Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta, lahjoitin lasten vaatteita niitä todella tarvitsevalle ja hakija

Vierailija
06.10.2012 |

tuli paikalle viimeisintä mallia olevalla audin farmarilla hienoihin muotivaatteisiin pukeutuneena:(

eli siis laitoin yhteen facebookin äitiryhmään ilmoituksen että lahjoitan pari kassillista siistiä vauvan vaatetta niitä todella tarvitsevalle vähävaraiselle perheelle/yh:lle..

tänään sitten tämä vaatteita todella tarvitseva äiti haki kassit ja kiinnitinpä vaan huomiota rakennekynsiin, viimeisen päälle värjättyyn tukkaan ja tosi muodikkaisiin vaatteisiin kun siinä hetki lapsista juteltiin, joten kurkkasin vielä ikkunasta kun äiti lähti, hän siis tosiaan ajoi ihan uutta audia:( toki auto voi olla lainattu jne jne. Mutta kyllä äidin olemus oli kaikkea muuta kuin vähävarainen ja jäi vähän paha maku suuhun kun ilmoituksessa nimen omaan mainitsin että haluan lahjoittaa vaatteet jollekin joka niitä tosissaan tarvitsee ja tälläisen kuvan tämä äitikin itsestään antoi.

Itse olen myös vähävarainen yh äiti ja ajattelin laittaa hyvän kiertämään, ei tainnut kannattaa:(

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä valittaisi täällä

Ihan oikeasti olisit voinut kysyä onko hän mielestään niin köyhä, että ansaitsee ilmaiset vaatteet.

Vierailija
2/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikkeen muuhun riittää rahaa paitsi lapseen.

On tosiaan röyhkeää ja ihan oikein olisi ollut, jos olisit vain suoraan todennut, että et näytä oikein tarkoittamaltani ihmistyypiltä ja että annan nämä sellaiselle tarvitsevalle, joka ei käytä rahojaan rakennekynsiin ja merkkivaatteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden muuton aikana laitoin ilmoituksen nettiin että lahjoitetaan kodin tavaraa (mm. lipasto) sellaiselle joka oikeasti tarvitsee.

Hakija tuli sit uudella Volvolla pihaan eikä muutenkaan kovin köyhältä vaikuttanut...no, toivotavasti meni sit kuitenkin tarpeeseen.

Vierailija
4/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joku ne nouti.

Missä on ongelma? Jos tarkoituksesi on tuijottaa hakijan automerkkiä, niin pidä kamasi.

Vierailija
5/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä antajapuoli ei katso hyvällä jos saajapuoli osoittaa mitään "elämänlaatua".

Itsellä kävi niin, että olen todella tiukilla elävä yh ja olen saanut paljon vaatteitta. Sitten vanhempani maksoivat meille lomareissun, mutta ei minun tarvitse kaikille mielestäni mainostaa, etten itse maksanut.

muutama vaatteenantaja vaikutti kiukkuiselta kun kerroin matkastamme, eikä kysynyt mitään siitä muutenkaan.

Ilmeisesti "hyväntekijät" pitävät köyhää yh:ta lopun elämää tilivelvollisina itselleen, ettei vaan köyhältä lipasahda tuhlailun puolelle.

Ei tuo ole mitään oikeaa antamista jos kontrolloi sen jälkeen toista.

Enkä nyt sano että ap teki näin, mutta toisaalta ap ei voi tietää vaikka kyseessä olisi ollut laina-auto ja jonkun ystävän kustantamat rakennekynnet synttärilahjaksi tms.

Vierailija
6/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joku ne nouti.

Missä on ongelma? Jos tarkoituksesi on tuijottaa hakijan automerkkiä, niin pidä kamasi.

Ap halusi lahjoittaa vaatteet vähävaraiselle auttaakseen. Ymmärsitkö?

Vierailija
7/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla köyhä, jollei näytä köyhältä niinkö?

