Uskomatonta, lahjoitin lasten vaatteita niitä todella tarvitsevalle ja hakija
tuli paikalle viimeisintä mallia olevalla audin farmarilla hienoihin muotivaatteisiin pukeutuneena:(
eli siis laitoin yhteen facebookin äitiryhmään ilmoituksen että lahjoitan pari kassillista siistiä vauvan vaatetta niitä todella tarvitsevalle vähävaraiselle perheelle/yh:lle..
tänään sitten tämä vaatteita todella tarvitseva äiti haki kassit ja kiinnitinpä vaan huomiota rakennekynsiin, viimeisen päälle värjättyyn tukkaan ja tosi muodikkaisiin vaatteisiin kun siinä hetki lapsista juteltiin, joten kurkkasin vielä ikkunasta kun äiti lähti, hän siis tosiaan ajoi ihan uutta audia:( toki auto voi olla lainattu jne jne. Mutta kyllä äidin olemus oli kaikkea muuta kuin vähävarainen ja jäi vähän paha maku suuhun kun ilmoituksessa nimen omaan mainitsin että haluan lahjoittaa vaatteet jollekin joka niitä tosissaan tarvitsee ja tälläisen kuvan tämä äitikin itsestään antoi.
Itse olen myös vähävarainen yh äiti ja ajattelin laittaa hyvän kiertämään, ei tainnut kannattaa:(
Kommentit (73)
Audi uutena lisävarusteineen maksoi 72 000 € joten ei se nyt ihan persaukisten auto ole.
tai esim. Viron keräyksiin. Vetäisin itsekin herneen nenään tuollaisesta. Kirpputorilta olen usein saanut reilun pari sataa myyntivoittoa, mikä on meidän perheelle mukava lisäraha.
jos ap:n ja muiden ketjuun vastanneiden samanmielisten käsissä olisi se rakentaa.
Tarkoitatko, että hyväntekeväisyyteen laitetut rahat tai tavarat tulisi antaa RIKKAILLE köyhien sijaan?
Jos et ole huomannut, niin tässä maailmassa raha menee jo rahan luo. Todella surullista, että joku voi vielä senkin päälle ajatella noin, että köyhiltä pitäisi ottaa pois ja antaa rikkaille... :/ Toivottavasti omat raha-asiasi ovat kunnossa, jottet "hyvässsä yhteiskunnassa" päädy avustamaan naapurin uusrikasta virtasen perhettä!
Mun mielestä ihan hyvin voit laittaa viestiä, ja mainita että nimenomaan halusit antaa ne vaatteet jollekin vähempiosaiselle ja toivot että tämä rouva Rakennekynsi laittaa ne eteenpäin.
Mun mielestä ihan hyvin voit laittaa viestiä, ja mainita että nimenomaan halusit antaa ne vaatteet jollekin vähempiosaiselle ja toivot että tämä rouva Rakennekynsi laittaa ne eteenpäin.
Ens kerralla pitää vaan miettiä sitten strategiat tarkemmin..
Oi jumalauta, millanen yhteiskunta meillä olisikaan, jos ap:n ja muiden ketjuun vastanneiden samanmielisten käsissä olisi se rakentaa.
ainakin kannatan moista yhteiskuntaa.
Tasapäistävä tulonjako ärsyttää -laiskojen luuserien hyysäämisellä ei saada mitää aikaan!
Tapahtunutta et voi muuttaa. Eikä sitä kannata jäädä murehtimaan. Ajattele ennemmin että ehkä tuo nainen tosiaan tarvi ne syystä tai toisesta. Jos vaikka ahneuttaan niin omapahan on asiansa.
Tästä jäi hassu juttu muisteltavaksi ja kokemusta käteen. Vanhoista lasten vaatteista ei saa isoja summia myymällä joten katse eteenpäin.
Itsekkin lahjoittaisin mielelläni pieneksi jääneet lastenvaatteet jollekkin joka niitä tarvii mutta kun sitä tarvitsijaa on niin vaikea löytää joten menee kaupan pihalla olevaan keräyslaatikkoon nuo vaatteet (UFF;n ehkä).
Saa täällä selitellä ihan mitä tahansa.
Itse myyn kaikki kirpparilla halvalla.
Mulla on suht hyvä palkka, mutta mielelläni kierrätän ja otan vastaan käytettyjä lastenvaatteita.
Musta on vähän outoa laittaa ilmoitukseen jotain rajoituksia vähävaraisuudesta... kuka haluaa ilmoittautua köyhäksi ja mennä nöyränä noutamaan vaatteita?
Me taas näytetään köyhiltä vaikka tilillä on rahaa melkein 200 000e ;-)
Aina fillaroiva ei todellakaan näytä hyvätuloselta, jos ei autoa edes ole.
Minun tutuistani ne joilla rahaa ON eivät sitä käytä rakennekynsiin hiuspidennyksiin ym. Ne taas joilla rahaa ei ole, yleensä omaavat rakkenkyynet, hiuspidennykset (ja osa hienon autonkin).
Totuus on se, että jos rahaa on (mutta ei niin sanotusti loputtomasti) sitä käytetään esim. omistusasunnon remonttiin, matkoihin ym. vastaavaan.
Ne taas joilla rahaa ei ole, käyttävät sitä enemmän näkyvään, kuten rakkenkynsiin, koska kukaan ei muuten huomaa "ettei tässä ihan köyhiä olla".
Jos ylimääristä rahaa on, se usein käytetään sellaiseen mitä eivät muut heti näe, ne joilla taas rahaa minimaalisesti haluavat käyttää sen niin että se heti huomataan. On eroa siinä maksaako 100€ rakennekynnet itselleen (=kaikilla varaa) vai jättääkö kynnet ottamatta ja säästää sen (n1000€/vuosi) siihen koko perheen lomareissuun.
Jos on pienituloinen, on helppo uhrata itseensä se ylimääräinen (koska muuten pitää säästää monta vuotta) lomareissun sijaan, jos taas rahaa on, voi huoletta jättää kynnet tmv. ottamatta ja pitää niistä säästynyt raha lomakassassa.
Moni jolla rahaa vähän, käyttää sen mahdollisimman NÄKYVÄSTI, ne joilla rahaa on enemmän, tahtovat tehdä sitä mikä oikeasti kiinnostaa.
No ne olivat siis oman vähän yli vuoden vanhan lapseni vaatteita 62-86cm, joukossa oli sekä kirpparilta ostamiani että kaupasta uutena ostettuja vaatteita, muutama kastelahjaksi saatu merkkivaate, poppia, esprittiä ja benettonia mutta muuten ihan lindexiä ja henkkamaukkaa..mutta ei siis mitään viidellä lapsella olleita vanhoja kuluneita vaan kivoja vaatteita. Ajattelin ensin itsekin kaupata mutta sitten kun tästä facebook ryhmästä luin juttuja monen taloustilanteista ja penninvenytyksistä niin ajattelin että annan tarpeeseen. Enkä mitenkään vaatinut tilitystä perheiden köyhyystilanteesta etukäteen vaan kerroin itsekin olevani vähävarainen yh ja haluavani lahjoittaa lapseni pienet vaatteet toiselle niitä yhtä paljon tarvitsevalle.
En laita enää naiselle viestiä enkä usko että menevät huutikseen koska naisella oli pieni vauva, se näkyi hänen profiilistaankin. Eli käyttöön varmaan menivät mutta harmittaa etteivät nyt ehkä kuitenkaan sellaisella jolla ei niihin itse olisi varaa rahaa juuri laittaa.
hinnalla lapselleen vaatteita eikä pummis muilta. Minä en anna mitään kuin tutuilleni tai sitten vien kirpparille.
että oiskos huutonetissä myynnissä?
ja kerro epäilyistäsi. Ylläpito tarttuu toimeen ja tod. näk. saa porttikiellon palstalle.
Tämä henkilö on huijari.
Jos saan jostain ylimääräistä rahaa, en taatusti laita sitä rakennekynsiin. Enkä varsinkaan Audiin. Kyllä ihmisestä huomaa onko hän oikeasti hyvätuloinen vai esittääkö vain sitä.
