minulle pe-la -viinittely on ihan ok. Se, että miehen tissutelu lipsuu jatkuvasti sunnuntaille ja mies on lopulta illalla ihan tuiterissa, pelottaa ja ahdistaa. Tästä ollaan puhuttu lukemattomia kertoja mutta mitään ei tapahdu. Mies, niin rakas kuin onkin, inhottaa minua humalassa ja etenkin pöhnäiset seksiehdotukset saavat minut kutistumaan sisältä ja tuntemaan fyysistä vastenmielisyyttä.
Miehen suvussa on huomattavan paljon alkoholismia, ihan lähisuvussakin.
Kun puhun asiasta, mies sulkeutuu täysin. Olen vihaisena uhannut ottavani asian esiin neuvolassa, mutta en tosiasiassa usko tekeväni näin kuin vasta viimeisessä hädässä.
Tämä tissuttelu huolettaa ja pelottaa minua.
Kommentit (7)
Uhkailut eivät johda mihinkään, toiminta kylläkin. Miehesi tulee jatkossa juomaan enemmän ja enemmän saavuttaakseen toivomansa olotilan. Sinua miehen juopottelu häiritsee ja mies taas tarvitsee juomisensa. Kyllä ulkopuolinen apua on tarpeen ja vielä suurella syyllä siksi, jos suvussa on ongelmat pyritty ratkomaan alkon avulla.
Jos ei haittaa töitä.
Eikä mene kossupullo illass.
Sano sille että sua ällöttää se seksuaalisesti kun se on humalassa etkä halua sillon sen kanssa seksiä, että jos juo, niin sitten ei panna, ja saa olla krapulapäivänkin ilman ku et lämpiä. Tarkoitus ei ole kiristää seksillä, vaan sanoa että haluat miestäsi selvänä tai ihan vähän ottaneena. Jos se ei käyttäydy uhkaavasti ja on hyvällä tuulella, niin mitä tuosta muuten ahdistumaan - itse olen vähän ottaneena mainiolla tuulella, ja vaimokin joskus kehottaa vähän ottamaan kun olen kireänä. Ota joskus kaverina! Näytä lapsille miten juodaan alkoholia tulematta känniin, ja ollaan hyvätuulisia. Känni-ihannointi on se ongelma nuorilla ja vanhemmillakin. Sano myös ukolle että saa tissutella, mutta jos meinaa humalassa olla, niin mielummin niin että järjestää sitä varten jonkun reissun tai menee mökille tms.
Oon siis itse rento ja liberaali alkoholinkäyttäjä ja suosin eurooppalaisia juomatapoja. En siis todella mikään komentoora joka dissaisi juomista ylipäätään.
Se, mikä huolettaa on määrät sekä se että alkoholi on ainoa rentoutumiskeino. Mies on selkeästi ylipainoinen mikä ei varsinaisesti lisää haluttavuutta ja ylipaino johtuu tasan siitä kaljasta, viinistä ja jallusta.
Seksiä alan pikkuhiljaa haluta vauvavaiheen jälkeen, mutta viinalta haiseva maha pystyssä tötteröivä pöhnäukko tappaa kaiken halun, kaiken.
..ettei vaimo tossa kirjottele noita viestejä, mutta sillä ei ollu näköjään konetta ja kännykkäkin oli latingissa :)
Voin kertoa että hiljattain raskaana raskausaikana allekirjoittanut iskä lihoi 15 kiloa, ja tuli tissuteltua ihan hermojen leppuuttamiseksi kun ei ollut mitään mutta tekemistä ku kotona hengailua ja vaimon ja kodin hoitamista. Tissuttelu jäi sitten vähän päälle, ja välillä pikkasen humalassakin olen ollut. Kannan kuitenkin suurta huolta siitä että vaimoni vielä minusta pitää, eikä pidä vastenmielisenä, ja varalta tulee kyseltyä sillon tällön ettei näin ole. Toistaiseksi rajaa ei ole ylitetty, ja tissuttelu on jo vähentynyt paljon, ja päätin että jos enemmän otan, niin sillon ku vaimo tai minä olen poissa kotoa. Jos miehes sua rakastaa, niin uskon että osaat kannustaa sitä alkaa laittamaan itseään kuntoon, mutta syyllistäminen ja vinoilu ei toimi - se pitää lähteä siitä että hän haluaa olla sulle parempi mies. :)
Alkoholistit yleensä aloitta just noin että pikkuhiljaa määrät lisääntyy ja omasta mielestä ei tietenkän mitään ongelmaa ole.
Nyt varmaan kannattaa nostaa kissa pöydälle eikä odotella ja alkaa peitellä ongelmaa.
Miehesi tietää varmasti itsekin juovansa kohtuukäyttöä enemmän. Et voi sille yhtään mitään, ellei hänellä itsellään ole tarvetta päästä siitä eroon.
Elä asian kanssa tai lähde pois.