:D

Itse elän lasteni kanssa köyhyysrajan alapuolella, mutta olen taitava näyttämään varsin hyvin toimeentulevalta. Teen uskomattomia löytöjä kauppojen alerekeistä, netistä, kirppiksiltä ja osaan pitää vaatteistani huolta. Itselläni ei ole autoa (ei ikinä olisi sellaseen varaa), mutta lainaan usein siskoni autoa just tollasia reissuja varten kun tarvitsee jotain hakea jostain tms. Kynnet ja tukka on kyllä ihan omaa käsialaa, mutta siistit kuitenkin. Ja kampaamo- ja rakennekynsipalvelut voi vallan hyvin jotkut saada ystäviltään vaikka ihan ilmaiseksikin, samoin niitä siistejä vaatteita.

Hitto mitä porukkaa täällä on. Te varmaan rakastaisitte maailmaa, jossa täysin ilman väärin tulkinnan mahdollisuutta voisi ihmisen ulkomuodosta/-näöstä sanoa, mihin luokkaan kuuluu. Yök.

Vierailija
8/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha tulee rahan luokse, ei hänellä olisi volvoa jos tuhlaisi kaikki rahat lapsen vaatteisiin.

Yleensä rikkaat ovat rikkaita juuri sen takia etteivät tuhlaa ja etsivät halvalla/ilman sen mitä pakollisesti tarvitsee.

Yksi facebook kaveri osti vauvani vanhan kaukalon ja tinki hinnastakin vielä vaikka muuten on kalliita autoja, oma talo, lapsella armania päällä jne.

Niin piti vielä tingata sit minulta joka asunkin ränstyneessä vuokrakopperossa.

Vierailija
9/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audilla ei wannabet ajele.

Vierailija
10/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lainaan vanhempieni autoa tuontyyppisiin hakureissuihin. Ja todellakin, kirppiksiltä saa erittäin siistejä ja muodikkaita vaatteita, kun osaa etsiä ja kiertää niitä säännöllisesti.

Vierailija
11/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellista varakkaammalta.

Mulla on paljon vaatteita, valtaosa yli 10 v vanhoja, mutta pidän hyvää huolta vaatteista.

Tehtiin aikoinaan entisen naapurin kanssa vaihtokaupat ja vieläkin n 5 seuraavaa vuotta aina kun ex-naapuri tulee meillepäin, käy leikkaamassa meidän perheen hiukset.

Ostin hyvin halvalla väriainetta ja kun ammattilainen laittaa, on jälkikin tasainen.

Kuljen jopa paikkaan fillarilla, mulla on erikseen työvaatteet ja omat vaatteet, joita pidän aina kun kuljen fillarilla, ovat aika kämäset. Välillä joku työkaveri kun näkee mut samaan aikaan kun tullaa töihin ja 30 min myöhemmin kun olen käynyt suihkussa, laittanut meikkiä naamaan, siistit vaatteet, sanoo että olen ihan eri maailmasta.

Ilmaisia vaatteita on oikeesti maailmassa todella paljon ja pahaa mieltä ei kannata enää ylläpitää.

Ole tyytyväinen että pääsit vaatteista eroon.

Ensi kerralla kannattaa kysyä tutuilta tunteeko joku vähävaraista. Aina joku on sinua köyhempi.

Vierailija
12/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audilla ei wannabet ajele.

Audi on aika yleinen automerkki nykyisin. Uusi Audi on tietysti kallis, mutta voihan siihenkin olla joku selitys.

Vierailija
13/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennekynsiä, mutta köyillä on.

Audeja tässä jengissä ei ole kuin peruskeskiluokalla. Ehkä rakennekynsityypi on lainannut autoa jostain?8

Vierailija
14/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap:n ja muiden ketjuun vastanneiden samanmielisten käsissä olisi se rakentaa.

Vierailija
15/73 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin katsomaan nyt hakijan facebook profiilia tarkemmin ja kyllä niistä kuvista ja päivityksistä tuli aika selväksi etteivät vaatteet vähävaraiselle tulleet. Oli kuvia lomamatkoilta ja talosta sekä myös ammatti ja työpaikka. En tietenkään ala tänne linkittelemään mutta olisinpa älynnyt katsoa profiilia ennen vaatteiden antamista..ne kun on yleensä suljettuja niin ei tullut mieleenkään:(

Tekisi mieli laittaa viesti perään mutta enpä taida kehdata.

Kiitokset kommenteista.

