Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisittekö yksin opiskelijabileisiin, joissa ette tunne ketään edes ulkonäöltä?

Vierailija
05.10.2012 |

Olen nainen +20 ja tylsä ilta meneillään. Olen aloittamassa opiskelun ulkomailla,mutta en tunne vielä ketään opiskelutovereita. Tänään tosiaan näin niistä ensimmäistä kertaa pari, mutta en tiedä niitä nimeltä, enkä varmaan edes tunnistaisi naamalta. Nytten ois kuitenkin tarjolla kaiken maailman bileitä koko ilta ja jotenkin huvittais lähtä jonnekin, mutta se tyssää siihen, että en uskalla. Kuitenkin naisihmisenä ei huvittaisi lähteä yksin pimeään vaeltamaan ja siellä bileissä tosiaan tulisi outo olo, jos en uskallakaan mennä juttelemaan kenellekään. Tänään ryhmän ensitapaamisessakaan ei juuri kukaan niistä ihmisistä puhunut toisilleen. Itse olen tosi ujo, mutta silti mietin koko ajan jotain keskustelunaihetta, mutta eihän siitä sitten silti tullut mitään.

Mitähän tekis? Uskallanko lähteä tonne pimeeseen seikkailee?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijabileet on maailman rennoin ja helpoin paikka tutustua ihmisiin! Ja kun nainen olet niin eiköhän luoksesi jututtajia tule vaikket itse uskaltaisikaan ;)

Ja mitä sitten jos ei tulekaan hauskaa? Otat muutaman lasillisen ja sitten kotiin, eikä mitään ole menetetty. Mutta veikkaisin kyllä että ihan varmaan juttuseuraa löytyy!

Vierailija
2/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos haluaisit vain uusia kavereita niin vaikeampaa takuulla. Lisäksi opiskelijabileissä on juomispakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässäni aina keksin kaikkea, että kyllä nyt lähtee ja lähden oikein reippaana johonkin tapahtumaan ja lopulta yksin jossain nurkassa. :D No voisin käydä pyörähtämässä parin tunnin päässä tuossa ihan lähistöllä yhdissä erasmuspirskeissä. :) Pitää ensin vaan koota itsensä ja juoda pari lasia viiniä...

Vierailija
4/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi tehnyt sitä niin en olisi uudella paikkakunnalla koskaan tutustunut keneenkään, ja elämä olisi muodostunut aika kapeaksi.

Ei se minulle helppoa ollut, mutta pidin sitä tärkeänä.

Vierailija
5/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos haluaisit vain uusia kavereita niin vaikeampaa takuulla. Lisäksi opiskelijabileissä on juomispakko.

Vierailija
6/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pelottais helvetisti mutta menisin väkisin :) tsemppiä tuu kertoon miten meni!

Vierailija
7/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pelkään, että joudun koko illan vain sättiä jotain lääppiviä juoppoja niskasta. :/ Pelottavaa vain, että jos en mene, niin maanantaina kaikilla on jo luennoilla "oma ryhmä" ja saan viettää yksin koko loppu vuoden. Toisaalta jos menen voi mennä hermot nuorten ryyppäämiseen ja niihin nuoriin poikiin. Olen kuitenkin jo lähemmäs 25 ja nuo tuolla varmaan korkeintaan 19. Sinänsä olen avoin myös nuoremmille kavereille, mutta kavereita ei saa niin helposti kuin jotain yhden illan panoja. Varsinkin jos on vielä ulkomaalainen ja hieman vanhempi (toisin sanoen ikäloppu teinien silmissä)...

Vierailija
8/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut kyllä ihan pelkkiä juttukavereita, ja erittäin viihdyttäviä ja älykkäitä sellaisia, jopa miehistä jotka alunperin ovat ehkä tulleetkin vonkamielessä juttelemaan. On juteltu syvällisiä milloin mistäkin, eikä ketään ole haitannut kovasti jos illan päätteeksi olenkin ilmoittanut että lähden kotiin nukkumaan.

