Uskomatonta, lahjoitin lasten vaatteita niitä todella tarvitsevalle ja hakija
tuli paikalle viimeisintä mallia olevalla audin farmarilla hienoihin muotivaatteisiin pukeutuneena:(
eli siis laitoin yhteen facebookin äitiryhmään ilmoituksen että lahjoitan pari kassillista siistiä vauvan vaatetta niitä todella tarvitsevalle vähävaraiselle perheelle/yh:lle..
tänään sitten tämä vaatteita todella tarvitseva äiti haki kassit ja kiinnitinpä vaan huomiota rakennekynsiin, viimeisen päälle värjättyyn tukkaan ja tosi muodikkaisiin vaatteisiin kun siinä hetki lapsista juteltiin, joten kurkkasin vielä ikkunasta kun äiti lähti, hän siis tosiaan ajoi ihan uutta audia:( toki auto voi olla lainattu jne jne. Mutta kyllä äidin olemus oli kaikkea muuta kuin vähävarainen ja jäi vähän paha maku suuhun kun ilmoituksessa nimen omaan mainitsin että haluan lahjoittaa vaatteet jollekin joka niitä tosissaan tarvitsee ja tälläisen kuvan tämä äitikin itsestään antoi.
Itse olen myös vähävarainen yh äiti ja ajattelin laittaa hyvän kiertämään, ei tainnut kannattaa:(
Kommentit (73)
mistäs tiedät ettei se noutaja hakenut niitä vaatteita annettavaksi naapurin vähävaraiselle yhlle jolla ei ollut autoa itse hakea, tai ei kehdannut!
Todellista köyhää on helppo esittää. Rääsyt vaan päälle ja käsi ojoon. Mielellää kerjääjä saisi olla vanhempi ja ryppyinen iho. Näin ihmisten sydän heltyy.
Itse kun olin yh-äiti 24-vuotiaana ja olin aika hyvän näköinen vaikka likin halpisvaatteet ei kukaan pulleista rikkaista äideistä edes halunnut jutella minun kanssa. Köyhä ei saa olla kaunis ja hoikka.Ruma köyhä saa paremmin avustusta ja sossun tukia.
ja joku ne nouti.
Missä on ongelma? Jos tarkoituksesi on tuijottaa hakijan automerkkiä, niin pidä kamasi.
Aloittajan päätarkoitus oli kai AUTTAA jotain.
Ei päästä eroon vaatteista.
Ongelma oli se, että joku muu olisi voinut tarvita niitä vaatteita paljon kipeämmin kuin se, joka ne haki.
Oliko niille muita kysyjiä?
että antaa vaatteet lähipiiriinsä, kaikilla on vähävaraisia tuttavia.
Veikkaan provoksi.
Jos olet vähävarainen pistät vaatteet myyntiin ja ostat rahoilla uusia vaatteita lapsellesi eikös niin. Näin minä ainakin toimin kun lapset olivat pieniä. Vein kirppikselle.
Pystyn kuitenkin samaistumaan harmitukseen jos tämä kuitenkin on totta. Ajattelin että laitan edulliset hinnat että joku oikeasti vaatteita tarvitseva voi niitä ostaa.
Parin päivän päästä myymiäni vaatteita oli myynnissä naapurikojussa jonkun jatkuvasti kirppispaikkaa pitävän trokarin toimesta. HInnat olivat kaksin tai kolminkertaiset.
Näillä ilmaistavaroilla tehdään bisnestä. Kokemattomat eivät tiedä jutun juonta.
Hyvää ei ilmaisien saajan tarvitse korjata ja pestä, suoraan vain myyntiin.
Olin kerran Pelastusarmeijan kirpparilla, kun sinne tuli nainen tiskille ja myyjärouva sanoi, että sulle tulikin hyvää tavaraa. Juuri tuli kaksi isoa kassillista. Nosti tiskin takaa esille.
Tuoja oli vielä hyllyjen luona katselemassa ostettavaa. Tätä ei huomannut myyjä.
Lisäksi tämä ystäväasiakas keräsi kolme jätesäkillistä muuta tavaraa. Sulkemisaika oli lähellä, seurasin, miten myyjä pystyy hinnoittelemaan kätesäkkeihin sullotut tavarat? Myyjä ajoi muut asiakkaat ulos ja kantoi nuo säkit ystävänsä autoon maksamattomina.
Tähän loppui anteliaisuuteni Pelastusarmeijalle laakista.
