Berner!? "ajo-opetustuntien määrää laskettiin reippaasti 18 tunnista 10 tuntiin ja teoriatuntien määrää 19:stä neljään"
Minulta on tällainen mennyt kokonaan ohi. Mikäköhän järki tässä on ollut?
"Ajokorttilakia uudistettiin Juha Sipilän (kesk) pääministerikaudella. Liikenneministerinä toimi tuolloin Anne Berner (kesk), jonka johdolla uudistettiin myös muun muassa taksilakia.
Ajokorttiuudistukseen kuului myös muun muassa se, että ajo-opetustuntien määrää laskettiin reippaasti 18 tunnista 10 tuntiin ja teoriatuntien määrää 19:stä neljään."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ef80ad6f-aae4-4534-bfe7-3ca9270ee…
Kommentit (27)
Tekikö tuo noita-akka mitään muuta kuin vahinkoa Suomelle?
Vierailija kirjoitti:
Tekikö tuo noita-akka mitään muuta kuin vahinkoa Suomelle?
Ei.
"Uudistuksella tavoiteltiin muun muassa sitä, että ajokortin suorittaminen olisi paljon halvempaa."
Jos halpuuttaa pitää, järkevintä olisi ollut tehdä autokoulun teoriaopinnoista lukion ja ammattikoulujen valinnainen kurssi, jonka suorittamalla korvaisi osan maksullisen autokoulun tunneista.
Nyt tulee muuttumaan kun tyttölapsia kuoli, aikaisemmat poikalapset eivät ole olleet minkään arvoisia
Vierailija kirjoitti:
Piti saada taksikuskeja.
Mitä, eikö kamelinajolupaa saakaan suoraan konvertoitua suomalaiseksi ajokortiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti saada taksikuskeja.
Mitä, eikö kamelinajolupaa saakaan suoraan konvertoitua suomalaiseksi ajokortiksi?
Haiskahtaa rasismilta, jos näin on.
Tämän seurauksena se minimituntimäärä autokoulussa ei riitä siihen että saavuttaa riittävän ajotaidon. Helsingissä esim. vain puolet pääsee inssistä ekalla läpi. Oman lapsen kohdalla vaadittiin 8 lisätuntia ensimmäisen epäonnistuneen inssin jälkeen ja ajo-opettajan vaihto. Lapsi ajaa nyt ihan hyvin. Mutta kuulemma suurimmalle osalle ei todellakaan riitä tuo minimimäärä ajotunteja. Että se siitä halvemmaksi tulemisesta.
Syntyperävaatimus ministereiltä ei ole ollenkaan huono ajatus.
Pääasia että neepertti ajaa taxia
Ajokoulu maksoi 3000€ niin ei ihmisillä ollut varaa, nyt pääsee tonnilla. Tosin ihmetyttää miksi pitää olla niin kamalan paljon kun vaikka usassa riittää että saa auton liikkumaan ja osaa vähän käänellä rattia.
Kyllähän sen jo silloin tiesi että kymmenessä tunnissa ei opi ajamaan autoa.
Mielestäni berner oli oikeilla jäljillä purkaessa sääntelyä. Taksinkuljettajana pärjää kyllä ilman koulutustakin, mutta tässä unohtui että valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä. Kuljettamiseen vaaditaan edelleen viranomaisen myöntämä ajolupa. Se pitäisi pystyä peruuttamaan pienestäkin rikkeestä vähintään määräajaksi. Sama lainsäätäjän vastuu myös ajokortteihin. Kyllä perseily saadaan kuriin, kun ensimmäisen vaiheen kuljettaja menettää ajo-oikeuden pienestäkin piittaamattomasta töppäilyistä. Nyt sitä valvontaa ei ole nimeksikään.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni berner oli oikeilla jäljillä purkaessa sääntelyä. Taksinkuljettajana pärjää kyllä ilman koulutustakin, mutta tässä unohtui että valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä. Kuljettamiseen vaaditaan edelleen viranomaisen myöntämä ajolupa. Se pitäisi pystyä peruuttamaan pienestäkin rikkeestä vähintään määräajaksi. Sama lainsäätäjän vastuu myös ajokortteihin. Kyllä perseily saadaan kuriin, kun ensimmäisen vaiheen kuljettaja menettää ajo-oikeuden pienestäkin piittaamattomasta töppäilyistä. Nyt sitä valvontaa ei ole nimeksikään.