Juomispakkoa ei ole missään. Itse olin kyllä opiskelijana kova juomaan, mutta minulla oli uskovainen kaveri joka ei juonut tippaakaan alkoholia, ja niin vaan siellä teekkaribileissä oli välillä mukana hänkin. Kukaan ei edes huomannut ettei hän juonut alkoholia, kun otti alkottoman oluen tai pelkän colan, jota muut luulivat joksikin kossukolaksi. Toki pahimmat kännibailut on vesiselvälle tosi tylsiä, mutta ei ne ihan kaikki opiskelijabileetkään sentään sitä ole.

Vierailija
9/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole turvallista kotiin saattajaa Suomessa/ ulkomailla, pidä järki kädessä, että voit tilata taksin takaisin kotiin, älä lähde uuden ihastuksen mukaan jatkoille mihinkään.

Sinne vaan! Hymyile, katsele ympärillesi, juttele ihmisille ja löydä kavereita!

T: täti 42v

Vierailija
10/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on siis vain näitä fukseja... jos olisin rohkea voisin kysyä sieltä lähtisikö jotkut mukaani niihin bileisiin. :) Voi vitsit, jos kerrankin vaan menisin, enkä meinaisi.

Vierailija
11/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota riski, on myös mahdollista, että bileet ei ole kovin kummoiset. Mitä itse olen käynyt opiskelijabileissä, on voinut olla tällaista: muodostuneita kuppikuntia, eli useimmat on jo löytäneet seuraa ja loput ihan selvästi liian ujoja löytämään itselleen seuraa (näin siis Suomessa, en tiedä, mikä meininki muualla).

Yritä välttää sitä, että olet jossain nurkassa yksinäisen näköisenä tai yleensä sitä, että olet jossain surkean ja yksinäisen näköisenä. Näytä ennemmin siltä, että viihdyt, vaikka kukaan ei tulisikaan juttelemaan, tyyliin nautit tunnelmasta. Hakeudu vaikka tupakkapaikoille tai sellaisiin paikkoihin, joissa on helpompi ottaa kontaktia.

Älä siis hämmenny liikaa, jos bileissä ei ole yhtään hauskaa. Sitten ne on vaan nähty ja voi mennä toisiin bileisiin.

Vierailija
12/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pelkään, että joudun koko illan vain sättiä jotain lääppiviä juoppoja niskasta. :/ Pelottavaa vain, että jos en mene, niin maanantaina kaikilla on jo luennoilla "oma ryhmä" ja saan viettää yksin koko loppu vuoden. Toisaalta jos menen voi mennä hermot nuorten ryyppäämiseen ja niihin nuoriin poikiin. Olen kuitenkin jo lähemmäs 25 ja nuo tuolla varmaan korkeintaan 19. Sinänsä olen avoin myös nuoremmille kavereille, mutta kavereita ei saa niin helposti kuin jotain yhden illan panoja. Varsinkin jos on vielä ulkomaalainen ja hieman vanhempi (toisin sanoen ikäloppu teinien silmissä)...

Itsehän aloitin 35-v naisena tietojenkäsittelytieteen opinnot, ja kyllä aika yksin sai olla siellä parikymppisten nörttipoikien seassa. Nehän suorastaan raukat pelkäsivät minua. Mutta minä en toisaalta heistä mitään kavereita kaivannutkaan vaan keskityin hoitamaan opintoni itsenäisesti ja yksin.

Minusta ikäero parikymppisestä kaksvitoseen ei ole vielä niin iso että se estäisi kaverien saamisen, luultavasti sitä ikäeroa ei edes useimmat huomaa. Sitäpaitsi ulkomaalainen opiskelija kiinnostaa monia varsinkin pikkupöhnässä kun ollaan kovin sosiaalisia jo itsessään, että mistä hän on, miten on päättänyt tulla tänne jne.

Sanon myös että rohkeasti mukaan vaan! Mutta samalla sanon että se yksin koko vuoden tai edes 3 vuotta, minkä omat maisterinopintoni kestivät, ei ole sekään mikään ollenkaan kauhea kohtalo.

Vierailija
13/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan mennä asenteella että käyt vain katsomassa. Mene vaikka jumppareppu mukana että olet muka tulossa lenkiltä ja ohimennen piipahdat.

jossa on siis vain näitä fukseja... jos olisin rohkea voisin kysyä sieltä lähtisikö jotkut mukaani niihin bileisiin. :) Voi vitsit, jos kerrankin vaan menisin, enkä meinaisi.

Vierailija
14/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mene nyt, sillä se käy oikeasti vaikeammaksi sitten kun lukuvuosi etenee ja porukat alkaa muodostua. Sitten uskallat vielä vähemmän.

Vierailija
15/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä kaupungissa olet? Itselläni on kutakuinkin sama tilanne (ekaa viikkoa Brysselissä), mutta ajattelin säästellä voimiani huomisen rillutteluun. Toki jos sattuisi niin hauskasti, että olisit samoilla kulmilla, voisin lähteä seuraksi. :D

Vierailija
16/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai siellä on paljon muitakin vastatulleita ulkomaalaisia. Siitähän sitä saa jutun juurtu, kun kysyy mistä toinen on kotoisin, mitä opiskelee, miksi tuli juuri tänne...

Itse olen ollut kahdessa eri ulkomaassa ja helpointa oli tutustua juuri niihin toisiin, jotka olivat poissa kotoa eivätkä ketään tunteneet.

Vierailija
17/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempistä, hitsin pimpulat, vieläkin olen kahden vaiheilla. Ulkoma kuitenkin joku myrsky melkein ja kauheen pimeetä ja poikaystäväkään ei ole kotona. Ehkä otan vielä yhden lasin viiniä ja kokeilen kysyä tuolla naamakirjassa, jos jotkut haluis mun kanssa lähteä sinne... Kyseleehän tuolla muutkin välillä tuntemattomilta...

Tää joopas-eipäs johtaa mulla kyllä yleensä siihen ,että en mee ikinä minneen. -.-

Mulla on jo kokemusta siitä, kun aloittaa opiskelut, eikä saa yhtään ystävää. Olen aina ollut liian passiivinen, siinä syy! Nyt päätin sitten alkaa olla rohkea ja lähtä joka bileisiin ja tapahtumiin mukaan,vaikka mikä olis. Tänään ois hyvä aloittaa!

Vierailija
18/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai siellä on paljon muitakin vastatulleita ulkomaalaisia. Siitähän sitä saa jutun juurtu, kun kysyy mistä toinen on kotoisin, mitä opiskelee, miksi tuli juuri tänne...

Itse olen ollut kahdessa eri ulkomaassa ja helpointa oli tutustua juuri niihin toisiin, jotka olivat poissa kotoa eivätkä ketään tunteneet.

Nuo erasmusbileet olis siis tosi lähellä tässä, n. 300 metrin päässä. Tosin tää koko kaupunki on täynnä opiskelijabileitä tänään, kun uusi lukuvuosi alkaa maanantaina. Voisin tietty mennä sellasiinkin bileisiin, missä ei ois ulkomaalaisia niin paljon, mutta jotenkin turvallisempaa ois mennä tonne missä on muitakin ulkomaalaisia... :)

Vierailija
19/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä kaupungissa olet? Itselläni on kutakuinkin sama tilanne (ekaa viikkoa Brysselissä), mutta ajattelin säästellä voimiani huomisen rillutteluun. Toki jos sattuisi niin hauskasti, että olisit samoilla kulmilla, voisin lähteä seuraksi. :D

olen Saksassa. Harmi, oispa täälläkin joku suomalainen, jonka kanssa lähteä. Suomessa ois varmaan sata kertaa helpompi tutustua ihmisiin kuin täällä ulkomailla, en tiiä sitten mistä johtuu. Taidan olla vain liian ujo ulkomaille. :D

Vierailija
20/25 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole niin sosiaalinen kuin uusi opiskelija pienessä sievässä, paitsi Erasmus-opiskelija pienessä sievässä.

Totta kai menet. Näin alkuun kaikki etsivät kavereita. Kuppikunnat syntyvät nopeasti, sitten on vaikeampaa päästä porukkaan mukaan.

Mikä on pahinta, mitä voi sattua? Sulla on tylsää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän