Onko välittäjällä oikeasti väliä?Asuntokaupoissa.
Tuli mieleen tuosta Kaisasta.
Minuun ei vaikuttais kyllä jos kohde ei sattuisi olemaan justiinsa kohdalleen.
Kommentit (6)
eikä mennyt kaupaksi,tosin välittäjä oli "löysä/",ei juurikaan antanut edes väliaika tietoja asukkaalle,joka minusta on kyllä aika minimi käytöstä välittäjän suhteen.
no, nyt vaihtoi välittäjää ja oli lupaillut suuria ja nostanut hintaakin(joka oli alkuunsakin yläkanttiin).
nyt jännityksellä odotamme onko menekkiä enemmän.
minusta,kun kohde ja se yksi ja ainoa oikea ostaja kohtaavat oikeaan aikaan=kaupat!
olen kyllä kanssa jättänyt suuremmat mietinnät asunnosta sikseen huonon välittäjän takia. Jotenkin jos välittäjä on ihan pihalla/ valehtelee niin tulee olo, että mitkähän muut asiat tässä mättää. Hyvä välittäjä pystyy luomaan kivan fiiliksen ja sillä on väliä kiikun-kaakun -ostajan kanssa. Niin ja en ole sijoittaja, itselle olen aina ollut etsimässä.
minusta,kun kohde ja se yksi ja ainoa oikea ostaja kohtaavat oikeaan aikaan=kaupat!
[/quote]
Olen eri mieltä. Kun hinta on kohdallaan, löytyy useampikin kiinnostunut. Ei tarvitse odotella sitä yhtä oikeaa...
Olen eri mieltä. Kun hinta on kohdallaan, löytyy useampikin kiinnostunut. Ei tarvitse odotella sitä yhtä oikeaa...
No jaa, meillä välittäjä olisi laittanut talon myyntiin 168 000 eurolla. Me halusimme pyynniksi 225 tuhatta. Meille oli ok odotella sitä yhtä oikeaa ostajaa. Lopullinen myyntihinta oli 223 tuhatta. :)
että se on just se oikea :)
Muuten en Kaisasta tykkää persoonana, mutta samaa mieltä olen kämppien myyntityylistä.
Ihan sama mitä myyt, sen pitää olla niin parasta kuin mahdollista. Jos ei se vielä ole täydellinen, siitä tehdään sellainen.
Ihan järkevää on, että välittäjä ei lähde myymään törkeän kalliilla hinnalla, koska silloin myyntiaika on pitkä ja työtä on enemmän.
Samoin välittäjän palkkio on kovempi.
Laske hintaa, myyntiaika lyhenee, välittäjän palkkio pienenee :)
ä
Mutta olen kävellyt hyvistä kohteista ulos huonon välittäjän takia.
Mä siis sijoitan ja harrastan asuntoja, eli koska en osta itselleni, mulla on varaa miettiä myös, haluanko olla paskan vättäjän kanssa tekemisissä vai en. Myös välittäjä, joka ei tiedä tai antaa selväšti väärää informaaitota tai liioittelee "mahdollisuuksia" ( esim rakennuslupamahdollisuuksia siihen nähden, mitä kunnassaa sanotaan, tai isännöitsijätodistuksessa, tai jos lupaa autopaikkaa eikä sitä sit olekaan - kaikki vastaan tulleita tilanteita.) vie fiiliksen aika nopeasti.
Eli kyllä välittäjällä merkitystä on. Huono pilaa paljon.
On tosin todettava, että Kaisa ei ehkä kuuluisi niihin, joilta itse helpoiten ostaisin.