Ketkä maksavat yli tonnin€ vuokria?
Meinaan vaan, ku meidän naapuriin valmistui tossa hiljattain LUMOn talo, jossa kolmioiden vuokrat 1100e/kk ja 4h&k 1500e/kk. Miten jollain on varaa sellaseen? Ja kyseessä on keskisuomalainen kaupunki, ei mikään pääkaupunkiseudun kalliista alueista.
Kommentit (62)
Tsihih. 550e, mannerheimintie. Toki vain 16m2, mutta silti...
Ne jotka eivät halua omistaa asuntoaan. Helsingissä saa tonnilla hyvän yksiön.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on omistusasunnon vastike ollut tänä vuonna yli 700 € kuussa, ja näinä aikoina ei voi tietää, saako tätä edes myydyksi. Omistusasumisen fiksuus epäilyttää.
Eräs tärkeä asia on tutustua siihen yhtiöön josta on osakkeita ostamassa. Itse valitsin sen perusteella millainen yhtiön talous, kulurakenne ja korjausvelka on. Ei sellaista ihan sieltä sijainnilta löytynyt mistä halusin, mutta ei nyt kovin kauas siitä onneksi tarvinnut mennä.
Vierailija kirjoitti:
No sijainti on surkea, mutta tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
otan osaa!
mun koirilla samanlaine kämppä tuol takapihalla.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo kahteen Pekkalan maksettuna ole paha. Mutta järkevämpää olisi laittaa sama raha omaan.
Totta kunnes jäät työttömäksi niin ri ole varaa lainaa lyhentää. Uudet asunnot on kalliita ja vanhat myös. Onneksi ei ostettu nimittäin hallituksen leikkaukset ei tue oman asunnon ostoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
otan osaa!
mun koirilla samanlaine kämppä tuol takapihalla.
Onko jokaiselle oma? Tonnin per koppi..?
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan kustannuksella asuvat.
Työttömät luuserit alanuolittaa. Työnantaja kustantaa tietysti "normaalin" ihmisen kaikki kulut. Kuka muu se muka palkan maksaa jolla ostellaan ja maksellaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika typerät maksaa tuon summan. Eivät tajua että ostamalla saa oman samalla rahalla.
Entä kun ei halua ostaa asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä. Muuten kiva, mutta julkiset ei oikein toimi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velaksi asumisessa ei ole mitään tavoittelemisen arvoista. Pankin orjiahan te asuntolainaa maksavat olette.
No en kyllä huomannut tätä orjuutta. Tietty summa lähti vaan automaattisesti tililtä, kunnes laina oli maksettu. En edes ajatellut, että mulla on nyt asuntolainaa.
Koska olit töissä. Hiukan voisi ajatella asioita laajemmin.
Niin no minä maksoin yksin asuessa kaksiosta 650€/kk ja nyt maksan paljon isomman asunnon vuokrasta 600€/kk. Muutettiin hyvän ystävän kans kämppiksiksi ja 1200€/kk vuokra puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Hetken Helsingissä asuneena voin sanoa, että mikään ei saisi mua enää sinne takaisin. Ennemmin vaikka Kouvolaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Hetken Helsingissä asuneena voin sanoa, että mikään ei saisi mua enää sinne takaisin. Ennemmin vaikka Kouvolaankin.
Siellä voit rauhassa räkiä työttömänä kattoon tai hiipiä halpaan kämppääsi paskaduunistasi. Moido!
Vierailija kirjoitti:
Jos joku noihin saa asumistukea, niin ne pitäisi viedä saunan taakse ja lopettaa.
Hehe. Valtio maksaa joka kolmannen vuokrat.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/valtio-maksaa-jo-kolmasosan-suomalai…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä voit rauhassa räkiä työttömänä kattoon tai hiipiä halpaan kämppääsi paskaduunistasi. Moido!
Katos juppi, kun nykyaikaa on se, että työnteko ei enää edellytä jossain konttorissa istumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katos juppi, kun nykyaikaa on se, että työnteko ei enää edellytä jossain konttorissa istumista.
Onneksi ei tarvi istua myöskään jossain tun kouvolassa pohtimassa, että mitäköhän tekis sen etäpäivänsä jälkeen.
Hei, Jonne? Onks tällä viikolla KooKoon kotimatsia? Ai ei. Noi voi ..ttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan teen unelmatyötäni kohtuullisella 5500€:n korvauksella. 400km päässä Helsingistä 180m2 omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Aika typerät maksaa tuon summan. Eivät tajua että ostamalla saa oman samalla rahalla.
Meinaat, että lainaa saa tuosta vaan ilman säästöjä.
Meillä on omistusasunnon vastike ollut tänä vuonna yli 700 € kuussa, ja näinä aikoina ei voi tietää, saako tätä edes myydyksi. Omistusasumisen fiksuus epäilyttää.