Pirjis kirjoitti:
Näillä ilmaistavaroilla tehdään bisnestä. Kokemattomat eivät tiedä jutun juonta.
Hyvää ei ilmaisien saajan tarvitse korjata ja pestä, suoraan vain myyntiin.
Olin kerran Pelastusarmeijan kirpparilla, kun sinne tuli nainen tiskille ja myyjärouva sanoi, että sulle tulikin hyvää tavaraa. Juuri tuli kaksi isoa kassillista. Nosti tiskin takaa esille.
Tuoja oli vielä hyllyjen luona katselemassa ostettavaa. Tätä ei huomannut myyjä.
Lisäksi tämä ystäväasiakas keräsi kolme jätesäkillistä muuta tavaraa. Sulkemisaika oli lähellä, seurasin, miten myyjä pystyy hinnoittelemaan kätesäkkeihin sullotut tavarat? Myyjä ajoi muut asiakkaat ulos ja kantoi nuo säkit ystävänsä autoon maksamattomina.
Tähän loppui anteliaisuuteni Pelastusarmeijalle laakista.
SPR on samanlainen. Isot kulut ja palkat, vähän menee autettaville.
Missä kaupunginosassa on näin tapahtunut?
Mä myin naapurin antamat vaatteet.
Sain 15 egee.
Eli hakijan olisi pitänyt vetää ylleen rääsyjä ja tulla polkupyörällä ja antaja olisi ollut onnellinen? Sitäkin tapahtuu, ainakin näiden sivujen perusteella.
Kukaan ei tule ajatelleeksi, että asunnon maksaminen, auton osarit ja kodinkoneitten maksaminen tietää välillä sitä, että on vähemmän rahaa käytettävissä kuin vuokralla asujalla, joka saa asumistukea!?.
Facessa fuulataan, eikä sekään ole tiedossa? Ei kukaan julista somessa rahapulaansa, muuta kuin feikatakseen senkin. Mieluummin pidetään niitä kulisseja, matkakuvat vuosien takaa ja mökkikuvat vaikka salaa, kun mökin omistajat ovat poissa!
Naapuri jutteli poikansa perheestä, miniä pitkällä sairaslomalla ja poika lomautettu, tiukkaa on. (Eivät pröystäile, ei tekoripsiä, vanha talonja vanha auto) heidän poika pari vuotta poikaani nuorempi.
Annoin syksyllä muutamia poikani pieniä vaatteita heille, ihan laadukkaita adidashupparia ja merkkitoppatakkia yms. Naapurini vakuutti et mielellään ottavat vastaan yms. Kiitosta en vaan koskaan itse perheeltä kuullut, vaikka heitä välillä ulkona näenkin. Jotenki jäi huono maku suuhun, toisilla on kiitos tiukassa.
että olen köyhä, opiskeleva yh.
Minulla on laitetut hiukset, sillä käyn ystävälläni hiusmallina (hän on kouluttaja ammatiltaan) parin kuukauden välein ja saan hiustenvärjäyksen sekä leikkauksen täysin ilmaiseksi.
Minulla on pitkät ja näyttävät kynnet, jotka laitan itse. Moni luulee niitä rakennekynsiksi. Jos en laittaisi niitä, niin minulla on ystäviä jotka tekevät rakennekynsiä ja joilta saisin kynnet ilmaiseksi esimerkiksi vahtimalla heidän lapsiaan.
Ja ne vaatteet.. Minulla on sisko joka tykkää shoppailla ja aina antaa sitten minulle vaatteita eteenpäin. En maksa niistä mitään. Vaatteet ovat muodikkaita ja yleensä vain vähän käytettyjä, joskus käyttämättömiä.
Autoa minulla ei ole, mutta siskon Bemaria saan lainata jos tarvetta.
Eli henkilön ulkonäöstä tai autosta et voi oikeasti päätellä yhtään mitään.
Itse olen monesti joutunut tilanteeseen, jossa minua on luultu huomattavasti varakkaammaksi kuin mitä oikeasti olen ja ihmiset eivät usko, kun sanon, että seison 2xviikossa ruokajonossa tuntikausia, että saan pari kassia ruokaa.
Omaan ulkonäkööni en käytä rahaa senttiäkään, sillä kynsilakat ym. koristeet olen nekin saanut lahjaksi, samoin meikkejä ym. siskoltani joka saa niitä työnsä puolesta kasapäin.