Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme, ettei kukaan puutu tuohon uutisvuodon turkuvittuiluun

Vierailija
06.10.2012 |

Aika ronskia rasismia ollut kohta 10 vuotta. Mautonta, ala-arvoista, surkeaa ja turkulaisetkin maksaa yleveroa, varmaan todella mukava fiilis tulee kun katsoo tuota.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan miettineet, että miksi sitä tehdään? Että olisiko syynä se, että paikka ja ihmiset vain ovat niin persestä? Ei muita kaupunkeja ja ihmisä haukuta samalla tavalla.

Vierailija
22/70 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko viime jaksossa mitään hauskaa vitsiä Turusta... siis turkulaisten rodusta (kun se kerran rasismia on)? Katsoin ohjelman loppupuolen, enkä huomannut. :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeastihan me turkulaiset olemme tuon yläpuolella. Ymmärrämme toki sen, että helsinkiläiset kadehtivat meitä alkuperäisiä pääkaupunkilaisia.

Kuinkahan kauan se Turku olikaan pääkaupunki? Niin tosiaan, huikeat 3 vuotta...

Vierailija
24/70 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain osaa itselleen nauraa. =)

Vierailija
25/70 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkovuoto on nykyisin niin juntti ohjelma, että ihmettelen miten joku ylipäätään viitsii tuhlata aikaansa moisen katselemiseen.

Vierailija
26/70 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkovuoto on nykyisin niin juntti ohjelma, että ihmettelen miten joku ylipäätään viitsii tuhlata aikaansa moisen katselemiseen.

Tätä olen kieltämättä itsekin miettinyt. Aika itseään täynnä olevia heppuja puhumassa laiskoja vitsejä. Ei oikein irtoa enää.

Vierailija
27/70 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsien kohteena, kannattaa katsoa peiliin ja muuttua. Voi aloittaa vaikkapa toisten aidosta kuuntelemisesta, keskustelutaidoista, välittämisestä, kohteliaisuudesta liikenteessä ja ystävällisestä asiakaspalvelusta.

Täällä käytetään töksähteleviä lauseita ja tiskien takana on järkyttäviä hapannaamoja ja nenän vartta pitkin mulkoilevia eukkoja ja ukkoja joissain liikkeessä, en siis yleistä kaikkiin liikkeisiin, mutta jos vertaan vaikkapa edelliseen kaupunkiini Etelä-Suomessa, ei vastaavaa määrää kyllä näkynyt.

Liikenteessä lapsen kanssa on usein hengenvaarassa ja bussilla matkustettaessa kuskin hapan olemus ja palvelun huono taso (ei esim. kerrottu, että täällä saa vaunujen kanssa matkustaa ilmaiseksi) kruunaavat kokemuksen. Nämä kokemuksen ovat karttuneet pikku hiljaa, en siis aluksi ajatellut Turusta mitään sen ihmeellisempää. Nyt on jo vähän vaikea pysyä täysin neutraalina saatikka positiivishenkisenä.

No voi hyvänen aika, jos on noin vaikeeta, niin mikset muuta muualle?

Minä olen Turussa asunut reilut 25 vuotta ja viihdyn ihan hyvin. Suurin syy on ehkä siinä, että Raumalla syntyneenä ja kasvaneena aksenttini on aika samanlaista ja minua ymmärretään/minä ymmärrän täällä muita. Ihan tekemätön työ olisi asua jossain Kuopiossa tai vaikkapa Imatralla, kun murre on niin täysin toisenlaista. Mies on kotoisin Helsingistä, asunut täällä nyt 22 vuotta, eikä paljon ole valituksia kuulunut häneltäkään.

Minä en muuten ota nokkiini mistään turkulaisten haukkumisesta, minä näet harrastan sitä itsekin. :D Mutta kaikkein eniten pitää tietysti haukkua porilaisia, niiden olemassaoloa ei ymmärrä örkkikään. :D :D

Vierailija
28/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tamperelainen

Vierailija
29/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä itsetunto siihen, että tekisi itsestä pilaa. Se on kyllä sanottava, että turkulaisia taitaa aika vähän kiinnostaa mitä joku uutisvuoto heistä kertoo, on sellainen ruotsalaistyyppinen itsetunto, ettei junttien jutut paljoa kiinnosta.

Vierailija
30/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeastihan me turkulaiset olemme tuon yläpuolella. Ymmärrämme toki sen, että helsinkiläiset kadehtivat meitä alkuperäisiä pääkaupunkilaisia.

Vierailija
31/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella kaukana rasismista.

Vierailija
32/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku-vitsit tai turkulaisvitsit. Så att du får veta.

Vierailija
33/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisetkin ovat kuin jostain kummelista! Arvatkaa millaisen pellen äänestän teidän kunnallisvaaleissanne?

t. 6kk tURUSSA asunut

Vierailija
34/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiseksi kun ei pääse noin vain. Pitää olla vähintään kolmannessa polvessa Heidekenillä syntynyt. Nykyään ei noita täysin oikeita enää edes synny :(

Vierailija
35/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sinusta ja lapsistasi tehtäisiin pilaa esim 10 vuoden ajan tv:ssä niin se olisi sinusta kivaa ja lapsesikin nauraisivat sille? Puhtaasti asuinpaikan perusteella siis. Jos somalialaista tehtäisiin tuolla tavalla pilaa Ylen ohjelmassa niin kyllä olisi aika kova meteli tuon jälkeen tai mustalaisista tai vaikka lappalaisista. Minusta tuo on ihan mautonta, mutta huumorintajukin on syntymälahja. Minä en arvosta tuollaista ja mielestäni tuo ei eroa rasismista mitenkään, ihan puhdasta rasismiahan tuo on. Mahtaisiko sinulla kestää itsetunto tuota?

Vierailija
36/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minua haittaa ja tuskin muitakaan, siinähän louskuttavat :)

t. turkulainen

Vierailija
37/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku katsoo ylen ohjelmia, kaikki samaa kuraa?

Vierailija
38/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisetkin ovat kuin jostain kummelista! Arvatkaa millaisen pellen äänestän teidän kunnallisvaaleissanne?

t. 6kk tURUSSA asunut

Onko sinulla edes äänestysoikeutta siellä Urussa, vai äänestätkö kuitenkin kotikunnassasi Perähikiällä?

Vierailija
39/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman jo aikansa eläneen tv-ohjelman jutut.

Vierailija
40/70 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sinusta ja lapsistasi tehtäisiin pilaa esim 10 vuoden ajan tv:ssä niin se olisi sinusta kivaa ja lapsesikin nauraisivat sille? Puhtaasti asuinpaikan perusteella siis. Jos somalialaista tehtäisiin tuolla tavalla pilaa Ylen ohjelmassa niin kyllä olisi aika kova meteli tuon jälkeen tai mustalaisista tai vaikka lappalaisista. Minusta tuo on ihan mautonta, mutta huumorintajukin on syntymälahja. Minä en arvosta tuollaista ja mielestäni tuo ei eroa rasismista mitenkään, ihan puhdasta rasismiahan tuo on. Mahtaisiko sinulla kestää itsetunto tuota?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme