1900-luvun merkittävin henkilö?
Kommentit (31)
itse pidän henkilökohtaisesti huomattavasti merkittävämpänä hahmona Dennis Richietä, jos siis Jobsin 'aihepiirissä' pysytään, hänkin (Teslan tapaan) jäänyt paljon pienemmäksi tuttavuudeksi suurelle yleisölle, vaikka melkein kaikki tietokoneohjelmistot (ml. iso osa Applen sofista) pohjautuvat hänen keksintöihinsä
Toki, mutta tavallaan jos Dennis Ritchie ei olisi kehittänyt C-kieltä, niin joku muu olisi tehnyt jotain vastaavaa kuitenkin. Hän oli mies oikeassa paikassa oikeaan aikaan, mutta hän ei ehkä kuitenkaan kehittänyt jotain aivan uutta ja mullistavaa. Tietokoneita oli jo, niitä ohjemoitiin jo jne.
Mieluummin sitten vaikka Tim Berners-Lee, jos tuolta alalta joku nostetaan esiin.
28, 38 ja 43
Charlie Chaplin? DNA:n "keksijät"? Jonas Salk? Mahathma Gandhi?
Kun te ihailette marsalkka Mannerheimia niin kovasti, niin opetelkaa kirjoittamaan hänen nimensä oikein. Se on Gustaf, ei Gustav.
Toki, mutta tavallaan jos Dennis Ritchie ei olisi kehittänyt C-kieltä, niin joku muu olisi tehnyt jotain vastaavaa kuitenkin. Hän oli mies oikeassa paikassa oikeaan aikaan, mutta hän ei ehkä kuitenkaan kehittänyt jotain aivan uutta ja mullistavaa. Tietokoneita oli jo, niitä ohjemoitiin jo jne.Mieluummin sitten vaikka Tim Berners-Lee, jos tuolta alalta joku nostetaan esiin.
28, 38 ja 43
Mutta pakko päästä lisäämään johonkin väliin myös yksi maineikkaimista (omasta mielestäni) naistutkijoista, eli Ada Lovelace!
Tyttö väänsi koodia jo muutaman sata vuotta ennen ensimmäistäkään tietokonetta! :P
Propsit siitä!
kun näitä suuria henkilöitä mietiskelee.
Olisipa itsekin rohkeampi, uskoisi omaan näkemykseensä ja olisi vielä nuo tuollaiset aivot, jolla mullistaa maailmaa...
adolf hitler, josif stalin, mihail gorbatsov
marilyn monroe, elvis, michael jackson
Oliko Ada Lovelace lordi Byronin tytär?
Yritin muistella hänen nimeään (vaikka ei ollutkaan 1900-luvun ihminen), mutta turhaan.
Samalla lailla on 1900-luvulla unohdettu DNAn eka löytäjä, joka oli nainen. Hänen miespuoliset työtoverinsa ja seuraajansa saivat Nobelin, hän itse ei. Ja taas se nimi, se nimi ....
48
Oliko Ada Lovelace lordi Byronin tytär?
Yritin muistella hänen nimeään (vaikka ei ollutkaan 1900-luvun ihminen), mutta turhaan.
Samalla lailla on 1900-luvulla unohdettu DNAn eka löytäjä, joka oli nainen. Hänen miespuoliset työtoverinsa ja seuraajansa saivat Nobelin, hän itse ei. Ja taas se nimi, se nimi ....48
Lordi Byronin tytär nimenomaan juu!
Ja kyllä myös naistutkijoistakin voisi tälle 1900-luvun merkittävimmät henkilöt -listalle nostaa moniakin, nyt kun on vähän liian miesvoittoista. :)
Samalla lailla on 1900-luvulla unohdettu DNAn eka löytäjä, joka oli nainen. Hänen miespuoliset työtoverinsa ja seuraajansa saivat Nobelin, hän itse ei. Ja taas se nimi, se nimi ....
Tarkoittanet siis Rosalind Franklinia?
Tieteen lisäksi "suurista naisista" voisi nostaa esiin esimerkiksi Emmeline Prankhurstin, jolla oli suuri vaikutus naisten äänioikeuden saamiseksi.
Ayn Rand, Simone de Beauvoir (meniköhän oikein?) suurina naisajattelijoina ja -kirjailijoina.
Meidän oma Hella Wuolijoki pärjäisi ihan kansainvälisestikin saavutuksillaan.
Mannerheim on yksi merkittävimmistä.