Mielestäni on röyhkeää viedä joltain enemmän tarvitsevalta lastenvaatteita jos nimenomaan ap on erikseen halunnut ne lahjoittaa pois tässä tarkoituksessa. Se on sekä röyhkeää että moraalisesti väärin.
Itse huomauttaisin facebookin kautta mitä mieltä olin kyseisen rouvan käytöksestä.
ja neuvon viemään lahjoitettavia vauvanvaatteita mieluummin vaikka ensikotiin.
Itse lahjoitin vauvanvaatteita ja -tarvikkeita yhdelle nuorelle raskaana olleelle blogistille - blogin perusteella tiesin, että niille olisi tarvetta ja kyseessä oli hyvin sympaattinen nuori nainen. Toki pitää muistaa olla hyvin hienotunteinen, jos lähestyy ennestään tuntematonta ihmistä tällaisella asialla. Tässä tapauksessa apu löysi oikean kohteen ja on ollut kiva nähdä lahjoitetut vaatteet ja tarvikkeet käytössä. Tosin en olisi pahastunut siitäkään, jos hän olisi vaikka myynyt vaatteita tai tarvikkeita saadakseen rahaa johonkin toiseen hankintaan (ja tämän myös hänelle kerroin eli hän sai vapaasti päättää mitä niille tekisi).
Yleensä näihin netin "annetaan"- ilmoituksiin vastaavat juuri sellaiset henkilöt, jotka eivät oikeasti tarvitsisi mitään tai joilla olisi kyllä taloudellisia edellytyksiä hankkia kaikki tarvitsemansa... Sen sijaan ne, joille apu tulisi todella tarpeeseen ovat vaikeammin tavoitettavissa. Minusta lahjoittaja ei voi asettaa lahjoitukselle kovin suuria ehtoja - jos vaikka lahjoitetut vaatteet eivät miellytäkään, niin kyllä ne saa myydä tai lahjoittaa eteenpäin ilman omantunnontuskia.
Juuri tuon näköiset naisethan pukevat lapsensa rääsyihin (jos ollenkaan). Ei siis raski ostaa itse vaatteita lapsille.
Itse olen köyhä ja puen lapset viimosen päälle..
ja jonottaa ruokajonossa joka viikko, niin silti on ympärillä varakkaita sukulaisia, jotka lahjoittavat vaatteita, meikkejä, värjäytyksiä ja rakennekynsiä sekä tietysti Audeja lainaan mutta eivät lastenvaatteita eivätkä ruokaa. Erikoista. Aika moni tällainen ilmoittautui jo tähänkin ketjuun. Onpas suomalaisten arvot kohdallaan!
Minunkin siskoni on pienituloinen. Hän asuu kuitenkin yksin ja käy töissä, joten ei ole varsinaisesti köyhä eikä saa mitään yhteiskunnan tukia. Olen antanut hänelle vaatteita ja kenkiä, koska meillä on sama maku. Lisäksi hän pitää vaatteista ja käyttää vähät tulonsa niihin ja matkusteluun. Jos hän saisi lapsia, lahjoittaisin ilman muuta lastemme vanhoja vaatteita ja jos niitä ei olisi, ostaisin lapselle vaatteita ihan viikottain, kutsuisin syömään ja veisin mennessäni aina jotain ruokaa. Näin toimisivat myös vanhempanikin.
En usko hetkeäkään, että voisi tulla eteen tilanne, jossa lainaisin ennemmin autoani siskolleni, jotta hän voisi lähteä hakemaan köyhille tarkoitettua vaatepakettia kuin auttaisin häntä ostamalla niitä vaatteita. MIten on mahdollista, että kaveripiiristä löytyy kampaajaa, kosmetologia, meikkiesittelijää ja vaikka mitä, mutta ei yhtäkään lapsellista, jolta liikenisi ylimääräisiä vaatteita? Höpöhöpö, sanon minä! Jos on itse kuin kalliista muotilehdestä repäisty, voi hetken miettiä elämän arvoja, kun könyää hakemaan tosi köyhälle tarkoitettua vaatepakettia ja jonottaa ruoka-apua joka viikko. Joko omissa tai lähipiirin arvoissa ja auttamishalussa on isosti vikaa!