Ilmeisesti ei pärjää ilman koulutusta, koska heille ei ole koulutettu, että asiakkaiden raiskaaminen ei ole hyvää asiakaspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti saada taksikuskeja.
Mitä, eikö kamelinajolupaa saakaan suoraan konvertoitua suomalaiseksi ajokortiksi?
Valitettavasti syväitseväisyys ei ole vielä niin pitkällä. Meillä on vielä paljon työtä edessä ollaksemme maailman paras syväkkilä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni berner oli oikeilla jäljillä purkaessa sääntelyä. Taksinkuljettajana pärjää kyllä ilman koulutustakin, mutta tässä unohtui että valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä. Kuljettamiseen vaaditaan edelleen viranomaisen myöntämä ajolupa. Se pitäisi pystyä peruuttamaan pienestäkin rikkeestä vähintään määräajaksi. Sama lainsäätäjän vastuu myös ajokortteihin. Kyllä perseily saadaan kuriin, kun ensimmäisen vaiheen kuljettaja menettää ajo-oikeuden pienestäkin piittaamattomasta töppäilyistä. Nyt sitä valvontaa ei ole nimeksikään.
Niin, sääntely on turhaa jos sitä ei valvota mitenkään. Kansanedustajankin pitäisi olla "tunnolliseksi ja rehelliseksi tunnettu kansalainen". Keskustan nykyinen puheenjohtajakin on niin tunnolliseksi ja rehelliseksi tunnettu, että alla on tuomio luottamusaseman väärinkäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni berner oli oikeilla jäljillä purkaessa sääntelyä. Taksinkuljettajana pärjää kyllä ilman koulutustakin, mutta tässä unohtui että valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä. Kuljettamiseen vaaditaan edelleen viranomaisen myöntämä ajolupa. Se pitäisi pystyä peruuttamaan pienestäkin rikkeestä vähintään määräajaksi. Sama lainsäätäjän vastuu myös ajokortteihin. Kyllä perseily saadaan kuriin, kun ensimmäisen vaiheen kuljettaja menettää ajo-oikeuden pienestäkin piittaamattomasta töppäilyistä. Nyt sitä valvontaa ei ole nimeksikään.
Ilmeisesti ei pärjää ilman koulutusta, koska heille ei ole koulutettu, että asiakkaiden raiskaaminen ei ole hyvää asiakaspalvelua.
No tämä unohtui valitettavasti kertoa silloin nekelle. Kulttuurierot juu know...
Vierailija kirjoitti:
Piti saada taksikuskeja.
Niin ja huonosti ovat kouluttaneet heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni berner oli oikeilla jäljillä purkaessa sääntelyä. Taksinkuljettajana pärjää kyllä ilman koulutustakin, mutta tässä unohtui että valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä. Kuljettamiseen vaaditaan edelleen viranomaisen myöntämä ajolupa. Se pitäisi pystyä peruuttamaan pienestäkin rikkeestä vähintään määräajaksi. Sama lainsäätäjän vastuu myös ajokortteihin. Kyllä perseily saadaan kuriin, kun ensimmäisen vaiheen kuljettaja menettää ajo-oikeuden pienestäkin piittaamattomasta töppäilyistä. Nyt sitä valvontaa ei ole nimeksikään.
Ilmeisesti ei pärjää ilman koulutusta, koska heille ei ole koulutettu, että asiakkaiden raiskaaminen ei ole hyvää asiakaspalvelua.
Ei tätä koulutuksella korjata. Se lienee rikollista kaikissa kulttuureissa.
"Tavoitin julkisuudesta hiljaiseloa viettäneen Bernerin kommentoimaan ministerikautensa ajokorttiuudistusta Klaukkalan turman jälkeen.
- En kommentoi mitenkään, oli hänen vastauksensa."
Ihanaa tämä poliittinen vastuu.