Teini hankki meille sitten 1000e laskun.
Olivat kaverinsa kanssa vähän soitelleet nettitikulla joka paikkoihin.
Ei hyvää päivää..... millä mä tuonkin maksan, käteen mulle nimittäin kuussa jää 1500e.
Kommentit (31)
Megatavuveloituksella se tulee kalliiksi. Katot muutaman videon youtubesta niin eurot vilisee jos ei oo datapakettia.
nettiliittymän ilman datapakettia?
Ei netillä mitään soitella.
Minäkin kokeilin voiko nettitikulla soittaa (siirsin simmin puhelimeen)
En kokeile toista kertaa, muutama puhelu ja neljänkympin lasku.
Sellaisenahan sitä myydäänkin, eikä minkäänlaisena puhelinliittymänä. Voiko siis olettaa, että vanhempi on minkäänlaisessa vastuussa siitä, jos penska on näppäränä mennyt lainailemaan nettitikun sim-korttia puheluihinsa, eihän aikuiselle tule siis oikeasti mieleen, että sillä voisi edes soittaa kun sehän on NETTItikku?! Eli siis ei ole voinut varoittaa/kieltää lastaan sitä tekemästä, kun eihän nettitikulla ole mitään tekemistä puhelimen kanssa. Aikuinen ei ole ostanut puhelinliittymää vaan nettitikun, jollaisena tuote yksinomaan on hänelle myytykin.
Luulen, että kuluttajansuoja-asiamies olisi mun kanssa tästä asiasta samaa mieltä.
Toki niin.
Mutta vaikka niin tekisikin, niin ei pidä nuorta päästää pälkähästä. Sillä joka tapauksessa hän yritti kiertää saldorajaansa luvattomin keinoin ja varmasti tiesi, että äiti oli tarkoittanut, että vain omalla sim-kortilla soitellaan.
Eli nuorta osaltaan vastuuseen. Ja koska hölmöilystä eli vilppiyrityksestä nyt sattui tulemaan noin valtava lasku, niin nuoren vastuunkanto tai rangaistus (minkä äiti sitten vaatiikin) tulee olla pitkä. Viikon netittömyys on ihan liian lyhyt ikävyys siihen verrattuna, että äiti maksaa laskua vuoden.
Nuori töihin niin pitkäksi aikaa, kunnes lasku on maksettu. Vaikka nuori saisi kasaan vain kympin kuukaudessa ja äidille jää maksettavaa 90 eur, niin nuori kuitenkin osallistuu. Eikä armoa, vaan niin kauan yrittää parhaansa mukaan auttaa, kunnes lasku on maksettu.
Jos et halua nuorta töihin laittaa, niin sitten kotitöitä ja rangaistusta vastaavan pituinen aika. Eikä noita töitä / kotitöitä / rangaistusta tarvi ottaa minään tiukkana kurinpitona. Vaan tilanteen voi ottaa vastaan niin, että hölmösti tuli tehtyä, sille ei enää minkään voi, joten nyt tilanne on hoidettava ja se hoidetaan yhteistyöllä.
Nettitikku todellakin sisältää samanlaisen sim-kortin, jollainen on puhelinliittymissäkin. Myös tuo kyseinen sim-kortti sisältää puh nron, joka löytyy sopimuksesta. Sillä kortilla todellakin pystyy soittamaan siirtämällä sen kännykkään, SIKÄLIMIKÄLI et ole pyytänyt sopimusta tehdessäsi siihen estoa tai fiksu myyjä pyytämättäkin sitä laittanut.
Meillä myös 13-v oli lähetellyt tekstareita nettitikulla (ihan koneelta, kirjoittanut siihen kenttään numeron ja viestin ja lähettänyt ja myös puhelimeen pistänyt kortin) ja sitten ihan soitellut kortti omassa puhelimessa. En tajua miksi, koska saldorajaa yms. ei ole! Lasku oli onneksi "vain" 200 euroa..
Ja lisäksi saat jotkut pakettitarjoukset jatkoon kun soitat asiakaspalveluun ja pahoillasi esität tragedian. Toki et voi alkaa kiukutella tai vaatia.
Ei voi nykyään olla myynnissä tuollaista yllätysliittymää.
Viikko ilman konetta ei mun arvion mukaan nyt ihan ole riittävä rangaistus teinille..
Voi soitella.. Me olemme käyttäneet nettitikun sim-korttia varalla. Sen voi laittaa puhelimeenkin tai esimerkiksi lähettää tekstiviestejä koneelta. Laskua toki siitä tulee erikseen..
Ei netillä mitään soitella.