Minkä sukunimen haluaisit, jos itse saisit valita?
Kommentit (62)
Mä haluaisin vaihtaa Virtaseksi tai Möttöseksi. Harmi, kun ei onnistu.
En tiedä haluaisinko, mutta jotkut kaksiosaiset luontonimet ovat kauniita, kuten vaikkapa Lehmusvirta.
Isokulli olisi minusta vaikutuksen tekevä (lääkärissäkin kuulutettaisiin:"Isokulli huoneeseen kuusi!")
Ecclestone ja rahat kans...
Last name origin & meaning:
English: habitational name from any of several places so named in Cheshire and Lancashire, which get their names from an ancient British word meaning ‘church’ (see Eccles) + Old English tūn ‘enclosure’, ‘settlement’.
Read more on FamilyEducation: http://genealogy.familyeducation.com/surname-origin/eccleston#ixzz2UPF3EcF5
Joku aatelinen nimi malliin von Töttenberg. Itsellä suht koht harvinainen maatiaisnimi, jota saa aina toistaa, kirjoitusasuja on ollut monenlaisia esim. g:tä laitettu k:n tilalle.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 15:34"]
Siis kai sukunimensä saa aika vapaasti jokainen valita, ainakin jos keksii uuden tai valitsee jossain vaiheessa suvussa aikanaan olleen nimen. Eli siitä vaan vaihtamaan haaveilun sijaan!
[/quote]
Tietääkö kukaan, voinko ottaa äitini tyttönimen, jos se on suojattu?
[/quote]
Kaikki sukunimet ovat suojattuja. Niitä ei voi ottaa kuka tahansa, mutta omasta suvustaan voi ottaa sukunimen, olisko kauimmainen mahdollinen isoäidin tyttönimi? En muista niin tarkkaan.
[/quote]
Kauempaakin voi ottaa, minulla on isän isän äidin tyttönimi.
Koivuniemi tai joku muu kiva luontoaiheinen. Paitsi että en haluaisi olla Koivuniemi enkä ainakaan Paulan sukuun naitu. Mut joku tuon tyyppinen.
Omani on ihana mutta jos vaihtaisin niin Rotschild kelpaisi ;)
Oho mun nimi olikin jo mainittu :D
Mustakin ois hauska olla joku "Von"- jotain. Näkispä ihmisten reaktiot, vaikka oonkin oikeesti köyhä kuin kirkon rotta :)
Anopin tyttönimen, Suomessa ei ole yhtäkään...
Kullivirta, Vakopaljaana, Mällisuu...
von Katzenellenbogen. On muuten ihan oikea nimi!
Salokannel.
Nykyinen nimikin (mieheltä saatu) on hieno ja yksinkertainen suomen sana, joka esiintyy myös saksan kielessä. Etunimeeni yhdistettynä syntyy uniikki yhdistelmä. Harmi vaan, että tuo sukunimi on saanut viime vuosina julkisuudessa huonon kaiun erään samannimisen henkilön vuoksi.
Ottaisin jonkun, josta saisi alkusoinnin etunimeeni. Parhaita yhdistelmiä ovat esim. Saara Saarinen, Seela Sella, Leena Lehtolainen yms.
Matti ja Maija Meikäläinen
Tatti ja Taija Teikäläinen...
Onhan näitä vaihtoehtoja ;)
Joku Capet, Hohenstaufen tai Tokugawa olisi aika päheitä. Toisaalta taas yleisen pahennuksen herättämiseksi saksalaistyylinen Schitler voisi olla lausunta-asunsa vuoksi kova.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2012 klo 20:31"]
[/quote]
Jeps, mutta et voi vaihtaa suojattuun, "parempaan" nimeen.
Omani, on suojattu ja hyvä. En viitsi laittaa tänne:)
[/quote]
Kaikki sukunimet ovat suojattuja.
[/quote]