Minkä sukunimen haluaisit, jos itse saisit valita?
Kommentit (62)
jossa on alussa von. Nimellä itsellään ei sitten olekaan väliä...
Tosiharvinainen (nimeä on enää kai alle kymmenellä, kaikki äidin suvun puolella), ja mun mielestä kiva.
Äiti aina tosin kertoo et häntä ärsytti se nimi suunnattomasti - yhdisni ja aina sai muistuttaa ihmsiä että siihen tulee väliviiva väliin ja kumpikin osa kirjotetaan isolla alkukirjaimella..
Nyt kun on harvinainen sukunimi, olen turhan hyvin tunnistettavissa ja työni vuoksi en huomiota kaipaa. Erityisesti harmittaa, että saman sukunimen omaava lapseni on helposti yhdistettävissä minuun. Aina saa varoa, ettei esim. lehteen päädy lapsen koulussa otettua kuvaa ja nimeä. En halua saada minua inhoavalta asiakkaalta puhelua "tiedän missä koulussa lapsesi on".
jos nimeä täytyisi johonkin vaihtaa.
jossa on alussa von. Nimellä itsellään ei sitten olekaan väliä...
Kar-von-en, Hir-von-en, Kut-von-en?
Se on kaunis nimi. Tosin sekin on melko harvinainen, joskus voi tosiaan olla myös hyvä asia olla Maija Niemi, joka ei herätä mitään erityisiä mielikuvia ja kaimojakin löytyy.
joku suomalainen luontonimi. Etunimeni on pitkä (4 tavua) ja kova (R:ää ja K:ta), joten joku lyhyt ja pehmeä.
Nimi löytyy vain muutamalta kymmeneltä mutta silti minulla on yksi nimikaima, eli ihan kaikki nettiin tai lehteen päättyvä ei ole automaattisesti minusta kertovaa!
Kaunis nimi, vaikka en erityisesti ko. laulajasta pidäkään. Sopisi hyvin lyhyeen etunimeeni :)
Kaunis nimi, vaikka en erityisesti ko. laulajasta pidäkään. Sopisi hyvin lyhyeen etunimeeni :)
kaikuranta on kyl kaunis, ja olisinkin vastannut, että onneksi saan pitää tämän omani. Eli Kaikuranta.
Oliskohan siinä suvussa vielä sopivia naimattomia miehiä?
Fazer Oliskohan siinä suvussa vielä sopivia naimattomia miehiä?
Suomenkielinen nimi, mutta moni tunnistaa sen heti tiettyyn paikkaan SUomessa.
joudu tavaamaan joka sissuksen kerta kuten nyt. Ja silti runollisen. Vaikkapa: Aalto.
Paulig
von Rettig
Adlercreuzt
Cavén
jonkun aatelisnimen siis
Sammalleimu, Usvahuntu, Keijunkenkä tai Tuulensuu
Mä inhoan luontonimiä!
Sammalleimu, Usvahuntu, Keijunkenkä tai Tuulensuu