Vierailija
16/73 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jonottaa ruokajonossa joka viikko, niin silti on ympärillä varakkaita sukulaisia, jotka lahjoittavat vaatteita, meikkejä, värjäytyksiä ja rakennekynsiä sekä tietysti Audeja lainaan mutta eivät lastenvaatteita eivätkä ruokaa. Erikoista. Aika moni tällainen ilmoittautui jo tähänkin ketjuun. Onpas suomalaisten arvot kohdallaan!

Minunkin siskoni on pienituloinen. Hän asuu kuitenkin yksin ja käy töissä, joten ei ole varsinaisesti köyhä eikä saa mitään yhteiskunnan tukia. Olen antanut hänelle vaatteita ja kenkiä, koska meillä on sama maku. Lisäksi hän pitää vaatteista ja käyttää vähät tulonsa niihin ja matkusteluun. Jos hän saisi lapsia, lahjoittaisin ilman muuta lastemme vanhoja vaatteita ja jos niitä ei olisi, ostaisin lapselle vaatteita ihan viikottain, kutsuisin syömään ja veisin mennessäni aina jotain ruokaa. Näin toimisivat myös vanhempanikin.

En usko hetkeäkään, että voisi tulla eteen tilanne, jossa lainaisin ennemmin autoani siskolleni, jotta hän voisi lähteä hakemaan köyhille tarkoitettua vaatepakettia kuin auttaisin häntä ostamalla niitä vaatteita. MIten on mahdollista, että kaveripiiristä löytyy kampaajaa, kosmetologia, meikkiesittelijää ja vaikka mitä, mutta ei yhtäkään lapsellista, jolta liikenisi ylimääräisiä vaatteita? Höpöhöpö, sanon minä! Jos on itse kuin kalliista muotilehdestä repäisty, voi hetken miettiä elämän arvoja, kun könyää hakemaan tosi köyhälle tarkoitettua vaatepakettia ja jonottaa ruoka-apua joka viikko. Joko omissa tai lähipiirin arvoissa ja auttamishalussa on isosti vikaa!

Juunäin on, mutta minkäs teet sukulaisten arvomaailmalle! Me emme saa sukulaisilta ja ystäviltä mitään, koska eivät halua antaa rahaa ja ruuan antaminen on ehkä liian noloakin kun on kyse aikuisista ihmisistä. Eikö saisi ottaa vastaan lahjoitusta lastenvaatteista, vaan pitäisi mennä kerjäämään uusia vaatteita rikkaalta siskoltaan?

Vierailija
17/73 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsi ojossa jos vaan sais jotain ilmaseksi.

Vierailija
18/73 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullaan matkoje päästä yksityisautolla...

Vierailija
19/73 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo heidän olevan niin köyhiä ja elävän niin tiukilla ja arvostavan vain arkisia, pieniä asioita.

Rahastoja on enemmän kuin muistaakaan ja rahaa kuluu palaen. Silti noukkii fb.n kirppikseltä kaiken mahdollisen kun ovat muka niin köyhiä. Kiertää ja haalii lähikirppikset ja ei edes käytä niitä vaatteita, mutta kaikki on vain saatava itselle. Vauvalla 78 bodya jne...

Joskus tullut mieleen, että toivottavasti niille oikeastikin vähävaraisille riittää niitä vaatteita, ennen kuin nämä rikkaatköyhät käyvät haalimassa kaiken päältä kaappeihinsa piiloon.

Vierailija
20/73 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lomamatkat ostettu velaksi. Kulisseja pidetään pystyssä kynsin hampain ja elämiseen ei olekaan enää varaa. Tuo ap:n vaatekassien hakija saattaa olla pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa ja pian lähtee Audi ja talo jne.

Ei kannata tehdä päätelmiä ihmisistä ja heidän tilanteestaan ulkoisten asioiden perusteella.

On myös mahdollista, että tuon naisen puoliso on sairastunut vakavasti ja tulot pudonneet sen jälkeen, kun se Audi on hankittu (velaksi) ja lomamatkat tehty.

On toki mahdollista, että nainen ei oikeasti ole talousvaikeuksissa ja hän ei oikein lukenut ilmoitustasi tarkkaan ja oli ajattelematon. On sekin mahdollista, että hän haki kassit jollekin toiselle ihmiselle. Mene ja tiedä.

Ymmärrän kyllä ap:n mietteet, koska hän tavallaan teki uhrauksen ja nyt kokee tulleensa huijatuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä